| 
		Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2024, 15:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No to troszkę smutno. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-12-2024, 09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jacek, niestety takie życie samochodu do zadań codziennych.  jak zrobiłem sobie tłumik  tyłu wypchany wełna stalowa ze zmywaków jest cicho teraz, wiec jak słucham muzyki to nie słyszę wogule silnika, zreszta V6 chodza naprawdę dobrze. 
 
 
Najwzniejsze za mam roadośc jeżdżąc nim nadal. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-08-2025, 12:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poci się galant z korka oleju - i co ty mi zrobisz mój włascicielu?   
 
Ano muszę się tym zająć jak również przygotować go do przezycia kolejnej zimy. Pakiet odświeżenie konserwacji już czeka. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2025, 12:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wysprzęglik zregenerowany, jako jeden z pierwszych na liście rzeczy do zrobienia
 
 
 
 
 
 
 
 
Teraz długo by pisać.... bo znowu bedzie o rudej, ale po kolei albo się kocha albo nienawidzi. 
 
 
wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.
 
 
Teraz najppilniejsze to mechanika i ogarnać autko zastępcze i wtedy poprawka konserwsacji.
 
1. Tulejki drażka stabilizatora przód - zrobione
 
2. Łcznik stabilizatora przód prawy
 
3. Osłona gumowa drążka ptrawa
 
4. Ruda na rancie progu
 
5. Ruda na podłużnicy z przodu
 
6. Zdrzeak przód -wymiana
 
7. Lotka i napis Galant z którego schodzi ta srebrzanka na klapie tył 
 
8. Progi i dokładki - z czarnych zrobic w kolor albo zakładać do jest
 
9. Maska - polerowanie albo....
 
10. Konserwacja mechanizmu szyberdachu
 
11. Koncówka kabla kontrolki oleju
 
12. Linka maski
 
13. Zdalny centralny zamek - poprawić
 
14. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Marcino 24-09-2025, 07:47, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojtas  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3583 Skąd: Gniezno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2025, 12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nazbierało się drobiazgów.     | 
             
						
				_________________ ..
 
 Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
 
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2025, 07:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No nazbierało się jak się jezdzi a regularnie do takiego samochodu nie zerka by były inne priorytety. 
 
Niestety najgorzej wyglada lakier i to chyba ten którym zostało pokryty po remoncie. Oby się nie skonczyło jak u Owczara - czarnym matem jako ostani przes zezłomowaniem. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2025, 21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Polerowałbym    Wiem, że to żmudna robota, i osobiście omijam ją jak mogę    Ale spróbować warto. Oczywiście w takim stadium degradacji, to tylko mechanicznie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2025, 07:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Napweno spróbuje, Widać ze jakośc połozonego po remoncie lakieru jest kiepska. 
 
Chce kupić polerka dual action. Na MR Cleaner sa w promocji za 330zł teraz o skoku 9mm na domowe warunki wystarczy. No chyba ze z Aliexpress za 1/2 tej kwoty sa nawet jakieś bateryjne. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2025, 11:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | z Aliexpress | 	  trzeba sprawdzić bo coś za coś - często w polskich sklepach mają sprzęt z Ali tylko 2-3x drożej
 
ale też i oferują gwarancję, którą ciężko egzekwować od Chińczyka
 
niektóre chińskie sklepy mają nawet swoje magazyny w Europie a nawet w Polsce - jak właśnie teraz kupiłem 3 fazową ładowarkę 11kW za niecałe 400zł, gdzie w Polsce jest to 2x droższe
 
zawsze warto porównać ceny i warunki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2025, 11:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Prawda. ktos robi dla sklepów. Ja kupiłem pare pierdółek do kampera z Ali - bez problemów np zwrócili mi za wentylaory 54zł które przestały działać po tygodniu. A np reklamowałem zarówki led - to powiedział mi ze 10Eur koszty wysyłki  i wysyła nowe - których koszt tak naprawdę był chyba 70zł z wysyłką. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2025, 22:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Widać ze jakośc połozonego po remoncie lakieru jest kiepska. | 	  
 
Niestety jakość lakierów w refiniszu nigdy nie dorówna jakości lakierów fabrycznych. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-09-2025, 08:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A to nie jest tak, że obecnie lakiery akrylowe wodnorozcieńczalne są właśnie dużo gorszej jakości od dawnych lakierów z rozpuszczalnikiem na bazie pochodnych ropy naftowej? nawet te fabryczne są teraz gorsze... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-09-2025, 20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No pewnie że teraźniejsze lakiery są o wiele słabsze od tych które były kiedyś. Dodatkowo warstwa jest o wiele cieńsza. Znajomi mierzyli niedawno nowego busa, i tam warstwa lakieru to ok. 50 mikronów. Kiedyś lakieru na aucie było dwa razy więcej. 
 
Z lakierami wodnymi nie miałem styczności. Chyba że malowanie bramy, czy drzwi farbą wodną można podłączyć do tej kategorii    Tutaj pewne doświadczenie już mam. I stwierdzam, że kilka lat temu pomalowana brama farbą wodną, do tej pory wygląda dobrze. Deski wypełniające skrzydła wymagały w tym roku odświeżenia, ale stalowy szkielet już potrzebował ingerencji. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-09-2025, 18:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | warstwa lakieru to ok. 50 mikronów | 	  dlatego niektóre firmy mają swoje kolory "flagowe" - jak leona kupowałem to właśnie wziąłem ten desire red, który ma 3 warstwy i grubość powłoki 150-180 um | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2025, 10:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jest polerka będę działał.  Ale najpierw chyba od razu zrobie  jakieś lakierowanie co mam zaległe - pzedni zderzak z zaślepka czeka puki jeszcze pogoda jest na garażowe warunki. 
 
Łaczniki wymienione - okazało się ze otwór w drążaku był wybity. Niby robota na 1/2h a się okazało ze musiałem napawać i rozwiercić. Te nowe MOGG to jakies niby lepsze bo nawet nakretka samo -hamowna  na klucz 17mm a nie 14mm z podkładka.  
 
Guma na drążku wymieniona. 
 
Korozja na mocowaniu wahacza z przodu odkryta, trzeba zareagować zanim strace mocowanie bo narazie to jest powierzchniowe. ale wylazło z pod konserwacji. Chciałm młotek igłowy kupić ale moj pnematyczny pobijak się rozleciał. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |