Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11275
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-12-2024, 15:38   

No to troszkę smutno.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-12-2024, 09:49   

Jacek, niestety takie życie samochodu do zadań codziennych. jak zrobiłem sobie tłumik tyłu wypchany wełna stalowa ze zmywaków jest cicho teraz, wiec jak słucham muzyki to nie słyszę wogule silnika, zreszta V6 chodza naprawdę dobrze.

Najwzniejsze za mam roadośc jeżdżąc nim nadal.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-08-2025, 12:37   

Poci się galant z korka oleju - i co ty mi zrobisz mój włascicielu? :)
Ano muszę się tym zająć jak również przygotować go do przezycia kolejnej zimy. Pakiet odświeżenie konserwacji już czeka.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-09-2025, 12:45   

Wysprzęglik zregenerowany, jako jeden z pierwszych na liście rzeczy do zrobienia




Teraz długo by pisać.... bo znowu bedzie o rudej, ale po kolei albo się kocha albo nienawidzi.

wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Teraz najppilniejsze to mechanika i ogarnać autko zastępcze i wtedy poprawka konserwsacji.
1. Tulejki drażka stabilizatora przód - zrobione
2. Łcznik stabilizatora przód prawy
3. Osłona gumowa drążka ptrawa
4. Ruda na rancie progu
5. Ruda na podłużnicy z przodu
6. Zdrzeak przód -wymiana
7. Lotka i napis Galant z którego schodzi ta srebrzanka na klapie tył
8. Progi i dokładki - z czarnych zrobic w kolor albo zakładać do jest
9. Maska - polerowanie albo....
10. Konserwacja mechanizmu szyberdachu
11. Koncówka kabla kontrolki oleju
12. Linka maski
13. Zdalny centralny zamek - poprawić
14.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 24-09-2025, 07:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3583
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-09-2025, 12:53   

Nazbierało się drobiazgów. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-09-2025, 07:44   

No nazbierało się jak się jezdzi a regularnie do takiego samochodu nie zerka by były inne priorytety.
Niestety najgorzej wyglada lakier i to chyba ten którym zostało pokryty po remoncie. Oby się nie skonczyło jak u Owczara - czarnym matem jako ostani przes zezłomowaniem.





_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11275
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-09-2025, 21:12   

Polerowałbym :) Wiem, że to żmudna robota, i osobiście omijam ją jak mogę :mrgreen: Ale spróbować warto. Oczywiście w takim stadium degradacji, to tylko mechanicznie.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-09-2025, 07:42   

Napweno spróbuje, Widać ze jakośc połozonego po remoncie lakieru jest kiepska.
Chce kupić polerka dual action. Na MR Cleaner sa w promocji za 330zł teraz o skoku 9mm na domowe warunki wystarczy. No chyba ze z Aliexpress za 1/2 tej kwoty sa nawet jakieś bateryjne.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24484
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2025, 11:06   

Marcino napisał/a:
z Aliexpress
trzeba sprawdzić bo coś za coś - często w polskich sklepach mają sprzęt z Ali tylko 2-3x drożej
ale też i oferują gwarancję, którą ciężko egzekwować od Chińczyka
niektóre chińskie sklepy mają nawet swoje magazyny w Europie a nawet w Polsce - jak właśnie teraz kupiłem 3 fazową ładowarkę 11kW za niecałe 400zł, gdzie w Polsce jest to 2x droższe
zawsze warto porównać ceny i warunki
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-09-2025, 11:09   

Prawda. ktos robi dla sklepów. Ja kupiłem pare pierdółek do kampera z Ali - bez problemów np zwrócili mi za wentylaory 54zł które przestały działać po tygodniu. A np reklamowałem zarówki led - to powiedział mi ze 10Eur koszty wysyłki i wysyła nowe - których koszt tak naprawdę był chyba 70zł z wysyłką.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11275
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-09-2025, 22:22   

Marcino napisał/a:
Widać ze jakośc połozonego po remoncie lakieru jest kiepska.

Niestety jakość lakierów w refiniszu nigdy nie dorówna jakości lakierów fabrycznych.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24484
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-09-2025, 08:08   

A to nie jest tak, że obecnie lakiery akrylowe wodnorozcieńczalne są właśnie dużo gorszej jakości od dawnych lakierów z rozpuszczalnikiem na bazie pochodnych ropy naftowej? nawet te fabryczne są teraz gorsze...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11275
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-09-2025, 20:51   

No pewnie że teraźniejsze lakiery są o wiele słabsze od tych które były kiedyś. Dodatkowo warstwa jest o wiele cieńsza. Znajomi mierzyli niedawno nowego busa, i tam warstwa lakieru to ok. 50 mikronów. Kiedyś lakieru na aucie było dwa razy więcej.
Z lakierami wodnymi nie miałem styczności. Chyba że malowanie bramy, czy drzwi farbą wodną można podłączyć do tej kategorii :mrgreen: Tutaj pewne doświadczenie już mam. I stwierdzam, że kilka lat temu pomalowana brama farbą wodną, do tej pory wygląda dobrze. Deski wypełniające skrzydła wymagały w tym roku odświeżenia, ale stalowy szkielet już potrzebował ingerencji.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24484
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2025, 18:17   

jacek11 napisał/a:
warstwa lakieru to ok. 50 mikronów
dlatego niektóre firmy mają swoje kolory "flagowe" - jak leona kupowałem to właśnie wziąłem ten desire red, który ma 3 warstwy i grubość powłoki 150-180 um
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10816
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-09-2025, 10:39   

Jest polerka będę działał. Ale najpierw chyba od razu zrobie jakieś lakierowanie co mam zaległe - pzedni zderzak z zaślepka czeka puki jeszcze pogoda jest na garażowe warunki.
Łaczniki wymienione - okazało się ze otwór w drążaku był wybity. Niby robota na 1/2h a się okazało ze musiałem napawać i rozwiercić. Te nowe MOGG to jakies niby lepsze bo nawet nakretka samo -hamowna na klucz 17mm a nie 14mm z podkładka.
Guma na drążku wymieniona.
Korozja na mocowaniu wahacza z przodu odkryta, trzeba zareagować zanim strace mocowanie bo narazie to jest powierzchniowe. ale wylazło z pod konserwacji. Chciałm młotek igłowy kupić ale moj pnematyczny pobijak się rozleciał.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.