Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 2.5 TD II - co ile wymiana paska książkowo
Autor Wiadomość
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2025, 11:48   Pajero 2.5 TD II - co ile wymiana paska książkowo

Ponowne Hej,

Czy ktoś widział co jest w książce ?

Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-08-2025, 12:24   

Dobrze by było napisać który pasek 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2025, 12:25   

Zasadniczo można się martwić tylko o rozrząd :)

[ Dodano: 24-08-2025, 12:28 ]
Dobra wiem już chyba z Twojego innego postu,że co 90 000. Ja mam 44 dopiero ale pasek jest stary. Chociaż do sklepu jeżdzę wynalazkiem z 90 roku co ma 9000 km a pasek jest oryginalny ale też myślę o wymianie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-08-2025, 12:43   

Dzisiejsze kiepskiej jakości zamienniki ja bym wymieniał powiedzmy co 60kkm.
Skoro piszesz, to że jest stary (cokolwiek to oznacza) to ja bym go profilaktycznie wymienił.
Terenówki to auta, które dostają po tyłku to tym bardziej ja bym częściej rozrząd wymieniał dla spokojności.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2025, 12:45   

No ale ładnie wygląda i jest na pierwszy montaż. Jak będę kupował pasek to oryginał. Wiesz może w jakiej pozycji mają być wałki balansujące jakbym nie zakładał tego wąskiego paska ?

Masz może manual jakie momenty dokręcania śrub ? i jak to wygląda ?

Czasem podróżuje autem co ma oryginalny pasek i ma juz 34 lata a pasek ma 35 tylko przebieg 9000 :) Pasek jeszcze marki Pirelli :)
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24363
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-08-2025, 14:04   

2500tci, ściągnij sobie serwisówki z
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449

wszystko powinno być wyjaśnione
nie znam tego silnika, ale jeśli balanse są analogicznie do innych, to wąski pasek napędza jeden wałek a drugi jest od pompy oleju
brak wąskiego paska = brak działania tylko 1 wałka
drugi wałek niektórzy wyciągają fizycznie - wtedy trzeba odkręcić pokrywę pompy oleju a panewki wałka zamontować tak, żeby olej nie uciekał, bo normalnie są otwory na smarowanie z obu stron
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2025, 23:38   

Wygląda ,że tu wałki balansujące są dwa i oba są zasilane tym krótkim wąskim paskiem.
Skoro inni tu nadmieniali,że można go nie montować to chyba nie jest możliwe aby napędzał on pompę oleju ?

Pozdrawiam

PS jednak odnalazłem ,że jeden z wałków chyba napędza pompę oleju tylko niewiele z tego zrozumiałem. Jak w takim razie można jeździć bez tego krótkiego paska ?
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24363
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 6:52   

Ale dlaczego nie chcesz montować? Miałem okazję robić silnik benzynowy i po wyjęciu balansów działał normalnie, ale obu.
Są do tego zestawy na necie - tylko musisz poszukać do TD, bo ja robiłem w 4G63DOHC w eclipse 1G.
https://www.magnusmotorsp...limination-kit/

https://www.youtube.com/watch?v=WEUOGMZqmPE
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 9:25   

Słyszałem,że są z tym jakieś kłopoty. Po za tym to dodatkowe znaki chyba do ustawiania ?



Zasugerowałem się postem,że ktoś tam nie miał tych wałków ale jak rozumiałem koła zostały.

Cytat : "Panowie nabyłem chwile temu Pajero z 1993roku, zabrałem sie za wymiene rozrządu i ku mojemu zdziwieniu po demontażu górnej osłony zobaczyłem, że nie mam paska zębatego na wałkach balansowych. Wyczytałem, że można jezdzić bez tego pasaka (zresztą od zakupu sam zrobiłem prawie 2kkm i wszystko ok ). Chciałbym jednak go zamontować ale jak sprawdzic czy przypadkiem któys z wałków nie jest przytarty, czy ręką jestem wstanie wyczuć? z jakiegos powodu ktos wczesniej zrezygnował z tego paska. Czy są tam znaki jak prawidłowo ustawić wałki a może ktos z was na fote np z autodaty odnosnie ustawienia. Ostatnie npytanie na podpowiedz jak zdemontowac koło pasowe na wale, sruba się odkręciła ale koło nie chce zejsć z wału....."


Wstępne niepotwierdzone informacje :

https://delicaforum.com/index.php?threads/l300-4d56-balance-shaft-delete-question.7597/

Potwierdzają,że pozycja wałków jest nieistotna i nie wspierają one pompy olejowej.
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24363
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 14:21   

Mimo wszystko bym to sprawdził w proponowanej serwisówce, gdyż w każdym silniku Mitsubishi z tymi wałkami ustawienie pompy olejowej ma znaczenie. Konkretnie jest tak, że zębatka pompy robi obrót a balans chyba pół obrotu. Piszę mocno z pamięci, bo dawno tego nie robiłem. Tak samo wał - robi 2 obroty a pompa oleju 3.

Często usunięcie paska wynika z problemów z jego montażem - ktoś nie mógł np. odkręcić śruby na wale, paska nie chciał zostawiać, bo jak pęknie to narobi rabanu, to go przeciął bo bez zdjęcia zębatek na wale go nie mógł zdemontować.

Same wałki też podlegają zużyciu - może nie jest to tak spektakularne jak w silnikach 2.2 produkcji francuskiej stosowanych w outlanderach, ale się zdarza. U mnie balansy pracują 800 000km poprawnie.
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 18:30   

Moj silnik ma na razie 44 000 ale się dziwie jak można by się pozbyć tego paska skoro jest potrzebny do pompy ? Mógłbyś mi to wyjaśnić ? (chociażby taki przypadek co znasz)

Nie wyobrażam sobie braku napędu pompy olejowej,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.