| 
		Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-01-2022, 12:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  |  zapewne nie jeden model tego samego używa | 	  prawda - jakiś fiat ma identyczny pasek rozrządu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-01-2022, 16:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | Marcino napisał/a: | 	 		  |  zapewne nie jeden model tego samego używa | 	  prawda - jakiś fiat ma identyczny pasek rozrządu    | 	  
 
Wiedzą co jest dobre    | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-01-2022, 17:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Od MSS pasek rozrządu pasuje do Matiza ,Aveo. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2022, 08:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
A podziękował    | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-09-2025, 23:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z okazji, że jest po Zlocie postanowiłem dać mały update.
 
Chyba też zmienię temat, bo z Galantów został 1 a Colta nie ma już 13 lat...
 
 
Galanta na zlocie mogliście (przynajmniej część) zobaczyć - jest w ciągłej ewolucji, zatem w wolnym czasie dłubię i ulepszam.
 
 
Leon praktycznie stoi cały czas w garażu.
 
 
Mercedesa sprzedałem 2 lata temu i w to miejsce kupiłem białą Dacię Jogger.
 
 
W 2024 roku dokupiłem jeszcze VW Sharan - super autko, bardzo lubię nim jeździć.
 
 
Mazda niedługo zostanie zezłomowana a w jej miejsce miesiąc temu zamówiłem a 10 dni temu odebrałem elektryka.
 
 
Jest jeszcze hyundai Sonata - ale jako dawca do Galanta. Niestety weryfikacja silnika nie przeszła pozytywnie. Dzięki Bartkowi mam naprawione ECU do niego, spalona była też pompa paliwa ale największy problem to 8 barów na 2 cylindrze, które rośnie do 11.5 na próbie olejowej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2025, 17:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | największy problem to 8 barów na 2 cylindrze, które rośnie do 11.5 na próbie olejowej. | 	  Spróbuj cylinder zalać ta magiczna płukanka/cleanerem na litere "F" | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2025, 20:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak dawno Galant dostał takie tablice? jakoś zapomniałem zapytać na zlocie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2025, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | Jak dawno Galant dostał takie tablice? | 	  Zabytkowe? - jeśli dobrze pamiętam, to okolice maja 2024. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2025, 22:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy on miał jeszcze oryginalny motor? czy już był zmieniony? 
 
Pytam, bo mam pewne doświadczenia w tym temacie, gdzie rzeczoznawca sprawdzał, czy numer silnika pojazdu jest zgodny z dokumentami. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2025, 17:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Silnik sam remontowałem na przełomie 2018/2019. Zdaje się od 20 lat silnik jest traktowany jako część eksploatacyjna i nie jest nawet wpisywany do dokumentów pojazdu, zatem nie byłoby z czym tego sprawdzać. W każdym razie u mnie nikt tego nie sprawdzał.
 
Sam silnik był zmieniony - przeze mnie, 25 lat temu. Pewnie gdzieś w temacie to już poruszałem - auto miało założoną zakamienioną chłodnicę, silnik się grzał, 2x zagotował - a że znalazłem taki sam motor po sąsiedzku, to zakupiłem i wymieniłem. Potem ten stary silnik kupił Krzysiek z Poznania i zakatował w swoim Eclipse 1G... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2025, 08:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Mazda niedługo zostanie zezłomowana a w jej miejsce miesiąc temu zamówiłem a 10 dni temu odebrałem elektryka. | 	   To jest czyst (R)evolucja. 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Zdaje się od 20 lat silnik jest traktowany jako część eksploatacyjna i nie jest nawet wpisywany do dokumentów pojazdu, zatem nie byłoby z czym tego sprawdzać. W każdym razie u mnie nikt tego nie sprawdzał. | 	  
 
Moj kolega ma Chevroleta covette C3v- na złółtych, dłubie w niej co chwile i startuje w rajdach clasic cup | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2025, 21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli jak widać, wszystko zależy od rzeczoznawcy. W naszym przypadku, chłop szukał uparcie numerów silnika, aby potwierdzić jego oryginalność. Zadawał mnóstwo pytań, robił zdjęcia. Opinię dostaliśmy pozytywną, a konserwator zabytków w łodzi i tak nie zechciał podpisać kwitów. 
 
Jak widać, dużo zależy od urzędasa. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2025, 10:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pewnie ze tak. Jak ogladam na YT jak ludzie remontuja na 2% i nagle cyk i sa zółte blachy    | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2025, 06:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  | Spróbuj cylinder zalać ta magiczna płukanka/cleanerem na litere "F" | 	  wracam bo może się komuś przyda - zalałem, tak trochę zgodnie z instrukcją a trochę nie - Forte Intake and Valve cleaner - tak się toto chyba nazywa
 
łącznie do tego cylindra zalane 6x - psikane po 3 sekundy, potem różnie - czasem kręciłem wałem, czasem nie, czasem stał po kilka dni, czasem nie
 
efekt - dla mnie ogromne zaskoczenie bo w sumie była tam nafta na noc, był próba olejowa, która wskazała pierścienie - ciśnienie sprężania mierzone kilka razy wskazywało 8.5 bara, po zastosowaniu środka na "F" - jest 12.5
 
zalałem zatem też do pozostałych cylindrów, ogólnie to obecnie prezentuje się nie najgorzej tylko różnice przekraczają 10% - od pierwszego: 13.5, 12.5, 12, 13.5
 
czas popracować nad trzecim i kupić trochę więcej specyfików - do paliwa, oleju itd. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |