Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24388 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2022, 12:13
|
|
|
Marcino napisał/a: | zapewne nie jeden model tego samego używa | prawda - jakiś fiat ma identyczny pasek rozrządu |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10759 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-01-2022, 16:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Marcino napisał/a: | zapewne nie jeden model tego samego używa | prawda - jakiś fiat ma identyczny pasek rozrządu |
Wiedzą co jest dobre |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21052 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-01-2022, 17:01
|
|
|
Od MSS pasek rozrządu pasuje do Matiza ,Aveo. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10759 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-01-2022, 08:34
|
|
|
A podziękował |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24388 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2025, 00:20
|
|
|
Z okazji, że jest po Zlocie postanowiłem dać mały update.
Chyba też zmienię temat, bo z Galantów został 1 a Colta nie ma już 13 lat...
Galanta na zlocie mogliście (przynajmniej część) zobaczyć - jest w ciągłej ewolucji, zatem w wolnym czasie dłubię i ulepszam.
Leon praktycznie stoi cały czas w garażu.
Mercedesa sprzedałem 2 lata temu i w to miejsce kupiłem białą Dacię Jogger.
W 2024 roku dokupiłem jeszcze VW Sharan - super autko, bardzo lubię nim jeździć.
Mazda niedługo zostanie zezłomowana a w jej miejsce miesiąc temu zamówiłem a 10 dni temu odebrałem elektryka.
Jest jeszcze hyundai Sonata - ale jako dawca do Galanta. Niestety weryfikacja silnika nie przeszła pozytywnie. Dzięki Bartkowi mam naprawione ECU do niego, spalona była też pompa paliwa ale największy problem to 8 barów na 2 cylindrze, które rośnie do 11.5 na próbie olejowej. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23649 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-09-2025, 18:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | największy problem to 8 barów na 2 cylindrze, które rośnie do 11.5 na próbie olejowej. | Spróbuj cylinder zalać ta magiczna płukanka/cleanerem na litere "F" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11235 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-09-2025, 21:13
|
|
|
Jak dawno Galant dostał takie tablice? jakoś zapomniałem zapytać na zlocie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24388 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2025, 22:09
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Jak dawno Galant dostał takie tablice? | Zabytkowe? - jeśli dobrze pamiętam, to okolice maja 2024. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11235 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-09-2025, 23:40
|
|
|
Czy on miał jeszcze oryginalny motor? czy już był zmieniony?
Pytam, bo mam pewne doświadczenia w tym temacie, gdzie rzeczoznawca sprawdzał, czy numer silnika pojazdu jest zgodny z dokumentami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24388 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2025, 18:59
|
|
|
Silnik sam remontowałem na przełomie 2018/2019. Zdaje się od 20 lat silnik jest traktowany jako część eksploatacyjna i nie jest nawet wpisywany do dokumentów pojazdu, zatem nie byłoby z czym tego sprawdzać. W każdym razie u mnie nikt tego nie sprawdzał.
Sam silnik był zmieniony - przeze mnie, 25 lat temu. Pewnie gdzieś w temacie to już poruszałem - auto miało założoną zakamienioną chłodnicę, silnik się grzał, 2x zagotował - a że znalazłem taki sam motor po sąsiedzku, to zakupiłem i wymieniłem. Potem ten stary silnik kupił Krzysiek z Poznania i zakatował w swoim Eclipse 1G... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10759 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-09-2025, 09:01
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Mazda niedługo zostanie zezłomowana a w jej miejsce miesiąc temu zamówiłem a 10 dni temu odebrałem elektryka. | To jest czyst (R)evolucja.
Krzyzak napisał/a: | Zdaje się od 20 lat silnik jest traktowany jako część eksploatacyjna i nie jest nawet wpisywany do dokumentów pojazdu, zatem nie byłoby z czym tego sprawdzać. W każdym razie u mnie nikt tego nie sprawdzał. |
Moj kolega ma Chevroleta covette C3v- na złółtych, dłubie w niej co chwile i startuje w rajdach clasic cup |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11235 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-09-2025, 22:35
|
|
|
Czyli jak widać, wszystko zależy od rzeczoznawcy. W naszym przypadku, chłop szukał uparcie numerów silnika, aby potwierdzić jego oryginalność. Zadawał mnóstwo pytań, robił zdjęcia. Opinię dostaliśmy pozytywną, a konserwator zabytków w łodzi i tak nie zechciał podpisać kwitów.
Jak widać, dużo zależy od urzędasa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10759 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-09-2025, 11:05
|
|
|
Pewnie ze tak. Jak ogladam na YT jak ludzie remontuja na 2% i nagle cyk i sa zółte blachy |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|