Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24388
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-01-2022, 12:13   

Marcino napisał/a:
zapewne nie jeden model tego samego używa
prawda - jakiś fiat ma identyczny pasek rozrządu :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10759
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-01-2022, 16:41   

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
zapewne nie jeden model tego samego używa
prawda - jakiś fiat ma identyczny pasek rozrządu :)

Wiedzą co jest dobre :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21052
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2022, 17:01   

Od MSS pasek rozrządu pasuje do Matiza ,Aveo.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2022, 19:07   

Polecam obejrzeć, szczególnie do ciebie Marcin 😉

https://youtu.be/6QIHcW9RjOg
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10759
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-01-2022, 08:34   

deejay napisał/a:
Polecam obejrzeć, szczególnie do ciebie Marcin 😉

https://youtu.be/6QIHcW9RjOg


A podziękował :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24388
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2025, 00:20   

Z okazji, że jest po Zlocie postanowiłem dać mały update.
Chyba też zmienię temat, bo z Galantów został 1 a Colta nie ma już 13 lat...

Galanta na zlocie mogliście (przynajmniej część) zobaczyć - jest w ciągłej ewolucji, zatem w wolnym czasie dłubię i ulepszam.

Leon praktycznie stoi cały czas w garażu.

Mercedesa sprzedałem 2 lata temu i w to miejsce kupiłem białą Dacię Jogger.

W 2024 roku dokupiłem jeszcze VW Sharan - super autko, bardzo lubię nim jeździć.

Mazda niedługo zostanie zezłomowana a w jej miejsce miesiąc temu zamówiłem a 10 dni temu odebrałem elektryka.

Jest jeszcze hyundai Sonata - ale jako dawca do Galanta. Niestety weryfikacja silnika nie przeszła pozytywnie. Dzięki Bartkowi mam naprawione ECU do niego, spalona była też pompa paliwa ale największy problem to 8 barów na 2 cylindrze, które rośnie do 11.5 na próbie olejowej.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-09-2025, 18:35   

Krzyzak napisał/a:
największy problem to 8 barów na 2 cylindrze, które rośnie do 11.5 na próbie olejowej.
Spróbuj cylinder zalać ta magiczna płukanka/cleanerem na litere "F"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11235
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-09-2025, 21:13   

Jak dawno Galant dostał takie tablice? jakoś zapomniałem zapytać na zlocie.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24388
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2025, 22:09   

jacek11 napisał/a:
Jak dawno Galant dostał takie tablice?
Zabytkowe? - jeśli dobrze pamiętam, to okolice maja 2024.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11235
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-09-2025, 23:40   

Czy on miał jeszcze oryginalny motor? czy już był zmieniony?
Pytam, bo mam pewne doświadczenia w tym temacie, gdzie rzeczoznawca sprawdzał, czy numer silnika pojazdu jest zgodny z dokumentami.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24388
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2025, 18:59   

Silnik sam remontowałem na przełomie 2018/2019. Zdaje się od 20 lat silnik jest traktowany jako część eksploatacyjna i nie jest nawet wpisywany do dokumentów pojazdu, zatem nie byłoby z czym tego sprawdzać. W każdym razie u mnie nikt tego nie sprawdzał.
Sam silnik był zmieniony - przeze mnie, 25 lat temu. Pewnie gdzieś w temacie to już poruszałem - auto miało założoną zakamienioną chłodnicę, silnik się grzał, 2x zagotował - a że znalazłem taki sam motor po sąsiedzku, to zakupiłem i wymieniłem. Potem ten stary silnik kupił Krzysiek z Poznania i zakatował w swoim Eclipse 1G...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10759
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-09-2025, 09:01   

Krzyzak napisał/a:
Mazda niedługo zostanie zezłomowana a w jej miejsce miesiąc temu zamówiłem a 10 dni temu odebrałem elektryka.
To jest czyst (R)evolucja.
Krzyzak napisał/a:
Zdaje się od 20 lat silnik jest traktowany jako część eksploatacyjna i nie jest nawet wpisywany do dokumentów pojazdu, zatem nie byłoby z czym tego sprawdzać. W każdym razie u mnie nikt tego nie sprawdzał.

Moj kolega ma Chevroleta covette C3v- na złółtych, dłubie w niej co chwile i startuje w rajdach clasic cup
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11235
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-09-2025, 22:35   

Czyli jak widać, wszystko zależy od rzeczoznawcy. W naszym przypadku, chłop szukał uparcie numerów silnika, aby potwierdzić jego oryginalność. Zadawał mnóstwo pytań, robił zdjęcia. Opinię dostaliśmy pozytywną, a konserwator zabytków w łodzi i tak nie zechciał podpisać kwitów.
Jak widać, dużo zależy od urzędasa.
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10759
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-09-2025, 11:05   

Pewnie ze tak. Jak ogladam na YT jak ludzie remontuja na 2% i nagle cyk i sa zółte blachy :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.