Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Radio Kenwood DMX8021DABS restart przy odpalaniu
Autor Wiadomość
technics 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 benz 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Krk
Wysłany: 08-09-2025, 08:38   Radio Kenwood DMX8021DABS restart przy odpalaniu

Cześć,

zamontowałem u siebie w Outlanderze III (2018, bez systemu Rockford) radio Kenwood DMX8021DABS z interfejsem Connects2 (do sterowania z kierownicy). Wszystko działa poprawnie, ale zauważyłem dziwne zachowanie przy uruchamianiu:

LOCK → ACC – radio się uruchamia normalnie.

ACC ↔ ON – radio pozostaje włączone.

ON → START (kręcenie rozrusznikiem) – radio się restartuje i uruchamia ponownie.

Wygląda to tak, jakby podczas rozruchu na chwilę znikał sygnał ACC z interfejsu. Fabryczne radio tego problemu nie miało.

Pytanie: czy ktoś z Was montował Kenwooda (albo inne radio aftermarketowe) w Outlanderze III i zauważył podobne zachowanie? Czy to normalne, czy raczej kwestia mojego podłączenia/adaptera?

Z góry dzięki za podpowiedzi!
_________________
Lancer VIII 1.6 -> Outlander II 2.0 benz. 147KM -> Outlander III 2.0 (2018) benz. 150KM
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 450
Skąd: Limerick
Wysłany: 08-09-2025, 09:34   

Dla mnie to wygląda na słaby akumulator i napięcie spada przy rozruchu do poziomu który dla radia jest już niewystarczający.
 
 
technics 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 benz 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Krk
Wysłany: 08-09-2025, 12:26   

Sprawdziłem na szybko na aku i przy rozruchu napięcie spada do min. 11.1V. Będę musiał jeszcze zobaczyć co dzieje się na bezpośrednio wiązce ISO.

Update:
Sprawdziłem już napięcia na wiązce ISO za interfejsem Connects2. Wyniki są takie:

BATT (żółty) – podczas rozruchu spada do ok. 10.9 V, czyli w normie.

ACC (czerwony) – po przełączeniu stacyjki z ON na Start (w trakcie rozruchu praktycznie spada do zera).

Wygląda więc na to, że to właśnie brak podtrzymania na ACC powoduje reset radia.

Czy macie na to jakieś rozwiązanie?
_________________
Lancer VIII 1.6 -> Outlander II 2.0 benz. 147KM -> Outlander III 2.0 (2018) benz. 150KM
Ostatnio zmieniony przez technics 10-09-2025, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
2500tci 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2025, 16:54   

Prawdopodobnie na chwile znika zasilanie lub jest jakiś konflikt na szynie
 
 
technics 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 benz 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Krk
Wysłany: 10-09-2025, 13:23   

Dostałem odpowiedź od producenta Connects, wychodzi na to, że Outlander tak ma:

Generalnie jest to normalne zachowanie w przypadku sprzętu montowanego po rynku (aftermarket). Czasami dotyczy to nawet fabrycznego wyposażenia (OE).

Zazwyczaj dzieje się tak dlatego, że podczas rozruchu samochód pobiera prąd z akumulatora, co obniża napięcie w innych systemach 12 V. Stąd ten krótki spadek zasilania.

Prawdopodobnie zauważysz, że podobny problem występuje również w pojazdach wyposażonych w system start-stop.

Można to rozwiązać, instalując stabilizator napięcia w linii pomiędzy stałym zasilaniem 12 V, zasilaniem 12 V po stacyjce oraz przewodem masowym.

https://connects2.com/Product/ProductItem/CT54-09


Dodatkowo w przypadku oryginalnych (fabrycznych) radioodbiorników problem ten nie występuje, gdyż komunikują się one z instalacją pojazdu przez magistralę CAN. Dzięki temu mają specjalne podtrzymanie zasilania podczas rozruchu silnika i nie resetują się tak jak radia aftermarketowe. :roll:
_________________
Lancer VIII 1.6 -> Outlander II 2.0 benz. 147KM -> Outlander III 2.0 (2018) benz. 150KM
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.