 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Radio Kenwood DMX8021DABS restart przy odpalaniu |
Autor |
Wiadomość |
technics
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 benz 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: Krk
|
Wysłany: 08-09-2025, 08:38 Radio Kenwood DMX8021DABS restart przy odpalaniu
|
|
|
Cześć,
zamontowałem u siebie w Outlanderze III (2018, bez systemu Rockford) radio Kenwood DMX8021DABS z interfejsem Connects2 (do sterowania z kierownicy). Wszystko działa poprawnie, ale zauważyłem dziwne zachowanie przy uruchamianiu:
LOCK → ACC – radio się uruchamia normalnie.
ACC ↔ ON – radio pozostaje włączone.
ON → START (kręcenie rozrusznikiem) – radio się restartuje i uruchamia ponownie.
Wygląda to tak, jakby podczas rozruchu na chwilę znikał sygnał ACC z interfejsu. Fabryczne radio tego problemu nie miało.
Pytanie: czy ktoś z Was montował Kenwooda (albo inne radio aftermarketowe) w Outlanderze III i zauważył podobne zachowanie? Czy to normalne, czy raczej kwestia mojego podłączenia/adaptera?
Z góry dzięki za podpowiedzi! |
_________________ Lancer VIII 1.6 -> Outlander II 2.0 benz. 147KM -> Outlander III 2.0 (2018) benz. 150KM |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 450 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 08-09-2025, 09:34
|
|
|
Dla mnie to wygląda na słaby akumulator i napięcie spada przy rozruchu do poziomu który dla radia jest już niewystarczający. |
|
|
|
 |
technics
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 benz 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: Krk
|
Wysłany: 08-09-2025, 12:26
|
|
|
Sprawdziłem na szybko na aku i przy rozruchu napięcie spada do min. 11.1V. Będę musiał jeszcze zobaczyć co dzieje się na bezpośrednio wiązce ISO.
Update:
Sprawdziłem już napięcia na wiązce ISO za interfejsem Connects2. Wyniki są takie:
BATT (żółty) – podczas rozruchu spada do ok. 10.9 V, czyli w normie.
ACC (czerwony) – po przełączeniu stacyjki z ON na Start (w trakcie rozruchu praktycznie spada do zera).
Wygląda więc na to, że to właśnie brak podtrzymania na ACC powoduje reset radia.
Czy macie na to jakieś rozwiązanie? |
_________________ Lancer VIII 1.6 -> Outlander II 2.0 benz. 147KM -> Outlander III 2.0 (2018) benz. 150KM |
Ostatnio zmieniony przez technics 10-09-2025, 13:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
2500tci
Nowy Forumowicz
Auto: 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2025 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2025, 16:54
|
|
|
Prawdopodobnie na chwile znika zasilanie lub jest jakiś konflikt na szynie |
|
|
|
 |
technics
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 benz 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 21 Skąd: Krk
|
Wysłany: 10-09-2025, 13:23
|
|
|
Dostałem odpowiedź od producenta Connects, wychodzi na to, że Outlander tak ma:
Generalnie jest to normalne zachowanie w przypadku sprzętu montowanego po rynku (aftermarket). Czasami dotyczy to nawet fabrycznego wyposażenia (OE).
Zazwyczaj dzieje się tak dlatego, że podczas rozruchu samochód pobiera prąd z akumulatora, co obniża napięcie w innych systemach 12 V. Stąd ten krótki spadek zasilania.
Prawdopodobnie zauważysz, że podobny problem występuje również w pojazdach wyposażonych w system start-stop.
Można to rozwiązać, instalując stabilizator napięcia w linii pomiędzy stałym zasilaniem 12 V, zasilaniem 12 V po stacyjce oraz przewodem masowym.
https://connects2.com/Product/ProductItem/CT54-09
Dodatkowo w przypadku oryginalnych (fabrycznych) radioodbiorników problem ten nie występuje, gdyż komunikują się one z instalacją pojazdu przez magistralę CAN. Dzięki temu mają specjalne podtrzymanie zasilania podczas rozruchu silnika i nie resetują się tak jak radia aftermarketowe. |
_________________ Lancer VIII 1.6 -> Outlander II 2.0 benz. 147KM -> Outlander III 2.0 (2018) benz. 150KM |
|
|
|
|
 |
|
|