 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Dziwne wartości napięcia w sieci auta |
Autor |
Wiadomość |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 533 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18-09-2025, 07:17
|
|
|
apikus Powiedz proszę, czy przypadłość którą opisujesz występuje od nowości akumulatora? Ponowię pytania, ile lat ma Twój akumulator i czy masz podłączone urządzenia "kradnące" prąd?
Podłączyłem dzisiaj pierwszy raz od stycznia prostownik. Po godzinie akumulator był pełny, czyli nie ma oznak niedoładowania. |
_________________ Piotr63 |
|
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1946 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 19-09-2025, 08:46
|
|
|
Czy od nowości to nie powiem. Mam teraz drugi akumulator od jakiś 4 lat. Pierwszy padł (który kupiłem po zakupie auta), ale wtedy jeszcze nie obserwowałem napięcia podczas jazdy. Myślałem, że to przez krótkie dystanse. Zmieniłem akumulator i dalej nie obserwowałem napięcia, ale już go doładowywałem. Prawie zawsze był rozładowany. Dopiero od niedawna widzę jakie jest napięcie podczas jazdy.
Co do urządzeń kradnących prąd to jest alarm i może radio (chińczyk), bo czasem się zamyka, a czasem jest tylko uśpione.
Mam też wzmacniacz 1300W i on działa podczas jazdy. Jak nie ma ładowania to pożera prąd z akumulatora i może to jest przyczyna, że akumulator jest rozładowany.
Tak dla porównania jechałem I30 i sytuacja z ładowaniem jest bardzo podobna. Na dziennych 12,2V, na mijania 13,9 V i hamowanie silnikiem 14,2-14,5V. Różnica jest przy pierwszej wartości 11,9V , a 12,2V. Niby niewiele, a może być kluczowe. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24421 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-09-2025, 10:09
|
|
|
apikus napisał/a: | może radio (chińczyk) | właśnie to jest taka kwestia sporna, bo mam od niedawna pierwsze auto z radiem z androidem i to działa jak telefon - czyli ciągle działa w tle, bo wiadomo, że ładowanie za każdym razem systemu od zera jest nieopłacalne
a w momencie jak się włączy stacyjkę to tylko ekran włącza
na pewno żre prąd zatem
apikus napisał/a: | 11,9V , a 12,2V | to może wynikać ze zużycia akumulatora
mam jakieś stare aku z mazdy i zostało "zreanimowane" przez ładowarkę (nie wiem na czym to polegało) - jest tak, że na sucho pokazuje 12.5V ale przy uruchamianiu rozrusznika spada do 10.8 a nie do np. 12.1 jak przy nowym |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1946 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 19-09-2025, 13:18
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to może wynikać ze zużycia akumulatora |
Może tak być.
Dla mnie jak pokazuje 11,9V , czy 12,2 to nie ładuje. Wtedy pobiera z akumulatora. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 533 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20-09-2025, 13:21
|
|
|
apikus napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | to może wynikać ze zużycia akumulatora |
Może tak być.
Dla mnie jak pokazuje 11,9V , czy 12,2 to nie ładuje. Wtedy pobiera z akumulatora. |
Ja bym jeszcze zmierzył pobór prądu w stanie spoczynku. Myślę, że winny jest chińczyk, który "kradnie" prąd. |
_________________ Piotr63 |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1946 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: Dzisiaj 9:34
|
|
|
To ja jeszcze raz, aby wyjaśnić.
Złodzieje prądu to jedno, a nie ładowanie to drugie. I ja cały czas piszę o tym, ze akumulator nie jest ładowany podczas jazdy.
Teraz sprawdziłem po wypięciu "inteligencji" i jeździe bez niej. Po jednym dniu postoju naładowanie akumulatora do pełna trwało 15 minut, nie jak wcześniej kilkanaście godzin. Na razie sprawdziłem tak 2 razy, więc u mnie zmiana jest duża. |
|
|
|
 |
bobi
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2025 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Dzisiaj 10:45
|
|
|
Czy pojawiły się jakieś błędy po wypięciu jak to ładnie nazwałeś "inteligencji". Druga rzecz to czy były problemy z wypięciem wtyczki, bo u mnie bardzo mocno siedzi i nie chcę zerwać zaczepów. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1946 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: Dzisiaj 10:53
|
|
|
Nie ma błędów.
Wypięcie jest dosyć ciężkie.
Trzeba podważyć zaczep i wtedy idzie.
Na drugim zdjęciu u To Masz widać zaczep. Niby wystarczy nacisnąć na dolną cześć, ale u mnie musiałem z góry podważyć wkrętakiem. |
|
|
|
 |
bobi
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2025 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Dzisiaj 11:14
|
|
|
Dzięki za informacje, będę próbować odpiąć wtyczkę w sobotę (próbowałem zgodnie ze "sztuką" naciskać, a tu trzeba jednak podważyć), dam znać w tygodniu jak się u mnie zachowuje. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12610 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Dzisiaj 13:27
|
|
|
Ja bym szukał jakimś interfejsem czy elektronika oblicza SoC akumulatora. Może to być realizowane przez taki czujnik na klemie (np. w Maździe mierzy napięcie, natężenie, oporność i temperaturę akumulatora)... Zakładam, że jak taki czujnik się uszkodzi to elektronika źle ocenia SoC akumulator i np. rozładowuje go ze 100% (znaczy myśli, że jest 100%) do 90% tak aby podczas hamowania mieć możliwość w tych 10% zgromadzić trochę odzyskanej energii. Ewentualnie ma zły odczyt natężenia ponieważ jeśli elektronika chce utrzymać poziom naładowania to raczej celuje tak żeby natężenie wynosiło 0A (tam chyba jakiś normalnie PID działa) i jak to będzie cały czas na plusie to będzie zaniżało ciągle napięcie ponieważ będzie ciągle odczyt, że ładuje się akumulator.
Tak się zachowuje w Maździe. Ale jak jest niskie SoC to daje 14,9V tak żeby szybko naładować, ale w najnowszych już nie, ładuje powoli. No i światła wymagają wyższego napięcia to poprawnej pracy np. nadmuch też może aktywować wyższe napięcie. |
|
|
|
|
 |
|
|