[EA5A/W 2.5] Dziwne odgłosy z okolic rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10799 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-10-2025, 13:59
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jacek11 napisał/a: | nie pamiętam dokładnie ile | z pamięci - między 3,7 a 4,5mm
najlepszy jest oczywiście test zawleczki, bo przy prawidłowo napiętym zawleczka daje się wysunąć i wsunąć wielokrotnie |
eeee chyba nie - zawleczka blokuje w pozycji do montazu, jak masz naciag odpowiedni juz nie wejdzie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3581 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-10-2025, 06:38
|
|
|
Ostatnio jak uprawiałem nierząd z Pajero, przed demontażem starego paska po ustawieniu na znaki spokojnie mogłem zabezpieczyć napinacz zawleczką i taka sama sytuacja miała miejsce po zamontowaniu nowego paska i dwukrotnym obróceniu wałem. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24467 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-10-2025, 07:59
|
|
|
Marcino napisał/a: | jak masz naciag odpowiedni juz nie wejdzie | na 100% Marcin - tego jestem pewien
oczywiście pod warunkiem ustawienia wału i wałka na znaki
przy prawidłowym napięciu zawleczkę można wkładać i wyciągać wielokrotnie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10799 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-10-2025, 12:20
|
|
|
oki. Czyli jak chce skontrolowac to też tak powinno działać ? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3581 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-10-2025, 13:25
|
|
|
Nie zawsze da się sprawdzić, trzpień może podczas pracy obrócić się względem otworu w odbudowie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21969 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-10-2025, 08:27
|
|
|
Też zauważyłem, że jak da się wyjąć i włożyć zawleczkę napinacza to pasek nie jest prawidłowo napięty. Jest napięty za mocno i później jęczy po rozgrzaniu. Zczelina wynosi wtedy pomiędzy 3,7-3,9 mm. Najlepiej ustawić ja w zakresie 4,2-4,5 mm i rozrządu nie słychać wtedy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10799 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-10-2025, 07:56
|
|
|
Ano własnie, widać ze każdy robi po swojemu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3581 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-10-2025, 08:12
|
|
|
Generalnie trzpień powinien być wysunięty w zakresie jaki podaje serwisówka. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10799 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-10-2025, 11:07
|
|
|
Tak jest |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21969 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2025, 08:54
|
|
|
wojtas, zhadza się jednak napinając pasek rolką tak, że trzpień napinacza wysunie się bliżej dolnego zakresu słychać z rozrządu jęczenie paska po rozgrzaniu i jest to wkurzające. Ustawiając szczelinę na napinaczu w górnym zakresie rozrząd nie wydaje żadnych dźwięków. |
|
|
|
 |
|