Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander III do 50k
Autor Wiadomość
GniewzGniewa 
Nowy Forumowicz

Auto: chcę Outlandera ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2025
Posty: 4
Skąd: Krosno/Gniew
Wysłany: 30-10-2025, 22:12   Outlander III do 50k

Bardzo proszę o poradę. Chciałbym kupić Outlandera III, niestety budżet mam ograniczony.
Do tej pory myślałem o aucie z silnikiem diesla i skrzynią manualną, bo boję się CVT z przebiegiem powyżej 200k, a z budżetem który dysponuję mniejszego przebiegu nie znajdę, raczej :shock:
Jednak dziś naszły mnie inny myśli :P Przecież zdarzają się auta z CVT ze znacznie większym przebiegiem i jakoś musiały te dystanse przejechać :D
Dziś przeglądając forum znalazłem też wypowiedź któregoś z forumowiczów, że CVT była montowana w benzynie, a w dieslu hydrauliczna. Czy to prawda?

Czego szukać w budżecie do 50k? Jaki silnik, jaka skrzynia? Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2025, 08:14   

Po pierwsze szukaj zadbanego i doinwestowanego egzemplarza nie zważając na typ silnika.
Po drugie (zważając na silnik), weź pod uwagę przyszłe warunki użytkowania pojazdu. Jazda w mieście- benzyna(nawet jazda podmiejska tj. częste postoje, małe prędkości), diesel na trasy => nudne to, powtarzają jak mantrę, ale to prawda.

Jeśli nie majsterkujesz przy autach, wszelkie prace zlecasz mechanikowi to mniejsze koszty czekają cię jednak przy zadbanej benzynie niż przy zadbanym dieslu.
Przy swoim egzemplarzu diesla wykonałem dużo tzw. "profilaktyki" i gdybym miał wszystko zlecać to może czułbym rozczarowanie, a jest wręcz odwrotnie :mrgreen:

[ Dodano: 31-10-2025, 08:17 ]
Budżet do nagięcia czy sztywno 50 000 zł?
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HJkWH.html

[ Dodano: 31-10-2025, 08:19 ]
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HFf72.html

[ Dodano: 31-10-2025, 08:22 ]
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HtHAe.html

[ Dodano: 31-10-2025, 08:23 ]
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HI452.html

[ Dodano: 31-10-2025, 08:40 ]
Weryfikuj czy sprzedający ma dwa komplety opon/felg z oponami, w jakim są stanie, bo jeśli zużyte to tylko kłopot z ich sprzedażą lub utylizacją. Czy auto ma hak, belki dachowe itd., bo w cenie 50 000 zł możesz to wszystko mieć lub nie, a to są realne, spore koszty.
 
 
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2025, 11:05   

Sprawdzaj podwozie. Ruda pojawia się najczęściej pod kołem zapasowym (polecam zdjąć do oględzin). Sprawdź tylne podłużnice i okolice zbiornika paliwa. Zbiornik lubi korodować na łączeniu blach lub od uderzeń kamieniem. Sam dół zbiornika jest dobrze zabezpieczony, ale górna część bardzo słabo, Korozja pojawia się obok pompy paliwa. Neuralgiczny jest tył auta.

Jak kupujesz ze skrzynią CVT. Pytaj kiedy był olej wymieniany. Producent podaje co 60000 km. Wiadomo lepiej częściej. Jeśli był wymieniany niech pokaże wpis w książce serwisowej lub fakturę. Niektóre osoby nie wymieniają oleju w skrzyni, może z niewiedzy. ta skrzynia musi mieć wymieniany olej, jak ktoś twierdzi inaczej to daruj sobie dany egzemplarz.

Sprawdź tez czy był regulowany luz zaworowy, to też jest ważne.
  
 
 
GniewzGniewa 
Nowy Forumowicz

Auto: chcę Outlandera ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2025
Posty: 4
Skąd: Krosno/Gniew
Wysłany: 31-10-2025, 13:00   

Dziękuję bardzo za rady. Budżet 50k jest już bardzo napięty ;-) Raczej bardziej nie uda mi się go naciągnąć. Powiedzcie proszę jeszcze coś o skrzyni. Jak z jej trwałością? Czy jeśli jest zadbana, to polata długo? Rozumiem, że bez względu na silnik jest jedna skrzynia automatyczna CVT, tak? Samochodem będzie jeździć moja żona, a ona jeździ mało. Generalnie chcemy kupić dwa Outlandery, bo nam się podobają ;-) Najpierw dla niej, ja muszę poczekać ;-) . Ja z kolei jeżdzę dużo, raz w miesiącu 1500 km autostradą, i jakieś pewnie z 500 wiejskimi drużkami. Szukamy aut z napędem na 4 ponieważ przeprowadziliśmy się z płaskiej Północy na pagórkowate Podkarpacie i już mamy problemy z wyjazdem z działki naszymi osobówkami. Jakie spalanie ma Out.. z silnikiem 2.0 benzyna?
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 273
Skąd: pl
Wysłany: 31-10-2025, 13:26   

A nie myślałeś żeby zwiększyć zbiór poszukiwanych aut :D np. o Mazdę cx5. Masz tam automat tzn automat jest opcja 2,5, też AWD ?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2025, 13:49   

GniewzGniewa napisał/a:
Rozumiem, że bez względu na silnik jest jedna skrzynia automatyczna CVT, tak?

Nie.
Z silnikami 2.2 DID jest połączona "tradycyjna" skrzynia hydrokinetyczna Jatco JF 613E, przez Mitsubishi nazwana W6AJA, przez Renault AJ0 lub AJ8, a Nissan określił ją symbolem RE6F01A.
Z benzynowym silnikiem 2.0 połączony jest automat CVT.
 
 
GniewzGniewa 
Nowy Forumowicz

Auto: chcę Outlandera ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2025
Posty: 4
Skąd: Krosno/Gniew
Wysłany: 31-10-2025, 15:43   

ledziu napisał/a:
A nie myślałeś żeby zwiększyć zbiór poszukiwanych aut :D np. o Mazdę cx5. Masz tam automat tzn automat jest opcja 2,5, też AWD ?


Myślałem, ale żonie o dziwo nie podoba się Mazda.
 
 
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2025, 17:24   

GniewzGniewa napisał/a:
Dziękuję bardzo za rady. Budżet 50k jest już bardzo napięty ;-) Raczej bardziej nie uda mi się go naciągnąć. Powiedzcie proszę jeszcze coś o skrzyni. Jak z jej trwałością? Czy jeśli jest zadbana, to polata długo? Rozumiem, że bez względu na silnik jest jedna skrzynia automatyczna CVT, tak? Samochodem będzie jeździć moja żona, a ona jeździ mało. Generalnie chcemy kupić dwa Outlandery, bo nam się podobają ;-) Najpierw dla niej, ja muszę poczekać ;-) . Ja z kolei jeżdzę dużo, raz w miesiącu 1500 km autostradą, i jakieś pewnie z 500 wiejskimi drużkami. Szukamy aut z napędem na 4 ponieważ przeprowadziliśmy się z płaskiej Północy na pagórkowate Podkarpacie i już mamy problemy z wyjazdem z działki naszymi osobówkami. Jakie spalanie ma Out.. z silnikiem 2.0 benzyna?


Co do trwałości skrzyni wszystko zależy czy jest serwisowana. Jak ktoś regularnie wymienia olej a nawet częściej to szansa że będzie działać bezawaryjnie się zwiększa. Niestety nie każdy to robi. Niektóre osoby dziwią się że trzeba olej w skrzyni wymieniać bo w manuału tego nie robili. Tak więc weryfikuj to bo to jest bardzo ważne. Niestety naprawy automatów są bardzo drogie, to też warto uwzględnić.

Co do spalania to mi automat 2.0 benzyna średnio pali 8.5L. Mieszkam na obrzeżach dużego miasta, w korkach raczej nie stoję. W trasie do 90 km/h udało mi się zejść do 6.5L. Autostrada 120-140 km/h 9.5-10L. Po mieście w korkach podejrzewam że kilkanaście litrów spali. Pamiętaj że auto jest duże i wysokie, opory powietrza robią swoje. W wakacje jadąc do Francji spalił mi średnio 8.5L, ale większość trasy były ograniczenia do 120 km/h.

Co ciekawe w trybie 4WD Auto spala mi może z 0.5L/100km benzyny więcej niż w trybie Eco. Więc jeżdżę cały czas z napędem na 4 koła. Zaznaczam że nie mam ciężkiej nogi ;)
  
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 200
Skąd: przemysl
Wysłany: 31-10-2025, 20:42   

Za 50 tysi mozna juz przycelować w Outlandera PHEV.. i uważam że warto..Zwykłego III w benzynie miałem,kumpel miał z dieslem 2.2 i teraz juz szósty rok leci z phevem..mój ma dopiero 248000 przebiegu-to nie ma o czym pisać więc wspomne o phevie 2014r. sąsiada taksówkarza:ponad pól miliona przebiegu, silniczek wycieraczek,aku 14V,wahacze ,amortyzatory tylne i łaczniki stabilizatora wymienił.. auto nadal w codziennej eksploatacji..
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24481
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-10-2025, 23:51   

GniewzGniewa napisał/a:
nie podoba się Mazda
i ma rację - mazdy są brzydkie a ja miałem jedną z najbrzydszych
silnik czy skrzynia to tam jest OK, ale reszta - zawieszenie, hamulce, a szczególnie rdza - gorzej niż w Mitsu
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 273
Skąd: pl
Wysłany: Wczoraj 7:00   

Cytat:
ma rację - mazdy są brzydkie a ja miałem jedną z najbrzydszych

Kwestia gustu mi cx5 wizualnie o wiele bardziej się podoba niż o3 :D
A technicznie o3 z japów ( typu RAV4/cx5/forester/Hanka crv) nic ciekawego nie reprezentuje gdzie można powiedzieć łał trzeba to mieć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.