 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
Outlander III do 50k |
| Autor |
Wiadomość |
GniewzGniewa
Nowy Forumowicz
Auto: chcę Outlandera ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2025 Posty: 4 Skąd: Krosno/Gniew
|
Wysłany: 30-10-2025, 22:12 Outlander III do 50k
|
|
|
Bardzo proszę o poradę. Chciałbym kupić Outlandera III, niestety budżet mam ograniczony.
Do tej pory myślałem o aucie z silnikiem diesla i skrzynią manualną, bo boję się CVT z przebiegiem powyżej 200k, a z budżetem który dysponuję mniejszego przebiegu nie znajdę, raczej
Jednak dziś naszły mnie inny myśli Przecież zdarzają się auta z CVT ze znacznie większym przebiegiem i jakoś musiały te dystanse przejechać
Dziś przeglądając forum znalazłem też wypowiedź któregoś z forumowiczów, że CVT była montowana w benzynie, a w dieslu hydrauliczna. Czy to prawda?
Czego szukać w budżecie do 50k? Jaki silnik, jaka skrzynia? Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2025, 08:14
|
|
|
Po pierwsze szukaj zadbanego i doinwestowanego egzemplarza nie zważając na typ silnika.
Po drugie (zważając na silnik), weź pod uwagę przyszłe warunki użytkowania pojazdu. Jazda w mieście- benzyna(nawet jazda podmiejska tj. częste postoje, małe prędkości), diesel na trasy => nudne to, powtarzają jak mantrę, ale to prawda.
Jeśli nie majsterkujesz przy autach, wszelkie prace zlecasz mechanikowi to mniejsze koszty czekają cię jednak przy zadbanej benzynie niż przy zadbanym dieslu.
Przy swoim egzemplarzu diesla wykonałem dużo tzw. "profilaktyki" i gdybym miał wszystko zlecać to może czułbym rozczarowanie, a jest wręcz odwrotnie
[ Dodano: 31-10-2025, 08:17 ]
Budżet do nagięcia czy sztywno 50 000 zł?
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HJkWH.html
[ Dodano: 31-10-2025, 08:19 ]
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HFf72.html
[ Dodano: 31-10-2025, 08:22 ]
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HtHAe.html
[ Dodano: 31-10-2025, 08:23 ]
https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HI452.html
[ Dodano: 31-10-2025, 08:40 ]
Weryfikuj czy sprzedający ma dwa komplety opon/felg z oponami, w jakim są stanie, bo jeśli zużyte to tylko kłopot z ich sprzedażą lub utylizacją. Czy auto ma hak, belki dachowe itd., bo w cenie 50 000 zł możesz to wszystko mieć lub nie, a to są realne, spore koszty. |
|
|
|
 |
MarceliMar
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2025, 11:05
|
|
|
Sprawdzaj podwozie. Ruda pojawia się najczęściej pod kołem zapasowym (polecam zdjąć do oględzin). Sprawdź tylne podłużnice i okolice zbiornika paliwa. Zbiornik lubi korodować na łączeniu blach lub od uderzeń kamieniem. Sam dół zbiornika jest dobrze zabezpieczony, ale górna część bardzo słabo, Korozja pojawia się obok pompy paliwa. Neuralgiczny jest tył auta.
Jak kupujesz ze skrzynią CVT. Pytaj kiedy był olej wymieniany. Producent podaje co 60000 km. Wiadomo lepiej częściej. Jeśli był wymieniany niech pokaże wpis w książce serwisowej lub fakturę. Niektóre osoby nie wymieniają oleju w skrzyni, może z niewiedzy. ta skrzynia musi mieć wymieniany olej, jak ktoś twierdzi inaczej to daruj sobie dany egzemplarz.
Sprawdź tez czy był regulowany luz zaworowy, to też jest ważne. |
| |
|
|
|
 |
GniewzGniewa
Nowy Forumowicz
Auto: chcę Outlandera ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2025 Posty: 4 Skąd: Krosno/Gniew
|
Wysłany: 31-10-2025, 13:00
|
|
|
Dziękuję bardzo za rady. Budżet 50k jest już bardzo napięty Raczej bardziej nie uda mi się go naciągnąć. Powiedzcie proszę jeszcze coś o skrzyni. Jak z jej trwałością? Czy jeśli jest zadbana, to polata długo? Rozumiem, że bez względu na silnik jest jedna skrzynia automatyczna CVT, tak? Samochodem będzie jeździć moja żona, a ona jeździ mało. Generalnie chcemy kupić dwa Outlandery, bo nam się podobają Najpierw dla niej, ja muszę poczekać . Ja z kolei jeżdzę dużo, raz w miesiącu 1500 km autostradą, i jakieś pewnie z 500 wiejskimi drużkami. Szukamy aut z napędem na 4 ponieważ przeprowadziliśmy się z płaskiej Północy na pagórkowate Podkarpacie i już mamy problemy z wyjazdem z działki naszymi osobówkami. Jakie spalanie ma Out.. z silnikiem 2.0 benzyna? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 273 Skąd: pl
|
Wysłany: 31-10-2025, 13:26
|
|
|
A nie myślałeś żeby zwiększyć zbiór poszukiwanych aut np. o Mazdę cx5. Masz tam automat tzn automat jest opcja 2,5, też AWD ? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2025, 13:49
|
|
|
| GniewzGniewa napisał/a: | | Rozumiem, że bez względu na silnik jest jedna skrzynia automatyczna CVT, tak? |
Nie.
Z silnikami 2.2 DID jest połączona "tradycyjna" skrzynia hydrokinetyczna Jatco JF 613E, przez Mitsubishi nazwana W6AJA, przez Renault AJ0 lub AJ8, a Nissan określił ją symbolem RE6F01A.
Z benzynowym silnikiem 2.0 połączony jest automat CVT. |
|
|
|
 |
GniewzGniewa
Nowy Forumowicz
Auto: chcę Outlandera ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2025 Posty: 4 Skąd: Krosno/Gniew
|
Wysłany: 31-10-2025, 15:43
|
|
|
| ledziu napisał/a: | A nie myślałeś żeby zwiększyć zbiór poszukiwanych aut np. o Mazdę cx5. Masz tam automat tzn automat jest opcja 2,5, też AWD ? |
Myślałem, ale żonie o dziwo nie podoba się Mazda. |
|
|
|
 |
MarceliMar
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2025, 17:24
|
|
|
| GniewzGniewa napisał/a: | Dziękuję bardzo za rady. Budżet 50k jest już bardzo napięty Raczej bardziej nie uda mi się go naciągnąć. Powiedzcie proszę jeszcze coś o skrzyni. Jak z jej trwałością? Czy jeśli jest zadbana, to polata długo? Rozumiem, że bez względu na silnik jest jedna skrzynia automatyczna CVT, tak? Samochodem będzie jeździć moja żona, a ona jeździ mało. Generalnie chcemy kupić dwa Outlandery, bo nam się podobają Najpierw dla niej, ja muszę poczekać . Ja z kolei jeżdzę dużo, raz w miesiącu 1500 km autostradą, i jakieś pewnie z 500 wiejskimi drużkami. Szukamy aut z napędem na 4 ponieważ przeprowadziliśmy się z płaskiej Północy na pagórkowate Podkarpacie i już mamy problemy z wyjazdem z działki naszymi osobówkami. Jakie spalanie ma Out.. z silnikiem 2.0 benzyna? |
Co do trwałości skrzyni wszystko zależy czy jest serwisowana. Jak ktoś regularnie wymienia olej a nawet częściej to szansa że będzie działać bezawaryjnie się zwiększa. Niestety nie każdy to robi. Niektóre osoby dziwią się że trzeba olej w skrzyni wymieniać bo w manuału tego nie robili. Tak więc weryfikuj to bo to jest bardzo ważne. Niestety naprawy automatów są bardzo drogie, to też warto uwzględnić.
Co do spalania to mi automat 2.0 benzyna średnio pali 8.5L. Mieszkam na obrzeżach dużego miasta, w korkach raczej nie stoję. W trasie do 90 km/h udało mi się zejść do 6.5L. Autostrada 120-140 km/h 9.5-10L. Po mieście w korkach podejrzewam że kilkanaście litrów spali. Pamiętaj że auto jest duże i wysokie, opory powietrza robią swoje. W wakacje jadąc do Francji spalił mi średnio 8.5L, ale większość trasy były ograniczenia do 120 km/h.
Co ciekawe w trybie 4WD Auto spala mi może z 0.5L/100km benzyny więcej niż w trybie Eco. Więc jeżdżę cały czas z napędem na 4 koła. Zaznaczam że nie mam ciężkiej nogi |
| |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 199 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 31-10-2025, 20:42
|
|
|
| Za 50 tysi mozna juz przycelować w Outlandera PHEV.. i uważam że warto..Zwykłego III w benzynie miałem,kumpel miał z dieslem 2.2 i teraz juz szósty rok leci z phevem..mój ma dopiero 248000 przebiegu-to nie ma o czym pisać więc wspomne o phevie 2014r. sąsiada taksówkarza:ponad pól miliona przebiegu, silniczek wycieraczek,aku 14V,wahacze ,amortyzatory tylne i łaczniki stabilizatora wymienił.. auto nadal w codziennej eksploatacji.. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24481 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-10-2025, 23:51
|
|
|
| GniewzGniewa napisał/a: | | nie podoba się Mazda | i ma rację - mazdy są brzydkie a ja miałem jedną z najbrzydszych
silnik czy skrzynia to tam jest OK, ale reszta - zawieszenie, hamulce, a szczególnie rdza - gorzej niż w Mitsu |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 273 Skąd: pl
|
Wysłany: Wczoraj 7:00
|
|
|
| Cytat: | | ma rację - mazdy są brzydkie a ja miałem jedną z najbrzydszych |
Kwestia gustu mi cx5 wizualnie o wiele bardziej się podoba niż o3
A technicznie o3 z japów ( typu RAV4/cx5/forester/Hanka crv) nic ciekawego nie reprezentuje gdzie można powiedzieć łał trzeba to mieć. |
|
|
|
 |
|
|
|