 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
[Z34A 1.3] Gaśnie przy odpalaniu |
| Autor |
Wiadomość |
MiNos
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Cz3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-11-2025, 09:46 [Z34A 1.3] Gaśnie przy odpalaniu
|
|
|
Cześć,
mam Colta z roku 2005, w którym od jakiegoś czasu borykam się z problemem dziwnego zachowania podczas odpalania zazwyczaj po nocy. Objaw jest taki, że auto zakręci i gaśnie ze 'zgrzytem'. Ciężko to opisać. Mniej więcej tak jak by zapłon zaskoczył po czym momentalnie odcinało mu dopływ paliwa (??). Czasami muszę kilka razy próbować zakręcić.
Nagrałem opisany hałas podczas startu:
https://photos.app.goo.gl/bHJartGbCQA6eNtn9
W skrajnym przypadku trzymam kluczyk w pozycji zapłonu dłużej, auto pozgrzyta i zaskakuje.
Od tego momentu można go gasić i odpalać do woli efekt ten się nie pojawia.
Oddałem do mechanika bo obstawiał najpierw aku, rozrusznik, czunik wałka...
Wszystko wymienione na nowe części i zero zmian.
Czsami do całości dochodzi problem braku mocy, szarpanie, brak reakcji na gaz ale co gorsze brak błędów w komputerze. Dzieje się to tylko z rana po odpalaniu auta po nocy. Zgaszeni auta i odpalanie kilka razy ponownie bez zgrzytu i nagle wszystko działa poprawnie.
Mechanik obstawiał, że może to być jeszcze wieniec przy rozruszniku ale skoro sam rozrusznik nie miał praktycznie żadnych śladów zużycia, więc to raczej nie on winny. I przy losowym odpalaniu powinny się pojawiać podobne objawy.
Możecie mnie nakierować gdzie samodzielnie jeszcze szukać możliwych problemów? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24517 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2025, 16:34
|
|
|
| MiNos napisał/a: | | auto zakręci i gaśnie ze 'zgrzytem' | raczej masz rozrusznik do roboty (bendiks) |
|
|
|
 |
MiNos
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Cz3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-11-2025, 17:52
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | MiNos napisał/a: | | auto zakręci i gaśnie ze 'zgrzytem' | raczej masz rozrusznik do roboty (bendiks) |
Kupiony nowy. to nie on jest winny.
[ Dodano: 17-11-2025, 07:21 ]
Czy może być opcja cofania się paliwa z listwy?
Jest tam gdzieś po drodze jakiś filtr czy jest tam tylko pompka w baku z sitkiem? |
|
|
|
 |
ColtZach
Nowy Forumowicz ColtZach
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2024 Posty: 26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-11-2025, 17:18
|
|
|
| MiNos napisał/a: | | Krzyzak napisał/a: | | MiNos napisał/a: | | auto zakręci i gaśnie ze 'zgrzytem' | raczej masz rozrusznik do roboty (bendiks) |
Kupiony nowy. to nie on jest winny.
[ Dodano: 17-11-2025, 07:21 ]
Czy może być opcja cofania się paliwa z listwy?
Jest tam gdzieś po drodze jakiś filtr czy jest tam tylko pompka w baku z sitkiem? |
Pompka w baku z filtrem. |
|
|
|
 |
MiNos
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Cz3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-11-2025, 19:44
|
|
|
Udało mi się podłączyć pod skaner:
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.121.0/401210/GP
DTC report
Connection profile: Toyota OBD-II / EOBDDate: 17.11.2025 17:27:35
VIN: XMCMNZ34A6F032699
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 2
----------------------------
P0606 [0x0606]
Engine control module (ECM)/powertrain control module (PCM) - processor fault
Control Module Processor Fault
Status: Potwierdzona
----------------------------
P1967 [0x1967]
Status: Potwierdzona
============================
Jednostka sterująca silnika #1Jednostka sterująca silnika #1
DTCs: 10
----------------------------
P1967 [0x1967] Archiwum (nieaktywne)
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
----------------------------
P0500 [0x0500]
Vehicle speed sensor (VSS) - circuit malfunction
Vehicle Speed Sensor Circuit Malfunction
----------------------------
P0325 [0x0325]
Knock sensor (KS) 1, bank 1 - circuit malfunction
Knock Sensor 1 Circuit Malfunction
----------------------------
P0622 [0x0622]
Alternator field control - circuit malfunction
Alternator Field (F Control) Circuit Malfunction
----------------------------
P0513 [0x0513]
Incorrect immobilizer key
Immobiliser Key Incorrect
----------------------------
P0105 [0x0105]
Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction
Manifold Absolute Pressure / Barometric Air Pressure Sensor Circuit Malfunction
----------------------------
P0110 [0x0110]
Intake air temperature (IAT) sensor - circuit malfunction
Intake Air Temperature Sensor Circuit Malfunction
----------------------------
P0115 [0x0115]
Engine coolant temperature (ECT) sensor - circuit malfunction
Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Malfunction
----------------------------
P0335 [0x0335]
Crankshaft position (CKP) sensor - circuit malfunction
Crankshaft Position Sensor Malfunction
----------------------------
P0340 [0x0340]
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
Camshaft Position Sensor A Bank 1 CircuitMalfunction
I z tego co mi się przypomina co jakiś czas powraca błąd P1967 (nie kasowałem starych a te pewnie są po tych zgrzytach przy odpalaniu):
----------------------------
P0606 [0x0606]
Engine control module (ECM)/powertrain control module (PCM) - processor fault
Control Module Processor Fault
Status: Potwierdzona
----------------------------
P1967 [0x1967]
Status: Potwierdzona |
|
|
|
 |
|
|
|