Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Układ chłodniczy
Autor Wiadomość
BuBu0707
[Usunięty]

  Wysłany: 11-06-2007, 18:36   [CA4A 1.6] Układ chłodniczy

Witam.
mam kilka pytanek, ponieważ w dordze do Polski moj Colcik jak by sie zagrzal... :[ przed wyjazdem z Anglii sprawdziłem poziom wody w chlodnicy a takze w zbiorniczku wyrownawczym i było ok... odpowietrzylem tez go... Skutkiem bylo, że jak sie zatrzymalem na stacji to po jakims czasie sprawdzilem czy jest woda, wody nie bylo jak by gdzies wsiąkła... :| tak mam teraz prawie cały czas... gdzies mi ucieka woda... wyciagnelelm termostat bo myslalem ze wysoka temp. jest spowodowana walnietym termostatem a tu nic, zmienielm korke w chlodnicy bo myslalem ze nie trzyma cisnienia i woda ucieka ze zbiornicka, a tu tez nic...krązenie w układzie chlodniczym jest bo sprawdzalem po rurach... już sam nie wiem co mam o nim myslec... jak wracałem do Anglii to co jakis czs stopowalem bo jak jechalem ok 140km to mi temp. skakala prawie na max i opadala na srodke i tak ciagle... chyba jakies wariacji on dostał... nie wiem o co mu chodzi... strach sie teraz bac gdzies jechac bo raz woda gdzies wsiaka a jeszcze czescnie temp. skacze jak Małysz :] wentylator się włącza takze jest ok...nie wiem o co chdoiz z tą temp. i z tą woda... dziwna sprawa... :wink:
Maiła ktoś z Was podobne objawy?? bo już nie wiem co mam z nim zrobić...?? gdzie szukać przyczyny...?? jak coś wiecie to piszcie, z góry dzięki...
Ps. raz mi temp. w niemczech na E30 skoczyła, ale miałą prawo bo jechałem przez jakas chwilke 230 km/h !!!! zawaliscie sie prowadził i nic nie było czuć... ale i tak mnie braly BMW i Audice :[
pozdro
 
 
yossarian1983
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 18:59   

BuBu0707, nie chcę Cię martwić ale u mnie przy takich samych objawach była to walnięta uszczelka pod głowicą. Woda znika bo ląduje w oleju - sprawdź na bagnecie i pod korkiem czy nie ma śladów wody. U mnie wskaźnik temp. zachowywał się dokładnie tak samo. Wygląda na to, że udało Ci się przegrzać silnik i uszczelka poszła (najprawdopodobniej przez to 230 (swoją drogą jak Ci się udało aż tyle pojechać??) ;) - u mnie stało się to przy 200). Z tym że ja ze względu na brak kasy doprowadziłem auto do takiego stanu, że już dało się nim jeździć - grzał się po 10 minutach jazdy, a i jeszcze u mnie głównym winowajcą był padnięty termostat.
 
 
BuBu0707
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 19:56   

tego najbardziej sie obawiałem... :evil: ale mechanicy mowili cos ze to moze byc to ale zaczeli od termaostatu i wymiany korka... mam nadzieje yossarian że się myslisz!!!! nie sadze ze jest az tak zle bo... poziom oleju jest w normie, chodz po podrozy do Polski i z powrotem musialem troszke doalc, ale to norma bo wymienialem w styczniu. wywalilem teromstat i to samo jest, no moze troche mniej... a jeszcze jedno, jak mi podskakiwala temp.. to sie zatrzymywalem odkrecalem korek od zbiorniczka wyrownawczego noi pomagalo... z woda to byly slady pod zbiorniczkiem wyrownawczm ( poprostu byl nadmiar i wywalilo to) nie sadze tez, zebym ja zagrzal silnik bo jak go kupile ( od Angola, oni wogole sie nie znaja na dbaniu o autka) to tez podobne skutki mialem tylko mniej widoczne bo nie jezdzilem w dluzsze trasy..., sumuja mam nadzieje jednak ze to nie bedzie uszczelka pod glowica bo chyba sie tu w anglii nie wyplace... :cry: chyba ze sam moglbym to zrobic?? :o

[ Dodano: 11-06-2007, 20:00 ]
a, zapomnialem napisac o predkosci...W Niemczech to tylko sie tankuje i buta...ja bylem tak zaladowany, ze rozpedzalem go od Anglii :lol: noi pojawiło sie z lekkiej górki i było coś ok 230km!!!! :lol: noi pożniej musiałem stopować na odpoczynek żeby ostygł i dolałem mu "białej zupki"... :D
no ale narazie jeżdze, mam w zapasie 4 litry wody w bagazniuku i jakos do przodu :D
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-06-2007, 20:48   

BuBu0707, na pracującym silniku (rozgrzanym) przyłóż rękę do rury wydechowej. Jak się wilgotna zrobi to znaczy że spala płyn (uszczelka pod głowicą)
 
 
BuBu0707
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 22:05   

tzn...?? jak przyloze reke do wydechu to mam mi powstac opar na rece??

[ Dodano: 12-06-2007, 18:24 ]
kumple z pracy podpowiadaj mi ze to jest prawdopodobnie wina termostatu... w sumie go wyciagnele ale jezdze na wodzie... no coz sprobuje wstaiwc nowy zalac plynu przecxzyscic chlodnice i odpowietrzyc noi moze akurat... :lol: moja takze ze to nie jest uszczelka pod glowica bo nie mam wody w oleju ( na miarce powinien byc bielszy odcien, nad poziomem oleju- a nie ma :roll: ) no wide ze temat sie nie rozkrecil wiec musze sam dalej kombinowac :(

[ Dodano: 13-06-2007, 18:31 ]
CZy ma ktośz Was jakieśpomysły co i jak mam z nim robić bo wriacji już sam dostaje tak jak skacze mi temp... :? niektorzy podpowiadaja mi zebym wykrecil chlodnice i ja przeczyscil, wstawil nowy termostat, noi zalał plyn a nie wode noi na koncu go odpowietrzył... co wy na to- pomoże to?? !! :shock: HELP! :shock: !
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-06-2007, 09:02   

Na poczatek poszukaj nieszczelnosci gdzies na wezach itp.
Termostat tez rzcej do wymiany-bo skacze temperatura.
No chyba ze okaze sie ze uszczelka glowicy juz pada to wydatki.
Na wodzie juz sie nie jezdzi-nie te czasy i nie te auta.
Mozesz tez juz miec uklad zakamieniony od wody itp..
Do ukladow sa plyny chlodzenia.
No i takie dolewanie na cieply silnik to predzej czy pozniej sie odbije na silniku.
No chyba ze czekasz w trasie az silnik ostygnie-ale watpie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-06-2007, 09:16   

BuBu0707 napisał/a:
tzn...?? jak przyloze reke do wydechu to mam mi powstac opar na rece??


Ech... Jak ci się ręka po przyłożeniu do spalin zrobi wilgotna to znaczy że płyn chłodniczy Ci spala. Nie musi być wody w oleju. Uszczelka pada na różne sposoby (może dostać nieszczelności między kanałem wodnym a cylindrem, kanałem wodnym a olejowym itd)
 
 
BuBu0707
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 18:25   

spox tak zrobie KaWu- thx
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2007, 11:54   

Ja sie ostatnio przerazilem bo w zbiorniczku wyrownawczym nie mialem plynu.
Okazalo sie, ze prawie na samym jego dnie jest nieszczelnosc.
Zlewam sprawe i jedynie czesciej sprawdzam poziom w chlodnicy.
 
 
BuBu0707
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2007, 14:24   

kaeres, a skacze CI tempe.??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.