[C51A 1.3] Jakie łożysko jest w korpusie stacyjki? |
Autor |
Wiadomość |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 17-05-2007, 10:25 [C51A 1.3] Jakie łożysko jest w korpusie stacyjki?
|
|
|
Wie ktoś może jakie łożysko jest w korpusie stacyjki?
W moim misiu jest już wybite i tłucze jak jadę po bruku
Nie chcę za wczasu wyciągać bo to dużo roboty, a i tak nie wiadomo czy znajdę takie, więc zabiore się za to jak będę miał łożysko. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2007, 11:17
|
|
|
ja tam zadnego lozyska nie widzialem - jest bebenek z zapadkami krecacy sie w wiekszym bebnie
i to wszystko |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 11:52
|
|
|
Chodzi Ci o stacyjkę czy kolumnę kierowniczą? Obnstawiam jednak to drugie. Możliwe przyczyny:
1. Luzy na (szczególnie górnym) mocowaniu kolumny.
2. Luz na samej kolumnie. W kolumnie są - najprawdopodobniej teflonowe - pierścienie, które mogły się wytrzeć. Byłbyś drugą osobą, której się to przytrafiło (ja jestem pierwszy). |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 18-05-2007, 09:09
|
|
|
To nie tłucze pod maską, tylko przy kierownicy!
Mógłbyś mi trochę przybliżyć pojęcie górnego mocowania kolumny?
Obejrzałem wszystko wokół stacyjki i nie znalazłem nic podejżanego.
Udało Ci się coś z tym zrobić? |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 14:30
|
|
|
rus_one napisał/a: | To nie tłucze pod maską, tylko przy kierownicy! Mógłbyś mi trochę przybliżyć pojęcie górnego mocowania kolumny? | Właśnie o tym piszę. W okolicach stacyjki masz wspornik, mocujący kolumnę kierowniczą do blachy. Sprawdź, czy wszystkie śruby są odpowiednio dokręcone i czy nie ma luzów.
rus_one napisał/a: | Udało Ci się coś z tym zrobić? | W moim przypadku będzie wymiana całej kolumny kierowniczej. Jeszcze tego nie robiłem, bo mam co innego na głowie i czasu mi brak. Kiedy wreszcie się do tego dobiorę, dam znać. |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 18-05-2007, 21:36
|
|
|
Oki! Dzięki! |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-06-2007, 19:41
|
|
|
ale kierownica nie lata ? i nie wysuwa się ze swojego miejsca pracy ?
nie wiem jaką masz wersję autka, ale u mnie w glxi jest podwójna regulacja kiery: na wysokość i na "długość" i jak ta regulacja długości jest poluzowana to tłucze troszke i sama kierownica wydaje się być poluzowana. |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 05-06-2007, 11:13
|
|
|
Kiera nie lata, regulacje poprawiałem i nic nie dało. W czasie jazdy po bruku coś tłucze pod samą kierownicą, więc podejżewam ostatnie łożtsko, a jest ono właśnie w korpusie stacyjki (przynajmniej w passacie tam było) |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-06-2007, 01:16
|
|
|
nie pozostaje nic innego jak zdemontować stacyjkę i nią wstrząsnąć odkręcasz 2 śruby na dole pod kierownicą - trzeba użyć dość długiego śrubokrętu krzyżakowego obniżasz kierę na maxa do dołu i demontujesz ten plastik co od góry przykrywa całą kolumnę. teraz już widać mocowanie stacyjki - 13stka w dłoń i odkręcasz dwie śrubki |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2007, 08:24
|
|
|
rafq napisał/a: | teraz już widać mocowanie stacyjki - 13stka w dłoń i odkręcasz dwie śrubki | Tyle, że te dwie śruby mocujące stacyjkę mają zapewne urwane łby - przynajmniej w CA0 tak jest. |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-06-2007, 20:35
|
|
|
gregorbu napisał/a: | rafq napisał/a: | teraz już widać mocowanie stacyjki - 13stka w dłoń i odkręcasz dwie śrubki | Tyle, że te dwie śruby mocujące stacyjkę mają zapewne urwane łby - przynajmniej w CA0 tak jest. |
u mnie jest tak jak napisałem, sprawdzane wczoraj, dlatego uzbrojony w świeżą praktyczną wiedzę podłączyłem się do tematu |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 16-06-2007, 11:31
|
|
|
Wiem jak wyjąć stacyjkę. Chodziło mi o to żeby zaopatrzyć się w potrzebne łożysko i dopiero zdjąć stacyjkę.
Zauważyłem jeszcze że przy zablokowanej kierownicy daje się nią obrócić o ok dwa centymetry, ale obraca się razem z całą obudową, stacyjką i przełącznikami. Jakby ktoś mógł sprawdzić czy w innych c5x też tak jest, byłbym wdzięczny! |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-06-2007, 12:01
|
|
|
rus_one napisał/a: | Zauważyłem jeszcze że przy zablokowanej kierownicy daje się nią obrócić o ok dwa centymetry, ale obraca się razem z całą obudową, stacyjką i przełącznikami. Jakby ktoś mógł sprawdzić czy w innych c5x też tak jest, byłbym wdzięczny! |
U mnie jest tak, że przy zablokowanej kierownicy ma ona lekki luz na boki (ale rusza się sama, bez obudowy i stacyjki). Czasami jednak stacyjka i obudowa kiery są lekko krzywo w stosunku do licznika, wtedy na zablokowanej kierownicy trzeba przekrecic w lewo, robi "pstryk" i wskakuje na swoje miejsce i jest równo |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-06-2007, 12:19
|
|
|
josie napisał/a: | mnie jest tak, że przy zablokowanej kierownicy ma ona lekki luz na boki (ale rusza się sama, bez obudowy i stacyjki). Czasami jednak stacyjka i obudowa kiery są lekko krzywo w stosunku do licznika, wtedy na zablokowanej kierownicy trzeba przekrecic w lewo, robi "pstryk" i wskakuje na swoje miejsce i jest równo | U mnie też tak było. |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 18-06-2007, 13:22
|
|
|
W takim razie to raczej tak ma być.
Znalazłem!!!
Poluzowana była śruba przy krzyżaku przy samej podłodze.
Dokręciłem i nastała cisza. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
|