| 
		POMOCY - Już Nic Nie Pomaga A Obroty Skaczą ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 myszkansk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-07-2007, 13:04   POMOCY - Już Nic Nie Pomaga A Obroty Skaczą ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam.... Mam Taki Problem - Obroty Na Luzie W Mojej Cari ( 1.8 GDI ) wynosza ok. 400 obrotów na min. i nie raz skaczą... przeczyściłem przepustnice, świece, ogólnie siedzialem przy samochodzie pare godzin i dalej obroty takie same i skaczą od czasu do czasu.... a jak odłączam kabelek od przepływomierza powietrza to obroty mialem ok. 900 - 1000 i mi nie skakały !! wogóle mam pytanie czy na luzie obroty ok. 400 nie są zamałe ? bo rozmawiałem z mechanikem i powiedzial ze powinny być okolo 800 -1000 !? czy to jakiś błąd w komputerze bo po odłączeniu przepływomierza powietrza wszystko jest okej, ale chyba nie można jeżdzić z odłączonym przepływomierzem ?!?! i dlaczego po odłączeniu jest dobrze ? czy to jakiś błąd w komputerze, że obroty są zamałe ? Pomocy nie wiem co zrobić, jakiś znajomy powiedział mi ze to może być coś nie tak z tym przepływomierzem... ale radze się was, miał ktoś taki problem ? wiecie o chodzi ? i jak to zrobić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maxwell61  		  
		 
         Mitsumaniak (****><****)
  
  
                  Auto: VW Touran 1.6 03' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-07-2007, 15:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | powiem tyle..po wpisaniu w szukaj słowa  obroty wyszło cnajmniej 15 pozycji...powodów może byc wiele najpierw sprawdz w tych tematach a jak to nie pomoze to wówczas napisz... ponadto pierwsza kreska na obtoromierzu wskazuje 500 wiec trzeba byc nielada mistrzem aby dopatrzyc sie 400 obrotów... u mnie obroty sa na 700... pozdrawiam | 
             
						
				_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
 
VW Touran 1.6 FSi
 
www.garagestories.pl
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 turek61  		  
		 
         Mitsumaniak Zgred :)
  
  
                  Auto: Outlander I Turbo 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-07-2007, 18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maxwell61 napisał/a: | 	 		  | ponadto pierwsza kreska na obtoromierzu wskazuje 500  | 	  
 
Dokładnie tak. Ta mała pierwsza kreska oznacza 500.
 
Poza tym czy odpinałeś ostatni akumulator ? Może trzeba nauczyć kompa obrotów... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 myszkansk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-07-2007, 21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a Ja Nie wiedzialem, Że Ta pierwsza kreska od zera to 500... wskazówke mam zawsze troche ponad nią    to nie jest aż tak żle, ale mogło by być okolo 1000 obrotów, wtedy silnik tak się nie trzęsie... a tak to jak by się troche przyduszał ;/ | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maxwell61  		  
		 
         Mitsumaniak (****><****)
  
  
                  Auto: VW Touran 1.6 03' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-07-2007, 21:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jesli masz ponad 500 czyli w granicach 700 to jet ok... jeśli się dusi to może byc wina nędznego paliwa lub filtru  paliwa... pozdrawiam | 
             
						
				_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
 
VW Touran 1.6 FSi
 
www.garagestories.pl
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Student  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 06:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odłączyć akumulator zawsze możesz (na forum znajdziesz jak się to robi) Co do samego skakania to powiedz jak to przebiega bo z twojego opisu nic nie wynika.
 
Już wiesz że pierwsza kreska to 500rpm/min teraz powiedz jakie są wahania i co jaki czas.
 
Każde GDI ma delikatny skok; u mnie np. jest to niewyczuwalne chyba że się siedzi w samochodzie i jest bardzo cicho wtedy można odczuć delikatne wahnięcie) pytałem i wiem że jest to reakcja kompa na cykliczne badanie mieszanki - nie rzutuje na nic i tak ma być (wymiana świec też nie pomoże bo tak ma być)
 
Co do samego paliwa to fakt – trzeba znaleźć sobie kilka stacji (Ja tankuję na Shell ale tylko jednej i Neste ale ostatnio jak mi zablokowali kasę na koncie to ich p...lę więcej u nich nie będę tankował)
 
Powiem tak dla mnie GDI to najmniej problemowy samochód jaki miałem tylko pamiętam o dobrym paliwie i regularnym czyszczeniu przepustnicy co15tyś u mnie wypada to raz rocznie,
 
No wymieniłem filtr paliwa ale okazało się że był ok.)
 
A może chodzi ci klima i dla tego obroty skaczą    
 
Jak by cos to pytaj | 
             
						
				_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceko [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               [quote="Student"] No wymieniłem filtr paliwa ale okazało się że był ok.)
 
Jaki jest koszt tego filtra? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Student  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 10:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie pamiętam dokładnie ale ok.54zł/ w serwisie MITSU, ale pamietaj że są dwie wersje :
 
w starszej Cari jest na lewym zakolu z przodu (Ja mam 98r. i tam był)
 
w nowszej jest w zbiorniku i kosztuje ok.350zł
 
Tylko wymiana trochę kłopotliwa trzeba mieć małe rączki albo robić we dwóch, Ja robiłem sam ok.1.5h | 
             
						
				_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 myszkansk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 17:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A Jeszcze Mam Jedno Pytanko... Czy To Od Lipnego Paliwa Świece Są Całe Czarne i Wylot Z Tłumika Też ?a co do obrotów to już jest okej, jest okolo 900 i nie skacze, nie raz tylko troche zawyczy ale jak kolega napisal wyżej, to może ten komputer coś tam robi :]
 
Dzięki za pomoc :] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 turek61  		  
		 
         Mitsumaniak Zgred :)
  
  
                  Auto: Outlander I Turbo 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 17:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | myszkansk napisał/a: | 	 		  | Czy To Od Lipnego Paliwa Świece Są Całe Czarne i Wylot Z Tłumika Też ? | 	  
 
Świece raczej nie powinny być czarne      (elektrody czy izolator ?) Natomiast wylot z tłumika będzie czarny niezależnie od jakości paliwa.
 
Z tego co wyczytałem na forum to efekt spalania ubogiej mieszanki w GDI.U mnie rura jest czarna jak w dieslu ale elektrody jasne, czyściutkie i mają lekko złotawy odcień ale to może dlatego ze jeżdżę na gazie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 myszkansk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Całe Świece Są Czarne i Nie Wiem Czego To Jest Przyczyną i Czy Tak Powinno Być ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maxwell61  		  
		 
         Mitsumaniak (****><****)
  
  
                  Auto: VW Touran 1.6 03' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-07-2007, 22:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | myszkansk napisał/a: | 	 		  | Całe Świece Są Czarne i Nie Wiem Czego To Jest Przyczyną | 	  zbyt bogata mieszkanka... sonda lambda do wymiany... ale najpierw spróbuj na anallizę spalin...pozdrawiam | 
             
						
				_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
 
VW Touran 1.6 FSi
 
www.garagestories.pl
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |