CASTROL GTX3 PROTECTION vs HIGH MILEAGE ? Zmieniac czy nie? |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 08-05-2005, 20:02
|
|
|
Uszczelniacze zaworowe firmy AJUSA - u mnie wytrzymały dokładnie 48tkm, po szczale paska wymieniałem na nowe takie same, a dlatego że po zdjęciu tych 48tkm, wyglądały bardzo dobrze, były miękkie, wszystko na swoim miejscu... ile by jeszcze wytrzymały nie mam pojęcia....
Przypominam o prawidłowym montarzu uszczelniaczy, koszulki, głębokość nabicia, wszystko na olej nie na sucho...
Oryginalny uszczelniach to 32PLN za sztukę.......
Ale od Japanze może być taniej....
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 08-05-2005, 20:15
|
|
|
Jesli chodzi o ich wymiane to zamierzam sie udac do specjalnego fachowca kolo wrocka czyli do Ciebie Romel (gadalismy kiedys przez pw). Oczywiscie jesli bedziesz mial czas i ochote. Odezwe sie jak sie juz zdecyduje na ta wymiane bo sie waham i kase zbieram.
Romel czyli jak by co to oprocz tych uszczelniaczy mam kupic jeszcze pasek rozrzadu, i napinacz i cos jeszcze? Pasek mialem 2tkm wymieniany ale jak ma sie zrwac to chyba lepiej wymienic?
Musze powaznie zastanowic czy wymieniac na ori czy te AJUSA.
Czy przy kupnie uszczelniaczy musze podac tylko silnik typ 4G15 12V czy jeszcze cos. Maja one jakies wymiary konkretne? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2005, 21:34
|
|
|
Szkoda, że nie będziecie robić bez ściągania głowicy... Wtedy ja bym się na fotki pisał... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 08-05-2005, 23:04
|
|
|
No poki co to w sobote wymieniamy uszczelniacze w moim misiu razem z Romlem... relacja bedzie zdana... do tego bedą dzwigienki i popychacze zmieniane... oby chodził jak teraz Romla... wiezcie mi to jest coś pieknego... metr od auta prawie nie słyszałem ze chodzi... |
|
|
|
 |
wolf [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2005, 00:02
|
|
|
E, ja tam lubie pomruk silnika słyszeć,
i jakimś strzałem z rury nie wzgardze, |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 09-05-2005, 06:33
|
|
|
Kochajj a uszczelniacze to zakaladasz ori rozumiem? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 09-05-2005, 07:42
|
|
|
Artii jestem że tak powiem gotowy na pomoc, oby nie wcześniej niż za trzy tygodnie czyli około 29 maja...
Pozdro- jak coś to wcześniej dzwoń... |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 09-05-2005, 09:24
|
|
|
Po wypowiedziach Romla zdecydowałem sie na ajuse... |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2005, 16:03 Re: CASTROL GTX3 PROTECTION vs HIGH MILEAGE ? Zmieniac czy n
|
|
|
Artii napisał/a: | kompresja podobno dobra |
Gdyby ciśnienia nie było to sprawa jasna: trzeba obejrzeć pierścienie. Ale gdy jest dobre to o niczym to nie świadczy: pierścień uszczelniający może być OK, ale zbierający (olej) może puszczać.
Jeśli można wymienić uszczelniacze bez ruszania głowicy, to warto od tego zacząć. Ale jeśli trzeba ją zdejmować, to lepiej obejrzeć wszystko, choć to pachnie rozbiórką także dołu silnika. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2005, 18:13
|
|
|
Z tym że stan pierścieni łatwo sprawdzić zdejmując głowicę i dlatego jestem zwolennikiem tego rozwiązania przy zmianie uszczelniaczy. Można wtedy sprawdzić nie tylko stan gładzi cylindrów ale również spasowanie tłoka i "jak siedzi" a dodatkowo stan samej głowicy w tym również gniazd zaworowych i samych zaworów. Ambitni moga się pokusić przy okazji o wygładzenie kanałów w głowicy które na pewno nie zaszkodzi. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2005, 20:28
|
|
|
A przy okazji, jak to jest: niektórzy macherzy twierdzą że każde zdjęcie głowicy musi skutkowac jej splanowaniem, a niektórzy mają to głęboko w nosie. Wasze opinie? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2005, 20:30
|
|
|
Głowicę po zdjęciu należy bezwzględnie splanować o 0,02 mm aby zapewnić przyleganie powierzchni do bezwzględnie nowej uszczelki |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 14:10
|
|
|
jak chcesz się upewnić, czy to uszczelbniacze, ściągnij po prostu kolektor wydechowy, i popatrz do środka silnika.
jesli będziesz miał białe/piaskowe zawory, to jest ok. jeśli zaolejone - to puszczają uszczelniacze. |
|
|
|
 |
|