Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E5 1.8+LPG] Pływajace obroty
Autor Wiadomość
holyboy
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 10:43   [E5 1.8+LPG] Pływajace obroty

witam,

od niedawna mam ślicznego galanta, którego sam sobie zazdroszczę;-)

sporo jeżdzę - w trasie wszystko jest ok.
ale zauważyłem ostatnio pływające obroty po rozgrzaniu silnika, kiedy auto stoi.
spadają nawet do ok 500 obr (zaczynają się drgania silnika) i potem od razu wchodzą na jakies 800-900. Co może być przyczyną? Jakie powinny być poprawne obroty? (Jeżdżę na gazie, 2 gen.)
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 12:15   

a co sie dzieje z obrotami na benzynie??
 
 
holyboy
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 18:59   

nie wiem, bo nie jeżdżę na benzynie,
chyba nigdy nie pracował nawet na bez. dłużej niz 10 s przed przejściem na gaz;-)

postaram się sprawdzić jutro
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 19:29   

no wlasnie od tego trzeba zaczac. jak najwiecej pojezdzij na benzynie zeby spostrzezenia byly w miare wiarygodne bo moze to poprostu wina regulacji lpg...
 
 
holyboy
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2007, 10:54   

hmm
przez pare dni samochod stał, bo czekamy na rejestracje
zauwazylem, ze po odpaleniu (benzyna), obroty BARDZO niskie, wrecz na granicy zgasniecia.
dodaje gazu (przechodzi na lpg) obroty wskakuja na okolo 1,5k obr, potem powoli maleja, po minucie - dwoch spadaja ponizej 1000 i zaczyna sie plywanie.
po przejsciu na benzyne ponownie, obroty zauwazalnie nizsze, niz na gazie (juz nie ma ochoty zagasnac), ale pracuje nierowno.

z tego co sie dowiedzialem, poprawne wolne obroty tego silnika to 900 +/-100, zgadza sie?
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 09-07-2007, 11:16   

-Zalej go benzyna
-Zamknij doplyw gazu
-Odlacz akumulator w ten sposob zresetujesz komuter
-Podlacz akumulator Najpierw MINUS potem PLUS - ponoc to ważne
-Na zimnym silniku depnij 3 4 razy do oporu w pedal gazu
-Sprawdz czy zadne urzadzenie w aucie nie jest włączone..Klima światła oświetlenie wnętrza czy drzwi
-Przekreć stacyjkę i poczekaj aż zgasna kontrolki a przedewszystkim ta od komputera
-Odpal silnik bez dotykania pedału gazu
-Czekaj aż silnik rozgrzeje sie do pierwszego włączenia wentylatora na chłodnicy..Usłyszysz to
-Powoli dodaj gazu do 4,5 tys.obrotów..i tak samo powoli poszczaj pedał gazu az zejdzie na wolne obroty
To wszystko
Brzmi to trochę jak szamańskie zaklęcia ale nauczył mnie tego mój mechanior z Servisu...tez miałem problemy z poprawnym ustawieniem obrotów przez komputer...To pomagało
Czytałem o przepustnicy i o silniczkach krokowych .Nigdy nie jeżdziłem na gazie i przy benzynie to skutkowało.
Nie ma gwarancji ze u Ciebie pomoże ale spróbuj To raptem 10-cio minutowa akcja i popsuć nic nie możesz
Powodzenia i pozdrówka
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2007, 12:17   

OLV napisał/a:
-Podlacz akumulator Najpierw MINUS potem PLUS - ponoc to ważne

no wlasnie odwrotnie :)
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 09-07-2007, 17:59   

Krzyżak ??
No własnie odwrotnie to znaczy
- najpirw MINUS potem PLUS ?
-czy odwrotnie najpierw PLUS potem MINUS... bo zgłupiałem ?
Acha i może zdradź tajemnicę dlaczego to takie ważne ?
:roll:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2007, 20:39   

najpierw plus, potem minus - tak mnie uczyli
 
 
holyboy
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2007, 14:33   

@krzyzak:

czy zresetowanie i ustawienie ECU w przypadku, kiedy coś innego będzie spieprzone (np. przepływomierz, czy choćby świece) nie pogorszy sytuacji?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-07-2007, 14:55   

ecu adaptuje sie do warunkow - uczy na podstawie zaprogramowanych wartosci jak i aktualnie zmierzonych
dlatego pogorszyc sie nic nie pogorszy, ew. tylko chwilowo - do czasu pelnej adaptacji
 
 
ksiaze 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1993 4G93 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Pabianice
Wysłany: 05-05-2013, 13:11   Obroty a włączone światła mijania/ogrzewanie

Odświeżę trochę temat.

Jakiś czas temu wymieniłem siatkę na wydechu między silnikiem a lambdą i wolne obroty zaczęły mi wariować.
Sonda lambda wymieniona 7 miesięcy temu i do czasu zmiany wydechu misiu chodził jak złoto, obroty ok. 800 przy włączonych światłach mijania.

Poniższe zachowania są prawie identyczne na gazie i benzynie.

Resetowałem ostatnio ECU zgodnie z zaleceniami powyżej.
Bez świateł, z lekkim nawiewem, wolne obroty są idealne. Z wysokich obrotów opadają do 1200, żeby tuż po chwili ustabilizować się na ok 800-850.

Problem mam jednak, że przy włączeniu świateł mijania spadają do 600 a po zwiększeniu nadmuchu lub też włączeniu ogrzewania tylnej szyby spadają nawet do 400-450.

1. Czy to jest normalne, że obroty aż tak spadają?
2. Czy jadąc na biegu nr 2 i jeździe bez dodawania gazu powinien "szarpać"(zarówno na benzynie, jak i gazie)
3. Po jakim czasie/kilometrach po resecie, ECU powinien już działać prawidłowo?
_________________
Ja jestem uczciwy! Zapłacili za 3:0 - będzie 3:0!
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 06-05-2013, 00:34   

po włączeniu Kolejnych obciążeń obroty powinny się lekko podnosić za sprawą silniczka krokowego (sprawnego) proponuję sprawdzić cewki na krokowcu, w v6 jest ok 32 ohmy na każdej, nie jestem pewien ja jest w R4... po resecie powinno się odpalić bez odbiorników i poczekać do załączenia wentylatora-powinien się nauczyć i jak wszystko jest sprawne itd to powinno być ok, szarpanie na 2ce u mnie ustało po zabawie TPSem choć dopóki nie będziesz wiedział że krokowy jest sprawny i cała reszta też to radzę go nie ruszać :wink:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
tomasz2636 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: poznan
Wysłany: 08-09-2013, 10:45   

Witam mam ogromną prośbę, czy wiecie co to może być przyczyną. Falują mi obroty przy misku V6-24 rok 93, czy to silniczek krokowy i co moge z tym zrobić. Jeszcze jedno jak ruszam i jadę samochodem to delikatnie nim trzęsienie, Czy to może być filtr paliwa? A może świece lub kable zapłonowe?
 
 
 
Piontas 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E52A 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Ryki
Wysłany: 29-04-2015, 17:47   E52A 1.8

Witam, mam problem z falującymi obrotami w moim galu ;/
Otóż na benzynie albo pływają w okolicach 900-1200 non stop albo są równe tylko wyższe niż 2000. Otóż przy próbie ustawienia zwiększenia ich, obroty stoją w miejscu a falowanie przyśpiesza, dopiero w pewnym punkcie obroty wzrastają do 2000.
Przepływomierz wymieniałem, sprawdzałem czy nie łapie nigdzie lewego powietrza, ale wszystko jest szczelne. Na gazie obroty są równiejsze ale na każdym skrzyżowaniu że tak powiem inne, raz 1400, raz 2000. Czy to może być wina silniczka krokowego, proszę o pomoc :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.