[E5 1.8+LPG] Pływajace obroty |
Autor |
Wiadomość |
holyboy [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 10:43 [E5 1.8+LPG] Pływajace obroty
|
|
|
witam,
od niedawna mam ślicznego galanta, którego sam sobie zazdroszczę;-)
sporo jeżdzę - w trasie wszystko jest ok.
ale zauważyłem ostatnio pływające obroty po rozgrzaniu silnika, kiedy auto stoi.
spadają nawet do ok 500 obr (zaczynają się drgania silnika) i potem od razu wchodzą na jakies 800-900. Co może być przyczyną? Jakie powinny być poprawne obroty? (Jeżdżę na gazie, 2 gen.) |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 12:15
|
|
|
a co sie dzieje z obrotami na benzynie?? |
|
|
|
 |
holyboy [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 18:59
|
|
|
nie wiem, bo nie jeżdżę na benzynie,
chyba nigdy nie pracował nawet na bez. dłużej niz 10 s przed przejściem na gaz;-)
postaram się sprawdzić jutro |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 19:29
|
|
|
no wlasnie od tego trzeba zaczac. jak najwiecej pojezdzij na benzynie zeby spostrzezenia byly w miare wiarygodne bo moze to poprostu wina regulacji lpg... |
|
|
|
 |
holyboy [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2007, 10:54
|
|
|
hmm
przez pare dni samochod stał, bo czekamy na rejestracje
zauwazylem, ze po odpaleniu (benzyna), obroty BARDZO niskie, wrecz na granicy zgasniecia.
dodaje gazu (przechodzi na lpg) obroty wskakuja na okolo 1,5k obr, potem powoli maleja, po minucie - dwoch spadaja ponizej 1000 i zaczyna sie plywanie.
po przejsciu na benzyne ponownie, obroty zauwazalnie nizsze, niz na gazie (juz nie ma ochoty zagasnac), ale pracuje nierowno.
z tego co sie dowiedzialem, poprawne wolne obroty tego silnika to 900 +/-100, zgadza sie? |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 09-07-2007, 11:16
|
|
|
-Zalej go benzyna
-Zamknij doplyw gazu
-Odlacz akumulator w ten sposob zresetujesz komuter
-Podlacz akumulator Najpierw MINUS potem PLUS - ponoc to ważne
-Na zimnym silniku depnij 3 4 razy do oporu w pedal gazu
-Sprawdz czy zadne urzadzenie w aucie nie jest włączone..Klima światła oświetlenie wnętrza czy drzwi
-Przekreć stacyjkę i poczekaj aż zgasna kontrolki a przedewszystkim ta od komputera
-Odpal silnik bez dotykania pedału gazu
-Czekaj aż silnik rozgrzeje sie do pierwszego włączenia wentylatora na chłodnicy..Usłyszysz to
-Powoli dodaj gazu do 4,5 tys.obrotów..i tak samo powoli poszczaj pedał gazu az zejdzie na wolne obroty
To wszystko
Brzmi to trochę jak szamańskie zaklęcia ale nauczył mnie tego mój mechanior z Servisu...tez miałem problemy z poprawnym ustawieniem obrotów przez komputer...To pomagało
Czytałem o przepustnicy i o silniczkach krokowych .Nigdy nie jeżdziłem na gazie i przy benzynie to skutkowało.
Nie ma gwarancji ze u Ciebie pomoże ale spróbuj To raptem 10-cio minutowa akcja i popsuć nic nie możesz
Powodzenia i pozdrówka |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2007, 12:17
|
|
|
OLV napisał/a: | -Podlacz akumulator Najpierw MINUS potem PLUS - ponoc to ważne |
no wlasnie odwrotnie |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 09-07-2007, 17:59
|
|
|
Krzyżak ??
No własnie odwrotnie to znaczy
- najpirw MINUS potem PLUS ?
-czy odwrotnie najpierw PLUS potem MINUS... bo zgłupiałem ?
Acha i może zdradź tajemnicę dlaczego to takie ważne ?
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2007, 20:39
|
|
|
najpierw plus, potem minus - tak mnie uczyli |
|
|
|
 |
holyboy [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2007, 14:33
|
|
|
@krzyzak:
czy zresetowanie i ustawienie ECU w przypadku, kiedy coś innego będzie spieprzone (np. przepływomierz, czy choćby świece) nie pogorszy sytuacji? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-07-2007, 14:55
|
|
|
ecu adaptuje sie do warunkow - uczy na podstawie zaprogramowanych wartosci jak i aktualnie zmierzonych
dlatego pogorszyc sie nic nie pogorszy, ew. tylko chwilowo - do czasu pelnej adaptacji |
|
|
|
 |
ksiaze
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1993 4G93 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 05-05-2013, 13:11 Obroty a włączone światła mijania/ogrzewanie
|
|
|
Odświeżę trochę temat.
Jakiś czas temu wymieniłem siatkę na wydechu między silnikiem a lambdą i wolne obroty zaczęły mi wariować.
Sonda lambda wymieniona 7 miesięcy temu i do czasu zmiany wydechu misiu chodził jak złoto, obroty ok. 800 przy włączonych światłach mijania.
Poniższe zachowania są prawie identyczne na gazie i benzynie.
Resetowałem ostatnio ECU zgodnie z zaleceniami powyżej.
Bez świateł, z lekkim nawiewem, wolne obroty są idealne. Z wysokich obrotów opadają do 1200, żeby tuż po chwili ustabilizować się na ok 800-850.
Problem mam jednak, że przy włączeniu świateł mijania spadają do 600 a po zwiększeniu nadmuchu lub też włączeniu ogrzewania tylnej szyby spadają nawet do 400-450.
1. Czy to jest normalne, że obroty aż tak spadają?
2. Czy jadąc na biegu nr 2 i jeździe bez dodawania gazu powinien "szarpać"(zarówno na benzynie, jak i gazie)
3. Po jakim czasie/kilometrach po resecie, ECU powinien już działać prawidłowo? |
_________________ Ja jestem uczciwy! Zapłacili za 3:0 - będzie 3:0!
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 06-05-2013, 00:34
|
|
|
po włączeniu Kolejnych obciążeń obroty powinny się lekko podnosić za sprawą silniczka krokowego (sprawnego) proponuję sprawdzić cewki na krokowcu, w v6 jest ok 32 ohmy na każdej, nie jestem pewien ja jest w R4... po resecie powinno się odpalić bez odbiorników i poczekać do załączenia wentylatora-powinien się nauczyć i jak wszystko jest sprawne itd to powinno być ok, szarpanie na 2ce u mnie ustało po zabawie TPSem choć dopóki nie będziesz wiedział że krokowy jest sprawny i cała reszta też to radzę go nie ruszać |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
tomasz2636
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: poznan
|
Wysłany: 08-09-2013, 10:45
|
|
|
Witam mam ogromną prośbę, czy wiecie co to może być przyczyną. Falują mi obroty przy misku V6-24 rok 93, czy to silniczek krokowy i co moge z tym zrobić. Jeszcze jedno jak ruszam i jadę samochodem to delikatnie nim trzęsienie, Czy to może być filtr paliwa? A może świece lub kable zapłonowe? |
|
|
|
 |
Piontas
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E52A 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 29-04-2015, 17:47 E52A 1.8
|
|
|
Witam, mam problem z falującymi obrotami w moim galu ;/
Otóż na benzynie albo pływają w okolicach 900-1200 non stop albo są równe tylko wyższe niż 2000. Otóż przy próbie ustawienia zwiększenia ich, obroty stoją w miejscu a falowanie przyśpiesza, dopiero w pewnym punkcie obroty wzrastają do 2000.
Przepływomierz wymieniałem, sprawdzałem czy nie łapie nigdzie lewego powietrza, ale wszystko jest szczelne. Na gazie obroty są równiejsze ale na każdym skrzyżowaniu że tak powiem inne, raz 1400, raz 2000. Czy to może być wina silniczka krokowego, proszę o pomoc |
|
|
|
 |
|