Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4A 1.6] rozrząd - pasek niestety pękł :)
Autor Wiadomość
Oddy
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 18:36   [CB4A 1.6] rozrząd - pasek niestety pękł :)

Witam
W ostani poniedziałek wybrałem sie z rodzinką na wakacje w góry. Samochód załadowany i w droge. Podróz przebiegała bez problemu do Rawicz - 5 km za miastem nagle samochód zgasł, dodam że jechałem wtedy około 110-120 km/h. Dotoczenie się na pobocz, próba uruchomienia i nic. Spodziewałem się najgorszego i tak tez niesety jest. Pękł pasek rorządu po okolo 58 tys od ostatniej wymiany ( pasek Mitsuboshi). Spedzilem 3 godziny w polu pod drzewem (temp powyżej 32 stopni )z rodzinką czekając na brata i samochód zastepczy zeby jednak kontynuować wakacje. Samochód jest w warsztacie w Rawiczu i czekam na diagnozę mechanika, czy robimy czy kupujemy "nowy" silnik.
W przyszłosci bedę wymienial pasek chyba max przy 50 tys.
ps. wyjazd się udał
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-07-2007, 14:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 18:47   

Współczuję :|
Dobrze, że wyjazd się udał - gorzej, że Miśka czeka reanimacja serducha....
Ja paski zawsze wymieniam przy 90000 km i jak dotąd obyło się bez przykrych niespodzianek.
 
 
dm17
[Usunięty]

  Wysłany: 20-07-2007, 18:57   

Qrde a mowią ze paski co 60 tyś :evil: :evil: :evil:
Oddy współczuje Ci ja bym sie chyba wściekł jakby pękł przed 60 tyś - rozumiem jakbym zaniedbał i pękł po np 64tyś - wrrrrrrrrr
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-07-2007, 19:54   

Oddy napisał/a:
Pękł pasek rorządu po okolo 58 tys od ostatniej wymiany
dm17 napisał/a:
Qrde a mowią ze paski co 60 tyś
Przecież już była na niego pora.
 
 
Oddy
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 20:07   

przedtem miałem passata B3 '88 1.6 i pasek był zmieniany co 90 tys.
Teraz Misiu przejdzie remont albo dostanie nowe"serducho" i juz w przyszlosci bedę wymieniał co 50 tys. Człowiek uczy się na własnych blędach
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2007, 20:58   

Hugo napisał/a:
Przecież już była na niego pora.


Jak ma wytrzymać 60 to 60 tyś a nie 58 lub 57 :!: :!: :!: Min 60 :!: :!: :!:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2007, 00:00   

Oddy napisał/a:
przedtem miałem passata B3 '88 1.6 i pasek był zmieniany co 90 tys.

Widzisz to wyglada tak. W 1992 lub 1993 roku moj niezyjacy juz Ojciec kupil Mitsu - to ktore posiadam (zdjecie w podpisie - to wieksze czerwone :D ) i wczytal sie w instrukcje. Stalo tam jak wol, ze wymiana co 90000km. Ale pozniej w sprawe wlaczyl sie moj wujek mieszkajacy w USA i pracujacy tam jako mechanik. Otoz powiedzial, ze wymiana (wg tzw "cichych zalecen" MMC powinna sie odbywac co 60000km. A w moim silniku bedzie sie odbywac 2x czesciej. W sumie tyle.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-07-2007, 09:36   

Hubeeert napisał/a:
Stalo tam jak wol, ze wymiana co 90000km
Jakby się dalej w to zagłębić, to przecież mogą sobie pisać co chcą i tak żaden inny pasek rozrządu, żaden zamiennik ani niby oryginał Made in Japan nie może się równać jakością z tym założonym podczas montażu auta w fabryce.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-07-2007, 12:36   

Mimo ze to byla chinszczyzna - mitsuboshi , -- wszystko sie zdarzyc moze i to ze sie moze urwac trzeba zawsze brac pod uwage- prawo Marfiego :badgrin: :badgrin: Gates tez potrafi sie zerwac przed 60000km
teoretycznie kontrola napiecia pasa rozrzadu powinna problem zminimalizowac co wymiana oleju - ale komu sie chce? :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Banio
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2007, 19:26   

Ja też miałem Mitsuboshi i pękł po 35tys. Ale po drodze zaliczyłem awarię pompy wody. Być może wycieki i zalanie paska wpłynęło na jego żywotność. Był strasznie miękki po wyjęciu tak jakby się w palcach rozłaził.

Nie chcę Cię martwić ale naprawa zapewne będzie kosztowna. U mnie poszły wszystkie zawory, dwie krzywki zaworów i głowica do regeneracji (łączny koszt z rozrządem, uszczelką dwururki wydechu, głowicy i pokrywy zaworów (możliwe, że coś jeszcze pominąłem) to wydatek około 1500-1700 zł + robocizna) - we własnym zakresie (ceny hurtowe; w ASO pomnóż x 2)
Jak to wszystko zliczyłem to mina mi zrzedła.

Kupiłem w końcu na allegro całkiem niezły silnik z rozbiórki i powymieniałem co poszło. Koszt silnika (900 zł) + rozrząd (160 zł) + 3xuszczelki (120 zł)+ robocizna 400 zł (po znajomości). I całkiem nieźle jeździ - odpukać 9.000 km przejechane i śmiga lepiej niż na starym sprzęcie (szybciej i nie bierze oleju).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-07-2007, 12:14   

Mitsuboshi jest dobra, ogolnoswiatowa firma. Byc moze kupiles pasek - podrobe, bo to sie nie powinno wydarzyc po takim przebiegu (jesli jest pewny). Znam przypadek, ze pasek tej firmy przejechal w Sigmie 280 tkm bez wymiany :shock: i pekl - ale po takim przebiegu mial prawo.
Oryginalne paski maja kewlarowe tasmy - z tego materialu robi sie kamizelki kuloodporne.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2007, 12:18   

Tylko Darku jak miec pewność ze on oryginalny i gdzie kupić aby była 100% pewność, bo wszyscy kombinują :doubt: :axe:
 
 
Banio
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2007, 12:32   

Krzyzak napisał/a:
Mitsuboshi jest dobra, ogolnoswiatowa firma. Byc moze kupiles pasek - podrobe, bo to sie nie powinno wydarzyc po takim przebiegu (jesli jest pewny).


Nie sądzę. Kupowałem go w Deutschland u dealera Mitsubishi. Zawsze miałem (i mam) dobrą opinię o firmie Mitsuboshi. Mechanik, który mi robił rozrząd już po awarii mówił, że to przez awarię pompy wody. Po tym jak się wysypała powinienem był wymienić i pasek bo go pozalewało.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 23-07-2007, 14:21   

Krzyzak, a jednak sie urywaja te chinczyki - mimo twoich zapewnien - a keflar czyli wukno weglowe
jest oznaczane na pasie, wiec nie pisz glupot poprostu prawo marfiego - jak ma sie urwac to sie urwie.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-07-2007, 14:45   

wojmi1 napisał/a:
Krzyzak, a jednak sie urywaja te chinczyki - mimo twoich zapewnien - a keflar czyli wukno weglowe
jest oznaczane na pasie, wiec nie pisz glupot poprostu prawo marfiego - jak ma sie urwac to sie urwie.

sam piszesz glupoty - spal sobie Mitsuboshi a nie podrobe i zobaczysz co z niego zostanie
i polecam sprawdzenie ile kewlar ma wspolnego z wloknem weglowym...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.