Przesunięty przez: roch_27 12-08-2007, 19:35 |
[EAx 97-04] TUNING MECHANICZNY GALANTA EA5 |
Autor |
Wiadomość |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-07-2007, 18:06 [EAx 97-04] TUNING MECHANICZNY GALANTA EA5
|
|
|
Witam!
Mam pytanko:
Jak jest z tym tuningiem mechanicznym gala 2.5v6
Czy ktoś podioł się tego?
Jak to jest z chip-em,da rade podnieść moc do 200KM??
Ma ktoś pojęcie co tu zrobić żeby osiągnąć taką moc??
Oczywiście w ograniczonych środkach finansowych... |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 12-08-2007, 19:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
CZS [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2007, 18:47
|
|
|
czytalem jakos niedawno ze w benzyniakach moc jaka ponisi chip to około 8-10 % bezpiecznego tuning czyli nie tracac na wytrzymalosci innych czesci a cena to koło 1,5 tys ale szukalem czy juz ktos gala oddawal i ile uzyskal to nic nie znalazlem tylko carismy 1,9 d |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 28-07-2007, 19:32
|
|
|
CZS napisał/a: | szukalem czy juz ktos gala oddawal i ile uzyskal to nic nie znalazlem | to słabo szukałeś
Gdzieś mam stronkę z turbo - jak znajdę to wkleję.
Na chwilę obecną podaje odnośnik do galanta EA o mocy 184 PS (239Nm) >>KLIK<<
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-07-2007, 19:36
|
|
|
A ma ktoś chody w vtg??
Albo cos takiego??? |
|
|
|
 |
CZS [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2007, 22:02
|
|
|
szukalem na polskich stronach i do gala 2.0 moze i slabo bo szybko trace cierpliwosc |
|
|
|
 |
Kizer [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 09:41
|
|
|
Krzys napisał/a: | A ma ktoś chody w vtg?? |
Osobiście VTG nie polecam
Trzeba przy nich stać i patrzeć im na ręce, bo potrafią więcej zepsuć niż poprawić
Poza tym chip do silnika atmosferycznego jest średnim rozwiązaniem, bo daje koło 5% przyrostu, a po każdej zmianie mechanicznej trzeba pisać nowy program i za każdym razem jest to koszt koło 1k PLN.
Lepiej zastosować piggybacka, bo wtedy za każdym razem tylko strojenie, a tu koszt jest zdecydowanie mniejszy bo 200-300 PLN |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-07-2007, 14:59
|
|
|
Kizer napisał/a: |
Lepiej zastosować piggybacka, bo wtedy za każdym razem tylko strojenie, a tu koszt jest zdecydowanie mniejszy bo 200-300 PLN |
OKi.
a co to jest i gdzie to moge założyć,jaki daje przyrost mocy??
A może turbinka??
Wogóle to ktoś grzebał przy takim silniku??
Osiągnoł ktoś jakies znaczne postępy?? |
|
|
|
 |
Kizer [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 15:55
|
|
|
Krzys napisał/a: |
OKi.
a co to jest i gdzie to moge założyć,jaki daje przyrost mocy??
A może turbinka??
Wogóle to ktoś grzebał przy takim silniku??
Osiągnoł ktoś jakies znaczne postępy?? |
Piggyback {świnka} jest to moduł, który wpina się w wiązkę sterującą ECU i który zmienia mapę zapłonu głównie poprzez modyfikację sygnałów dochodzących do ECU.
Natomiast chip jest "nową" mapą zapłonu.
Różnica polega na tym, że świnka "oszukuje" ECU i dlatego nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem w przypadku uturbionych autek. Ale na ten temat, to trzeba by było pogadać z kimś, kto zakłada moduły.
Moduł można kupić tu:http://www.vtech.pl/v-tec...ceny-52-92.html
albo na alledrogo: http://moto.allegro.pl/it...box_v_tech.html
lub też tu: http://sklep.tuning.jcaut...ika/piggybacki/
Osobiście polecałbym SMT, bo mają większe doświadczenie niż VTech.
Poza tym w JC Auto mam zniżkę i mógłbym pomóc w zakupie
PS.
Żeby była jasność, to nie mam doświadczenia w tuningu Gala, tylko ogólne doświadczenie w tuningu autek, na razie wolnossących, ale to się niedługo zmieni |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-07-2007, 17:52
|
|
|
Kizer napisał/a: |
Ale na ten temat, to trzeba by było pogadać z kimś, kto zakłada moduły.
lub też tu: http://sklep.tuning.jcaut...ika/piggybacki/
Osobiście polecałbym SMT, bo mają większe doświadczenie niż VTech.
Poza tym w JC Auto mam zniżkę i mógłbym pomóc w zakupie
PS.
Żeby była jasność, to nie mam doświadczenia w tuningu Gala, tylko ogólne doświadczenie w tuningu autek, na razie wolnossących, ale to się niedługo zmieni |
OKi.Powiedzmy że cena samego pudełka jest względna,ale jaki to mi da przyrost mocy??
gdzie można założyć i skonfigurować wszystko??
a co ze spalaniem?bo napewno wzrośnie tylko ile??
Pamiętajmy że ma to być znaczny wzrost(nie o 5KM).
Przydałby się ktoś kto na temat turbin coś kolwiek wie. |
|
|
|
 |
Kizer [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 21:57
|
|
|
Hmm, to zależy co dla Ciebie jest "znacznym" przyrostem mocy.
Jeśli chodzi o świnkę, to polecam firmę PowerTronic w Warszawie (tel. na priv)
Zaletą tego rozwiązania jest to, że można mieć wgrane dwie mapy. Jedną na przykład do użytku codziennego, a drugą HardCore
Sam przyrost mocy powinien być 5-10% (nie wiem ile nominalnie ma 2,5 V6 )
A jeśli chcesz mieć znaczny przyrost, to musisz przede wszystkim pozwolić silnikowi "oddychać", czyli przy najmniej wymienić filtr powietrza i kolektor wydechowy na 4-2-1.
Poza tym należałoby wymienić wałki na ostrzejsze i zrobić głowicę, ale jeśli masz zamiar zakładać turbo, to z tym się wstrzymaj, bo wolnossące silniki się spręża, a doładowane rozpręża |
|
|
|
 |
laser28 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2007, 08:16
|
|
|
Chyba się nie zastanowiłeś nad swoim postem kolego. Nie widziałem jeszcze kolektorów 4-2-1 do V6. Miałem taki w 4 cylindrowej hondzie ale w galu V6 miałbym poważne problemy z instalacją takiej części.
Moim zdaniem to do Gala rzeczywiście albo turbo albo modyfikacja elektryki. Wydech wygląda naprawdę dobrze i jedyne co można zrobić to sportowy katalizator i sportowy końcowy (zawsze jeszcze można zrobić cały wydech z kwasówki na zamówienie ale to raczej mocno droga impreza). Z dolotem w V6 jest taki problem że żeby go dobrze zrobić (tzn. odizolowany od silnika stożek z odpowiednią długością dolotu, z odpowiednią pojemnością układu i z nawiewem zimnego powietrza) to trzeba wyeksmitować akumulator do bagażnika.
163KM z 2,5l to nie jest bardzo dużo (w porównaniu z innymi podobnymi silnikami np. 2.5 BMW 195KM) więc silnik ma raczej duży potencjał do modyfikacji i odpowiednia modyfikacja elektroniki sterującej silnikiem powinna dać moc w granicach 180-190KM.[/b] |
|
|
|
 |
Kizer [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2007, 10:47
|
|
|
laser28 napisał/a: | Chyba się nie zastanowiłeś nad swoim postem kolego. Nie widziałem jeszcze kolektorów 4-2-1 do V6 |
Faktycznie, tu mnie masz
Niemniej jednak dałem Krzysiowi namiary na ludzi, którzy mu pomogą w doborze sposobu i metod tuningu. |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2007, 12:50
|
|
|
Ciekawe dlaczego Japończyki nie zrobili mocniejszego tego silnika??
Oni zawsze wykrzesali z małej pojemności dużo kucy,a tu lipa.
Nawet OPEL ma 2.5 v6 170KM.
uuuuuuu..... |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-07-2007, 13:06
|
|
|
Po pierwsze sama max moc ma się nijak do 'odczuć' i dynamiki, istotny jest przebieg momentu i tutaj należałoby porównać je.
Po drugie ciekawe jak się czują te wymienione silniki po 500000 km. Śmiem twierdzić, że znacznie gorzej niż 6a13... |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-08-2007, 20:05
|
|
|
Znalazłem gościa co zakłada NITRO (NX) za 2000zł.
Podobno ma być strzał 50KM i nie bardzo szkodzi silnikowi.
4,5kg gazu starcza na jakieś 20strzałów.
Z tego co sie oczytałem i dowiadywałem na temat podniesienia mocy w 2.5 V6 to NITRO jest najoptymalniejszym rozwiązaniem.
Chip nieznacznie podnosi moc(czasem może nawet niemieć efektów).A kasa popłynie.
Pewnie jeszcze nikt z forumowiczów nie miał styczności z podtlenkiem??
Ciekaw jestem jak to wygląda(jazda na spidzie) no i niechciałbym ganiać silnika na piechote |
|
|
|
 |
|