Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
12-08-2007, 19:35
[EAx 97-04] TUNING MECHANICZNY GALANTA EA5
Autor Wiadomość
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-07-2007, 18:06   [EAx 97-04] TUNING MECHANICZNY GALANTA EA5

Witam!
Mam pytanko:
Jak jest z tym tuningiem mechanicznym gala 2.5v6
Czy ktoś podioł się tego?
Jak to jest z chip-em,da rade podnieść moc do 200KM??
Ma ktoś pojęcie co tu zrobić żeby osiągnąć taką moc??
Oczywiście w ograniczonych środkach finansowych... :(
Ostatnio zmieniony przez roch_27 12-08-2007, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
CZS
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2007, 18:47   

czytalem jakos niedawno ze w benzyniakach moc jaka ponisi chip to około 8-10 % bezpiecznego tuning czyli nie tracac na wytrzymalosci innych czesci a cena to koło 1,5 tys ale szukalem czy juz ktos gala oddawal i ile uzyskal to nic nie znalazlem tylko carismy 1,9 d
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 28-07-2007, 19:32   

CZS napisał/a:
szukalem czy juz ktos gala oddawal i ile uzyskal to nic nie znalazlem
to słabo szukałeś ;)
Gdzieś mam stronkę z turbo - jak znajdę to wkleję.
Na chwilę obecną podaje odnośnik do galanta EA o mocy 184 PS (239Nm) >>KLIK<< :)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-07-2007, 19:36   

A ma ktoś chody w vtg??
Albo cos takiego???
 
 
 
CZS
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2007, 22:02   

szukalem na polskich stronach i do gala 2.0 :) moze i slabo bo szybko trace cierpliwosc ;)
 
 
Kizer
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 09:41   

Krzys napisał/a:
A ma ktoś chody w vtg??


Osobiście VTG nie polecam :?
Trzeba przy nich stać i patrzeć im na ręce, bo potrafią więcej zepsuć niż poprawić :oops:

Poza tym chip do silnika atmosferycznego jest średnim rozwiązaniem, bo daje koło 5% przyrostu, a po każdej zmianie mechanicznej trzeba pisać nowy program i za każdym razem jest to koszt koło 1k PLN.
Lepiej zastosować piggybacka, bo wtedy za każdym razem tylko strojenie, a tu koszt jest zdecydowanie mniejszy bo 200-300 PLN
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-07-2007, 14:59   

Kizer napisał/a:

Lepiej zastosować piggybacka, bo wtedy za każdym razem tylko strojenie, a tu koszt jest zdecydowanie mniejszy bo 200-300 PLN


OKi.
a co to jest i gdzie to moge założyć,jaki daje przyrost mocy??
A może turbinka??
Wogóle to ktoś grzebał przy takim silniku??
Osiągnoł ktoś jakies znaczne postępy??
 
 
 
Kizer
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 15:55   

Krzys napisał/a:

OKi.
a co to jest i gdzie to moge założyć,jaki daje przyrost mocy??
A może turbinka??
Wogóle to ktoś grzebał przy takim silniku??
Osiągnoł ktoś jakies znaczne postępy??


Piggyback {świnka} jest to moduł, który wpina się w wiązkę sterującą ECU i który zmienia mapę zapłonu głównie poprzez modyfikację sygnałów dochodzących do ECU.
Natomiast chip jest "nową" mapą zapłonu.

Różnica polega na tym, że świnka "oszukuje" ECU i dlatego nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem w przypadku uturbionych autek. Ale na ten temat, to trzeba by było pogadać z kimś, kto zakłada moduły.

Moduł można kupić tu:http://www.vtech.pl/v-tec...ceny-52-92.html
albo na alledrogo: http://moto.allegro.pl/it...box_v_tech.html
lub też tu: http://sklep.tuning.jcaut...ika/piggybacki/

Osobiście polecałbym SMT, bo mają większe doświadczenie niż VTech.
Poza tym w JC Auto mam zniżkę i mógłbym pomóc w zakupie :wink:

PS.
Żeby była jasność, to nie mam doświadczenia w tuningu Gala, tylko ogólne doświadczenie w tuningu autek, na razie wolnossących, ale to się niedługo zmieni :wink:
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-07-2007, 17:52   

Kizer napisał/a:



Ale na ten temat, to trzeba by było pogadać z kimś, kto zakłada moduły.


lub też tu: http://sklep.tuning.jcaut...ika/piggybacki/

Osobiście polecałbym SMT, bo mają większe doświadczenie niż VTech.
Poza tym w JC Auto mam zniżkę i mógłbym pomóc w zakupie :wink:

PS.
Żeby była jasność, to nie mam doświadczenia w tuningu Gala, tylko ogólne doświadczenie w tuningu autek, na razie wolnossących, ale to się niedługo zmieni :wink:


OKi.Powiedzmy że cena samego pudełka jest względna,ale jaki to mi da przyrost mocy??
gdzie można założyć i skonfigurować wszystko??
a co ze spalaniem?bo napewno wzrośnie tylko ile??
Pamiętajmy że ma to być znaczny wzrost(nie o 5KM).

Przydałby się ktoś kto na temat turbin coś kolwiek wie.
 
 
 
Kizer
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 21:57   

Hmm, to zależy co dla Ciebie jest "znacznym" przyrostem mocy.

Jeśli chodzi o świnkę, to polecam firmę PowerTronic w Warszawie (tel. na priv)
Zaletą tego rozwiązania jest to, że można mieć wgrane dwie mapy. Jedną na przykład do użytku codziennego, a drugą HardCore :mrgreen:
Sam przyrost mocy powinien być 5-10% (nie wiem ile nominalnie ma 2,5 V6 :oops: )

A jeśli chcesz mieć znaczny przyrost, to musisz przede wszystkim pozwolić silnikowi "oddychać", czyli przy najmniej wymienić filtr powietrza i kolektor wydechowy na 4-2-1.
Poza tym należałoby wymienić wałki na ostrzejsze i zrobić głowicę, ale jeśli masz zamiar zakładać turbo, to z tym się wstrzymaj, bo wolnossące silniki się spręża, a doładowane rozpręża :wink:
 
 
laser28
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 08:16   

Chyba się nie zastanowiłeś nad swoim postem kolego. Nie widziałem jeszcze kolektorów 4-2-1 do V6. Miałem taki w 4 cylindrowej hondzie ale w galu V6 miałbym poważne problemy z instalacją takiej części.

Moim zdaniem to do Gala rzeczywiście albo turbo albo modyfikacja elektryki. Wydech wygląda naprawdę dobrze i jedyne co można zrobić to sportowy katalizator i sportowy końcowy (zawsze jeszcze można zrobić cały wydech z kwasówki na zamówienie ale to raczej mocno droga impreza). Z dolotem w V6 jest taki problem że żeby go dobrze zrobić (tzn. odizolowany od silnika stożek z odpowiednią długością dolotu, z odpowiednią pojemnością układu i z nawiewem zimnego powietrza) to trzeba wyeksmitować akumulator do bagażnika.
163KM z 2,5l to nie jest bardzo dużo (w porównaniu z innymi podobnymi silnikami np. 2.5 BMW 195KM) więc silnik ma raczej duży potencjał do modyfikacji i odpowiednia modyfikacja elektroniki sterującej silnikiem powinna dać moc w granicach 180-190KM.[/b]
 
 
Kizer
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 10:47   

laser28 napisał/a:
Chyba się nie zastanowiłeś nad swoim postem kolego. Nie widziałem jeszcze kolektorów 4-2-1 do V6


Faktycznie, tu mnie masz :oops:
Niemniej jednak dałem Krzysiowi namiary na ludzi, którzy mu pomogą w doborze sposobu i metod tuningu. :wink:
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-07-2007, 12:50   

Ciekawe dlaczego Japończyki nie zrobili mocniejszego tego silnika?? :cry:
Oni zawsze wykrzesali z małej pojemności dużo kucy,a tu lipa.
Nawet OPEL ma 2.5 v6 170KM.
uuuuuuu.....
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 30-07-2007, 13:06   

Po pierwsze sama max moc ma się nijak do 'odczuć' i dynamiki, istotny jest przebieg momentu i tutaj należałoby porównać je.
Po drugie ciekawe jak się czują te wymienione silniki po 500000 km. Śmiem twierdzić, że znacznie gorzej niż 6a13... :)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-08-2007, 20:05   

Znalazłem gościa co zakłada NITRO (NX) za 2000zł. :)
Podobno ma być strzał 50KM i nie bardzo szkodzi silnikowi.
4,5kg gazu starcza na jakieś 20strzałów.
Z tego co sie oczytałem i dowiadywałem na temat podniesienia mocy w 2.5 V6 to NITRO jest najoptymalniejszym rozwiązaniem.
Chip nieznacznie podnosi moc(czasem może nawet niemieć efektów).A kasa popłynie.
Pewnie jeszcze nikt z forumowiczów nie miał styczności z podtlenkiem??
Ciekaw jestem jak to wygląda(jazda na spidzie) no i niechciałbym ganiać silnika na piechote :?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.