| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Różnice między 2.0 i 2.5 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-07-2007, 18:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | NO to ja dziś zatankowałem 38,7L po przejechaniu 335km na LPG, w tym 70 % to była trasa rachunek - około 11.5 litra LPG, masto tak po Tczewie do 13L, Ale jak kupiłem to na bezynie na trasie palił niecałe 9L PB,  tak ze w taki wynik jestem wstanie uwierzyć ale napewno przy rozsadnych predkościach <130 i bez krecenia silnikiem.
 Na pocztaku też mniej LPG palił ale teraz jazda na klimie non stop, do tego pewnie trochę dynamiczniejsz jazda.... i wynik sie robi..., zauwazyłem ze kilma daje wzrost spalnia jakieś 1 litr.
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | taisho [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-07-2007, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | novy napisał/a: |  	  | 8 litrow na autobahnie 2 tygodnie temu. | 
 
 moze z frakfurtu nad menem caly czas z góry malo co pod góre. mi moze przy 90 na autobahnie  spali 8. ale normalnie nawet spokojnie jadac po szwablandii (110) 8,5 przy 150 ponad 9l.
 
 novy moze masz diesla
   
 testowalem juz pare aut na niemczech na spalanie kilka v6 miedzy innymi xedosa 2,0 i 2,5 czyli silniki porownywalne oraz zwykle 16 tki w tych pojemnosciach i 16tki pala mniej od v6.
 
 ale jesli naprawde tak pali to tylko pozazdroscic i nie sprzedawac
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tommyc1   Mitsumaniak
 
 Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Maj 2007
 Posty: 1054
 Skąd: warszawski zachodni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2007, 09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do spalania, to moj gal na trasie (raz szybko, raz wolno ;:)) i miasto (stosunek ok 2:3) spalil srednio 9,4l/100km... teraz jezdze tylko po miescie i juz widze ze wyjdzie wiecej  w spalanie 7,7l nie uwierze-cos zle kolega liczy, albo za kazdym razem innaczej tankuje:) 
 takie spalanie to w silniku 1,6 góra 1,8 ale na pewno nie w 2.5
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2007, 10:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak mialem EA5 na 2 tygodnie (z automatyczna skrzynia z tip-tronikiem), to na 42 litrach przejechalem 470 km - czyli spalanie w okolicach 9/100 - jazda mieszana, czasem 90-100 km/h z tempomatem, czasem 150, troche w miescie (mniej wiecej 40%)... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Wiktor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6, 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 331
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2007, 10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | tez posiadam 2.5 v6 i ze spalania jestem zadowolony, wychodzi mi srednio 11 litrów, wspomne że wiekszość przejezdżam w miescie dodam jeszcze ze nie oszczedzam na spalaniu i wykozystuje dość czesto te 160km. Wiele tez zależey od wielkości miasta w jakim mieszkamy i od korków panujących w nim. Wczesniej miałem samochód z silnikiem 1.8 8v i spalanie było wieksze w nim niż w galancie. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | macia   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 19 razy
 Dołączył: 03 Lip 2006
 Posty: 3163
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-07-2007, 14:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | A wiecie co zauważyłem? Nie wiem, czy coś w tym jest, ale wydaje mi się, że mniej palą V6 sprzed liftingu... Przynajmniej z tego, co piszecie. Wielu ma rocznik 97-99 i tu mówią, że mało pali, a Ci po 99r. to już wyższe spalanie odnotowują   |  
				| _________________ Mazda cx5 '15
 Dokker 1.6 lpg '13
 ex Outlander 2.4 cvt '10
 ex outlander 2.0 Turbo '06
 ex gti colt CA5A '94
 ex gti galant E33A DOHC '91
 ex galant EA2A '01
 ex galant E55A '95
 Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
 Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | novy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5A SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-07-2007, 21:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | macia napisał/a: |  	  | A wiecie co zauważyłem? Nie wiem, czy coś w tym jest, ale wydaje mi się, że mniej palą V6 sprzed liftingu... Przynajmniej z tego, co piszecie. Wielu ma rocznik 97-99 i tu mówią, że mało pali, a Ci po 99r. to już wyższe spalanie odnotowują   | 
 
 MACIA, faktycznie, z tego co ludzie piszą o spalaniu paliwa może wynikać, że ten model mniej pali. model po 99 roku ma mniej koni (160KM a nie 163KM), ale za to ma moment obrotowy dostępny znacznie wcześniej niż w modelu sprzed liftingu.
 |  
				| _________________ EA5A SE
 N14 SR20DET - Turbo przeciąg
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | xor   Mitsumaniak
 handlarz żywopłotem
 
  
 Auto: Galant 2.5 '98 SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 24 Paź 2006
 Posty: 653
 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2007, 07:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Novy --> a skąd ta hipoteza ? Oglądałeś wykresy przebiegu momentu ? Gdyby te po liftingu miały wyższy moment przy niższych obrotach, to w sumie powinny właśnie mniej palić (choć niekoniecznie). |  
				| _________________ Rekin bulwarowy
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | novy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5A SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2007, 08:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | xor napisał/a: |  	  | Novy --> a skąd ta hipoteza ? Oglądałeś wykresy przebiegu momentu ? Gdyby te po liftingu miały wyższy moment przy niższych obrotach, to w sumie powinny właśnie mniej palić (choć niekoniecznie). | 
 
 Widzialem przebieg momentu obrotowego i zgadzam sie z Toba, że wcześniej osiągany moment obrotowy powinien teoretycznie zmniejszyć zużycie paliwa. To nie hipoteza, tylko wskazanie, że coś w silniku "po liftingu" było robione i może tam należy doszukiwać się odpowiedzi. Oczywiście jest pewnym nonsensem, żeby liftingować silnik na "większe spalanie"
   ....tak więc temat dalej otwarty
   |  
				| _________________ EA5A SE
 N14 SR20DET - Turbo przeciąg
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ubek   Mitsumaniak
 
 Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Mar 2007
 Posty: 78
 Skąd: Podbeskidzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2007, 11:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moja maszyna też jest z 1997, czyli sprzed liftingu i spalanie ma bardzo małe. Pomykam już miśkiem ponad rok (jakieś 45 000) i wychodzi mi ok 8,5l/100 - przeważnie jazda to miasto/trasa - 1/3, auto zapakowane (4 ospoby), prędkość stała ok 60-80(miasto) , 120-140 trasa (czasami przeginamy troche, ostatnio 200 w cztery osoby, che che). Coś pięknego, mój poprzedni misiek 1,8 lancer też tyle palił... |  
				| _________________ Tomek
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JaGrab3   Mitsumaniak
 Piotrek - ORACLE fan
 
  
 Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 03 Paź 2006
 Posty: 930
 Skąd: Crackoof
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2007, 20:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ubek napisał/a: |  	  | prędkość stała ok 60-80(miasto) | 
 No nie dziwie sie , co to za miasto ze mozesz utrzymac 60-80. Tak ze miasto miastowi nie równe. Dla porównania kiedyś miałem cifa i po warszawie palil mi 10 benzyny a po krakowie juz 9. Tak ze poprostu inna charakterystyka jazdy wiele mowi.
 |  
				| _________________ --------------------------------------------------
 est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
 byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
 ---------------------------------------------------
 Pomoc dla Kamilka
 ---------------------------------------------------
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pzolty [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-07-2007, 22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, skoro tak dyskusja rozgorzala to ja tez dorzuce moje 3 grosze. Od poczatku czerwca mam rekinka, kombi 2.5 v6 i z automatem '98. Moje obserwacje co do spalania
 pierwszy bak - pol na pol trasa i miasto ale sporo testowania przycisku pod pedalem gazu - 10.7l
 potem byla trasa wawa-3miasto, ale tankowanie do pelna 100km za wawa i potem znowu do pelna w gdansku - zeby zmierzyc spalanie na trasie (okolo 110 kmh). Tu zagwozdka, bo wyszlo mi 7l, ale to musial byc blad zatankowania nie pod kapsel.
 Pozniej generalnie udawalo mi sie trzymac w okolicy 10-11 po miescie (bardzo delikatna jazda) i okolo 8,5-9l na trasie (90-110 km/h). Przy trasie 130-150kmh wracamy do 10-11l/100km.
 Dodatkowe spostrzezenia - bez tempomatu pali chyba troche mniej - tak mi sie wydaje.
 Poza tym przy wyprzedaniu wole zredukowac "recznie" do 2 lub 3 niz uzywac przycisku/depniecia w pedal gazu. Wedlug mnie jest wtedy precyzyjniejsza reakcja, brak opoznienia no i nie wrzuca 2-ki przy na max otwartej przepustnicy.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bart [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-07-2007, 23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | jest o spalaniu cala dyskusja w dziale galant ogólne i moze tam by to jakos przenisc? Ja wlasnie wróciłem z niedługiej traski. JEstem zmeczony wiec jechalem bardzo spokojnie - srednio 110-120, zdarzyloi sie i 150 ale nie szybciej. Polowa na klimie, 0 tempomatu - wyszlo 9,8 gazu. Jechałem bardzo delikatnie i bez krecenia powyzej 300 praktycznie. Droga pusta wiec nie musialem wyprzedzac itp. Wszystko jak widac zalezy od warunkow i stylu jazdy bo wiem, ze jak bede jechal normalnie czyli wyprzedzanie i przedkossci powyzej 130 to spali ze 12 (gazu). 
 Co do tempomatu, nie wiem czy pali wiecej ale to mozliwe - np. podjezdzasz pod gorke on zwieksza obroty zeby utrzymac predkosc - a Ty niekoniecznei bys tak zrobil. Po prostu w pewnych sytuacjach czlowiek zwolni a nei na sile bedzie trzymal rowniutka predkosc. Choc moze ise myle.
 
 pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pzolty [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-07-2007, 17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bart napisał/a: |  	  | 
 Co do tempomatu, nie wiem czy pali wiecej ale to mozliwe - np. podjezdzasz pod gorke on zwieksza obroty zeby utrzymac predkosc - a Ty niekoniecznei bys tak zrobil. Po prostu w pewnych sytuacjach czlowiek zwolni a nei na sile bedzie trzymal rowniutka predkosc. Choc moze ise myle.
 
 | 
 
 Wiem ze jest cos takiego co odcina wtryskiwacze gdy samochod sie toczy a nie naciskasz pedalu gazu. Tempomat caly czas trzyma otwarta przepustnice, podczas gdy ja raz na jakis czas puszczam gaz, kiedy go nie potrzeba. Moj dziadek ma w Vectrze wskaznik spalania, i jak jedziesz powiedzmy 90 i puscisz gaz ale nie wyrzucisz biegu, to spalanie spada do 0.0
 Jak wyrzucisz bieg to od razu wraca do jakiejs wartosci dodatniej.
 
 No i kwestia zwalniania "naturalnego", tak jak piszesz. Tez chyba pomaga w ograniczeniu apetytu miska
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bokciu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-07-2007, 17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bart napisał/a: |  	  | np. podjezdzasz pod gorke on zwieksza obroty zeby utrzymac predkosc | 
 dokładnie tak jak mowisz
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |