[1G 90-94] Problem z hamulcem. Podczas szybkości bije w peda |
Autor |
Wiadomość |
dziobak26 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 21:26 [1G 90-94] Problem z hamulcem. Podczas szybkości bije w peda
|
|
|
Witam. Co to może być za przyczyna że podczas hamowania przy 60-100km/h czuć uderzenie pulsacyjne w pedale hamulca. Może to nie jest groźne podczas jazdy wydaje mi się że tarcza kwalifikuje się do wymiany lub można przetoczyć. Może ktoś miał taką przygodę z hamulcami. Chyba to nie jest wada tych miśków??? Proszę o odpowiedź. Z góry dzięki. POZDRAWIAM! |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-09-2007, 20:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 22:30
|
|
|
ja miałem całą batalię .... objaw: pulsowanie na pedale hamulca oraz odczuwalne bicie na kierownicy i efekt hamowania pulsacyjnego na samochodzie .
Odpowietrzyłem hamulce... nic..... pojechałem do servisu tylko na diagnozę, przejechali się technicy (myślełem że mi serce wyskoczy) i powiedzieli że tłoczki się kończyły i puszczają i łapią koszt 1200zł .... więc za 120USD u kiepucziego dwutłoczkowe od gsx'a zaciski ściągnąłem.... iiiii nic... to samo po zmianie ale podczas zmiany zauważyłem że ślizgi (śruby mocujące zaciski są krzywe jak cholera ... przy prubie wyprostowania pękł jeden)... po wymianie ślizgów .... jeszcze gorzej..... więc pojechałem na toczenie tarcz ... okazało się ze to nei tarcza a piasta od strony kierowcy krzywa.... po wymianie i przetoczeniu z przodu ok jeszcze z tyłu coś bije..
WNIOSEK: przetocz tarcze i przed toczeniem samym powiedz żeby ci piastę sprawdzili czy jest wogóle równo. ale tocz na samochodzie a nei u ślusaża. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-09-2006, 23:00
|
|
|
Miałem taki sam objaw w 1G po wielokrotnym częstym hamowaniu (jazda miejska) zaczynał pulsować pedał hamulca pierwsza reakcja tarcze krzywe ale po rozmyślaniach dlaczego doszedłem do wniosku że skoro by były krzywe to by pulsowało również na zimnym a nie pulsowało. Miałem wtedy klocki Kasijama czy jakoś tak lipa straszna klocki jak się rozgrzewały traciły zupełnie swoje właściwości hamulca prawie nie było i zaczynał strasznie pulsować na pedale wymieniłem klocki na ferrodo premier i jest ok ustały wszystkie pulsowania bicia się skończyły.
POWIEM TAK - jestem kierowcą od 12 lat 6 lat jeździłem zawodowo i nigdy nie spotkałem się z takim czymś żeby klocki były odpowiedzialne za pulsowanie pedału hamulca - a jednak !!
Najprościej i najtaniej zmienić klocki a później toczyć sprawdzać piasty itd
Podkreślam moim zdaniem najlepiej zaczynać od tanich rzeczy i po koleji je eliminować do tych najdroższych czasem nie trzeba dochodzić
Powodzenia w walce z pulsowaniem |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 23:22
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcą najpierw sprawdził bym klocki, tylko nie wspomnialiście o jednej istotnej żeczy że klock mógł się odkleić i też jest taki efekt bicia. |
|
|
|
 |
old [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2006, 23:37
|
|
|
weź klocki luka normalna cena i dobra jakość a co do przetaczania to wentylowanych tarcz nie polecam przetaczać.a jeśli chcesz nowe tarcze to polecam JURIDA super mi się sprawowały.moim zdaniem masz krzywe tarcze |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 00:50
|
|
|
hmmm.... nowe klocki tansze od przetoczenia tarcz??
dosc dyskusyjne.
Nie kwestionuje bynajmniej diagnozy tylko koszty
poza tym teraz maja jakies takie sprzety ze moga nie przetoczyc a przeszlifowac tarcze. Jest to znacznie mniej inwazyjne. U mnie kosztowalo to 30 zeta za sztuke. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 21-09-2006, 01:03
|
|
|
jak bije pedal hamulca przy hamowaniu to parwdopodobnie pogiete sa tylne tarcze. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-09-2006, 09:31
|
|
|
Nowe klocki się tak czy owak kiedyś przydadzą a przetoczenie niekoniecznie jest potrzebne i tu zbędny wydatek 30 zł / szt |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 10:35
|
|
|
w Malborku mam tokarza z doświadczeniem - za parę tarcz bierze 20 zł |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 21-09-2006, 10:39
|
|
|
Jeśli uważasz że to tarcze to weż sówmiarkę i zmierz grubość tarcz być może są tak cienkie że nie ma sensu ich szlifować ato wyjaśniałoby że podczas chamowania szybko się grzeją -pęcznieją tracąc swoje właściwości i się krzywią stąd efekt pulsowania . Tak było na moim przykładzie -nie pomogło przetoczenie tarcz bo jeśli nie trzymają wymiaru to się tylko nadają na złom. |
|
|
|
 |
Wąski [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 20:52 Wymiana Tarcz Hamulcowych w G1
|
|
|
Witam.
Mam problem ze zdjeciem tarcz hamulcowych ze swojego Eclipsa (przednie).Nie wygląda zebt tarcza była gdzies przykręcona do piasty, a mimo to nie chce zejść??!!Wymieniał może ktoś samodzielnie u siebie juz tarcze, albo widział jak to ktoś robi??Bardzo bym prosił o pomoc. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 23:09
|
|
|
mlotek i dobry sciagacz i go |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-08-2007, 23:54
|
|
|
Proponuje ostukać młotkiem i musza ruszyc....
nie kazy ma sciagacz w domu ale młotek to tak:)
POzdro |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-08-2007, 00:51
|
|
|
Marcino, ściągacz duży do łożysk w każdej Castoramie kupisz za 20 (słownie dwadzieścia) zł........ Piasta przednia kosztuje 20x więcej......nie twierdzę, że jest to supersprzęt, ale używam takiego od 4 lat i nie ma tarczy której nie zdjął..... trzeba naprężyć do granic wytrzymałości śrub mocujących łapy i wtedy kilka celnych strzałów z młotka daje porządane efekty nawet przy przyrdzewiałej tarczy całą powierzchnią jak miałem w swoim EA |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|