 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G] Gdzie jest ECU i jak go wymontować ?? |
Autor |
Wiadomość |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 10:16
|
|
|
Adaho, znowu mnie straszysz Nie chce mi się już nurkować pod deskę |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-07-2007, 10:18
|
|
|
conti64 napisał/a: | Adaho, znowu mnie straszysz Nie chce mi się już nurkować pod deskę |
Może warto, mi ECU spalił TPS i Lambadę (sonde lambda) |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Esiek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 00:01
|
|
|
Na wstępie przepraszam za poniższy text, bo krytykuję gościa który mi pomógł, ale że przećwiczyłem temat u siebie, ośmielę się dorzucić swoje 2 grosze.
[/quote]Krok po kroku:
1. ODŁĄCZ AKUMULATOR !!!!!!
2. Wymontuj radio-zobaczysz ECU !!!
3. Wypnij wtyczkę od ECU
4. Odkręć śróby mocując ECU
[/quote]
według mnie:
1. jak najbardziej zgadzam się
2. po cholerę wymontowywać radio? tylko żeby zobaczyć ECU? żeby wyjąć ECU przez dziurę po radiu to trzeba ginekologa
3. znowu święte słowa
4. żeby odkręcić śruby od ECU trzeba mieć podejście z boków, zatem trzeba i wystarczy odkręcić "boczki" od konsoli środkowej, w sumie 4 dobrze dostępne śruby, i masz dostęp do śrub od kompa, do wtyczek, i do samego ECU. Po co dodatkowo szarpać się z radiem? Jak ktoś lubi to może sobie wyjąc nawet alternator. Ćwiczeń nigdy za wiele, ale to jak raz nie tym razem.
Jeszcze raz przepraszam Adaho'ego, bo zły ze mnie ptak co własne.... |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 07:27
|
|
|
Esiek napisał/a: | po cholerę wymontowywać radio? tylko żeby zobaczyć ECU? żeby wyjąć ECU przez dziurę po radiu to trzeba ginekologa |
Przez otwór po radiu łatwiej jest rozłączyć wtyczki od urządzenia, a całe ECU wychodzi z tyłu. Jeżeli się to robi pierwszy raz to można nie wyjmować radia ale za drugim razem pewnie to zrobisz
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-08-2007, 12:06
|
|
|
Esiek napisał/a: | Jeszcze raz przepraszam Adaho'ego, bo zły ze mnie ptak co własne.... |
Ja się nie gniewam
conti64 napisał/a: | Przez otwór po radiu łatwiej jest rozłączyć wtyczki od urządzenia |
Dokładnie, po to się wyjmuje radio.
conti64 napisał/a: | a całe ECU wychodzi z tyłu |
Esiek napisał/a: | żeby wyjąć ECU przez dziurę po radiu to trzeba ginekologa |
Mi ECU wyszło bez problemu przodem bez problemu, tylko oprócz radio wyjołem całą ramkę z półką, która jest na zatrzaskach. 10 sek. roboty a ECU, jak na dłoni. Pozatym jak wyciągniesz półką z radiem (w sumie mój błąd pisałem o samym radiu, o półce uciekło ), wszystko jest widoczne i jak robisz to pierwszy raz, to widzisz które śróby odkręcić. Tyle z mojej strony, sorry że dodałem Ci roboty, opisałem jak ja to zrobiłem, masz lepszy sposób, opisz każdy zrobi jak mu bedzie wygodniej, albo po mojemu, albo po Twojemu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-08-2007, 12:16
|
|
|
conti64 napisał/a: | Przez otwór po radiu łatwiej jest rozłączyć wtyczki od urządzenia, a całe ECU wychodzi z tyłu. Jeżeli się to robi pierwszy raz to można nie wyjmować radia ale za drugim razem pewnie to zrobisz
Pozdrawiam |
Nigdy nie wyjmowałem radia......zawsze tylko boczki + kawałek wykładzinki od strony pasażera przykręcony na jeden wkręt - wtedy dostęp do wtyczek jest rewelacyjny (jak na położenie ECU;) ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 12:29
|
|
|
Bartek napisał/a: | awsze tylko boczki + kawałek wykładzinki od strony pasażera przykręcony na jeden wkręt |
Bartek, robiłeś to w Eclipse 1G? Bo o ile sie orientuję to tzw. boczki są przykręcone na trzech wkrętach na każdą stronę, a co do wykładziny to nie zauważyłem aby ona zasłaniała czy też w jakikolwiek inny sposób przeszkadzała, a tym bardziej była przykręcona do czegokolwiek.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-08-2007, 13:31
|
|
|
Nie robiłem w 2g a w 1g co najmniej w 10 szt.;
conti64 napisał/a: | boczki są przykręcone na trzech wkrętach na każdą stronę, |
dokładnie pod zaślepkami
conti64 napisał/a: | a co do wykładziny |
nie wykładzina, tylko na jednego wkręta przykręcony plastikowa zasłonka obciągnięta wykładziną.....w większości "grzebanych" nie ma jej, w dziewicach jest w każdym |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|