 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:30 |
[MSS ALL] [ELEKTRONIKA] Kontrolka SRS - powód zapalenia |
Autor |
Wiadomość |
manski [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 21:40 [MSS ALL] [ELEKTRONIKA] Kontrolka SRS - powód zapalenia
|
|
|
Witam , jeśli coś było wcześniej na ten temat to przepraszam , ale nie znalazłem , otóż po roku miłej i komfortowej jazdy moim misiem zrobiła mi się dyskoteka z kontrolką SRS , czyli z poduszkami , oczywiście po przekreceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki i po kolei gasną , sęk w tym że nie gaśnie SRS , to znaczy gaśnie na chwilę ( więc wykluczam zwarcie ) i zapala sie ponownie lub nie , w czasie jazdy też sie zapala i gaśnie ale w zupełnie przypadkowych sytuacjach , nie ma to związku z prędkoscią , przyśpieszaniem , hamowaniem , może trochę z temperaturą ( jak jest zimniej to się nie zapala ) , zaczęło się to dwa dni po tym jak zmieniłem pokrowce , te nowe są bardziej "ciasne" ale czy pokrowce miałyby na to wpływ , ale główne pytanie jest inne , otóż space star jest chyba jedynym samochodem mitsubishi do którego można podłączyć europejskie urzadzenia diagnostyczne typu euroscan ( wtedy mógłbym sprawdzić co jest przyczyną tej migającej kontrolki), tylko czytając na różnych forach natknąłem sie na skomplikowany interfejs z procesorem , pamięcią , i korzystający z dwóch portów com , natomiast podobno można sprawdzic to prostszym interfejsem zawierającym tylko konwerter poziomów ( na max 232 ) taki prosty konwerter już mam ( uzywałem do telefonów komórkowych ) , tylko jakim programem się "dogadać" z asmochodem przy pomocy tego prostego interfejsu ? |
Ostatnio zmieniony przez cns80 26-02-2009, 12:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Leek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 22:12
|
|
|
Hmm, chyba miałem takie coś w służbowym Renault i okazało się, że to była buletka z wodą pod siedzeniem która tocząc się pod fotelem przy hamowaniu i przyspieszaniu zachaczała o taki przewód podłoga-siedzenie który był podłączony do czujnika SRS wskazującego czy ktoś siedzi na fotelu i czy odpalać poduchę w razie czego. Nie jestem pewien czy w MSS też taki kabelek jest ale mogę to sprawdzić u siebie. Może gdy założyłeś pokrowce ruszyłeś zdeczko to połącznie i SRS nie ma sygnału z czujki pod twoim tyłkiem?? |
|
|
|
 |
manski [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 23:05
|
|
|
zapomniełem dodać że już obejrzałem większość widocznych kabelków od systemu SRS , odłączyłem akumulator i rozpiąłem , sprawdziłem stan i nasmarowałem WD40 wtyczki od lewego fotela , prawego fotela ( poduszki boczne ) poduszki pasażera , głównego sterownika SRS ( pod dźwignią hamulca ręcznego ), zostało mi jeszcze sprawdzenie napinaczy pasów i poduszki kierowcy , ale bez diagnostyki to trochę robota w ciemno .oczywiście pod fotelami nic mi się nie przetacza , to sprawdziłem jako pierwsze . |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 08:46
|
|
|
Chyba bez scanera sie nie obejdzie. |
|
|
|
 |
manski [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 18:15
|
|
|
po długim czasie obserwacji stwierdziłem że przyczyną jest coś w poduszcze w kierownicy , albo w systemie przekazywania sygnału do kierownicy ( nie wiem czy tam jest tasiemka czy szczotki ), gdy kontrolka SRS się zapali to trzeba mocno na krótko wcisnąć klakson , na srodku tam gdzie znaczek mitsubishi , i kontrolka na jakiś czas zgasnie , jak będę miał trochę czasu to rozmontuje tę poduszkę , może znajdę przyczynę , jak nie to będę musiał kupić nową . |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-09-2007, 18:30
|
|
|
manski napisał/a: | nie wiem czy tam jest tasiemka |
tasiemka na 100%. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
manski [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 19:02
|
|
|
witam ponownie , jednak nie tasiemka , coś nie łączyło na samej wtycze która jest wtykana do modułu poduszki , w sumie to space star to europejska produkcja więc może bardziej niedorobiony niż oryginalny japończyk , ale dogiąłem styki , poprawiłem połączenia , psiuknąłem WD-40 , złożyłem spowrotem i teraz już jest wszystko w porządku , dzieki za wszelkie sugestie ( choć usterkę znalazłem sam ) |
|
|
|
 |
machu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2007, 12:33
|
|
|
Ja mam w tej chwili podobny problem.
Rozlaczylem styk w kierownicy - bo wraz z zapaleniem sie kontrolki SRS przestal dzialac rowniez Klakson.
Po sprawdzeniu tego pierscienia z tasiemka w kierownicy - klakson zostal przywrocony ale kontrolka SRS nadall sie pali.
Podejrzewam, ze po okresie rozlaczenia (w efekcie braku nie dzialajacego systemu SRS) trzeba zresetowac system komputerem.
[ Dodano: 10-10-2007, 10:58 ]
No wlasnie - w poniedzialek Moj misiek zostal podpiety do kompa.
Blad na SRS zostal zresetowany.
Teraz misiek znow po przekreceniu kluczyka sprawdza czujniki SRS - i ladnie gasnie.
Uff - znow mam poduszki... |
|
|
|
 |
manski [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2008, 22:25
|
|
|
witam znów , po jakimś czasie jeżdżenia znów się zapaliła kontrolka SRS , ale że miałem wkrótce przegląd w ASO to poczekałem do przeglądu , oczywiście w ASO ( alianz auto , al.jerozolimskie ) wymienili olej , klocki , posprawdzali różne rzeczy ale samej przyczyny zapalania się kontrolki nie usuneli ( akurat na czas wizyty w ASO nie świeciła się ). Ale przynajmniej odczytali kody błędów i powiedzieli mi że to wina napinacza pasów kierowcy , i że sama naprawa by strasznie długo trwała itp .Zgodnie z instrukcja serwisową należałoby wymienić całą wiązkę idącą do napinacza , ale dostałem sie do napinacza , i po bardzo dokładnym obejrzeniu wtyczki która wchodzi do napinacza stwierdziłem że ta wtyczka jest źle założona na kabel ( to chyba jeden ze słabych punktów SS ) sama wtyczka konstrukcyjnie zbliżona jest do tzw szybkozłączki , wewnątrz są styki nożowe które zaciskają się na kablu , a całość jest ściśnięta plastikową obudową wtyczki , i właśnie ta obudowa była jakoś źle złożona , i się rozlazła , przez co te zaciski raz łączyły z kablem , raz nie , ja te kable po prostu zlutowałem razem z zaciskami , i teraz nie mam już żadnych problemów , wtyczka łączy prawidłowo , co ciekawe gdyby mi nie powiedzieli w ASO to do głowy by mi nie przyszło że wtyczka nie łączy wewnątrz , bo z zewnątrz wygladała OK . Jednocześnie akurat w moim misku jest tak że SRS świeci się tylko gdy błąd układu jest aktywny , jeśli błąd zniknie to jest tylko w pamięci sterownika że był ( w ASO mogą go wykasowac z pamięci ) natomiast nie jest już sygnalizowany kontrolką . |
|
|
|
 |
|
|