Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma1.6]Nie odpala po wymianie rozrzadu
Autor Wiadomość
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-08-2007, 17:51   [Carisma1.6]Nie odpala po wymianie rozrzadu

Taki oto problem - mechanik wie co robil wymienial mi juz w drugim aucie 2 miesiace temu rozrzad wszystko smiga,
a u mnie po wymianie rozrzadu nie odpala, calosc rozrzadu sprawdzona, wszystko poumieszczane na znaczniki itp. rozrusznik kreci,
wraz z mechanikiem stwierdzilismy brak iskry (i prawdopodobnie nie podaje paliwa),
hol i auto do elektryka, ze juz pozno bylo i juz prawie mial fajrant to sprawdzili co sie dalo - komp zero bledow, CE gasnie, po rozlaczeniu wtyczki od czujnika polozenia walu i zmasowaniu jednego pinu iskra jest pompa, paliwa chodzi
czy to czujnik, badz ewentualnie gdzies przeciety badz zgnieciony czyms przewod od niego??
nie musze pisac ze przed wymiana rozrzadu wszystko gralo
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-08-2007, 18:33   

Matejko, Nie za bardzo wiem jaki czujnik polozenia walu masz( sadze ze magnetoindukcyjny) musisz sprawdzic oscyloskopem sygnal z czujnika. moze masz za duza odleglosc miedzy czujnikiem a kolkiem(tarczka)

Juz sprawdzilem. Dokladnie czujnik halla. Zasilanie czujnika 11-13,5V srodkowy kabel(2) jest kablem sygnalowym. Odpowiada za sterowanie wtryskami i uzwojeniem cewki.
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2007, 23:29   

Mateusz jesli mówisz o tym czujniku wału co jest po lewej stronie silnika na dole, to nawet ostatnio na PW koledze przemi74 to wysyłałem:

jeżeli chodzi o CKP sensor, to aby sprawdzić czy wszystko jest tam ok, musisz:
*upewnić się, że stacyjka jest wyłączona
*rozpiąć wtyk sensora
*włączyć stacyjke (nie pamiętam, czy aż do zapłonu)
*na terminalu 3 od strony wiazki silnika powinno być napięcie z takie jak na akumulatorze (drugi wtyk miernika dajesz na masę oczywiście)



aby sprawdzić, czy CKP ma masę musisz na wyłączonym kluczyku rozłączyć wtyk i na terminalu 1 od strony wiązki silnika zmierzyć omomierzem rezystancję łapiąc drugim końcem masę skądkolwiek, powinien pokazywać "0"

aby sprawdzić czy podaje sygnał:
ustawić stacyjkę na WYŁĄCZONY
musisz "wkraść" się we wtyk od sensora CKP (czyli mieć dostęp do terminala 1 i 2 kabelkami, ale CKP sensor musi być nadal podpięty
krótko zakręć silnikiem
zmierz napięcie między terminalami 1 i 2 (podczas tej próby zapłonu powinno być 0,4 - 4 V (skaczące)
zapal normalnie silnik
poczekaj az złapie jałowe obroty
ponownie dokonaj mierzenia (teraz powinno wskazywać 1,5-2,5 V skaczące)

_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-08-2007, 23:36   

Chooper, Co do tego uzywania miernika to bym uwazal bo moze uszkodzic czujnik. (Chyba ze posiadamy taki miernik za kilkaset zl z niskim napieciem pomiarowym) Najlepiej sprawdzic oscyloskopem badz tez dioda ktora bedzie mrugac.
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-08-2007, 10:33   

Karol208 napisał/a:
Chooper, Co do tego uzywania miernika to bym uwazal bo moze uszkodzic czujnik. (Chyba ze posiadamy taki miernik za kilkaset zl z niskim napieciem pomiarowym) Najlepiej sprawdzic oscyloskopem badz tez dioda ktora bedzie mrugac.


:shock:
Przecież najgorszy woltomierz ma rezystancję wewnętrzną przynajmniej kilka mega omów - to tak jak byś palcem te przewody zwarł.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-08-2007, 10:59   

Bardziej chodzi o omomierz.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 08-08-2007, 13:11   

no i po wszystkim padl czujnik przy rozrzadzie ten na wale korbowym - przynajmniej tak MUT-II pokazal
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-08-2007, 12:06   

No i co złożyłeś ten badziew? Działa?
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 09-08-2007, 15:07   

odebralem, auto dziala
Dzieki Ci moj ty wybawco Marcinie :)
bo to dzieki wichurze moje autko ozylo :)

zrobie ladne zdjecie tego sensora i umieszcze - moze podpowiecie co go tak zjadlo, bo tam gdzie sie znajduje nie ma prawa z nim nic zrobic pasek rozrzadu itp.
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
protetyk
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 08:41   

Podepnę się pod temat, bo mam właśnie podobny problem po wymianie rozrządu w galancie 2.0 td (4d68) z 98r.
W trakcie wymiany, mechanior pokrzywił blaszkę wzbudzającą impulsy w czujniku
położenia wału, a ta go rozwaliła w strzępy.
Auto jeżdzi, ale "komputer" działa w trybie awaryjnym.
I tu pytanko, czy takie czujniki były montowane w innych silnikach mtsu poza 4d68 z galanta?
Szukam używki, bo cena nowego troszkę powala.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2007, 17:34   

protetyk, jak mechanior skrzywil, to niech on szuka - niech odpowiada za swoje partactwo
 
 
protetyk
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 06:30   

To akurat jest oczywiste, ale niestety sprawa prawdopodobnie wyląduje w sądzie........
Ale nie ma tego złego, przynajmniej dowiedziałem się o co chodzi w tych czujniczkach.
http://www.auto-online.pl...iki/cz_polo.htm
Co prawda dalej nie wiem w jakich innych silnikach montowany był ten konkretny czujnik,
ale wychodzi na to, że można zastosować każdy inny hallotron, który tylko podejdzie.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-09-2007, 21:20   

Matejko da ci kontakt do tego gościa, zapłacił za Hallotron 120PLN
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 18-04-2010, 22:58   

Panowie chyba mam podobny problemi chcialem odswiezyc temat, gdyz ostatnio wymienialem rozrzad i po wymienie odpalalem auto kilka razy i ok wrocilem do domu i po 5h postoju auto nie chce odpalic pompa dziala, CE gasnie normalnie, wszystkie bezpieczniki i wtyczki posprawdzalem, samochod tak jakby juz miel odpalic ale nagle slychac sam rozrusznik i nic wiecej. Zapraszam tez do tego tematu dokladniej opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51522 prosze o sugestie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.