Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:05
Wymiana oleju w Outlanderze I Turbo i przeglądy.
Autor Wiadomość
furman
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 09:03   Wymiana oleju w Outlanderze I Turbo i przeglądy.

Mam tylko niemiecką instrukcję obsługi i nie do końca jest dla mnie czytelne czy wymiana oleju w Outku Turbo benzynowym ma być co 15 kkm czy co 7.5 kkm.A jeśli co 7.5 tyś.
to czy gwarancja wymaga aby był on zmieniony w ASO ?

Druga kwestia :w książce obsługi mam wpisany przegląd przy przebiegu 12 500 km który został wykonany przez niemieckiego dealera Mitsu w listopadzie 2006.Obecnie samochód ma przebieg około 12700 km.Pytanie: czy kolejny przegląd powinien być wykonany po roku od poprzedniego czy przy 30 000 km ?

Będę wdzięczny za Wasze opinie. Pozdrawiam.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 31-08-2007, 09:20   

Wymiana odbywa się co 15 tysięcy km i przegląd powinien odbyć się w ASO (oczywiście teoretycznie istnieje dyrektywa GVO, mówiąca o możliwości serwisowania gdzie indziej, niemniej jednak w praktyce moża ją sobie w buty włożyć, bo w przypadku kwestii spornej w gwarancji, zostanie to wykorzystane przeciwko Tobie)
furman napisał/a:
Druga kwestia :w książce obsługi mam wpisany przegląd przy przebiegu 12 500 km który został wykonany przez niemieckiego dealera Mitsu w listopadzie 2006.Obecnie samochód ma przebieg około 12700 km.

W Listopadzie 2007 meldujesz się na przeglądzie, a to z powodu zapisu: 15 000km lub 1 rok, czyli jeżli tego nie zrobisz stracisz gwarancję.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 10:08   

Nie wiem jak to bedzie na ten samochod ale wiem jedno ze nie ma co oszczedzac na wymianach oleju. Ja bym zmienial co 7.5tys. Szczegolnie z Turbo. Jesli turbina jest dodatkowo chlodzona olejem (nie wiem jak jest w tym) to polecalbym zeby to wymieniac czesciej.

Ja wiem ze teraz oleje sa ktore wytrzymuja duze przebiegi, ale po co? Wymienisz olej i bedziesz mial spokuj. Zatrzesz kiedys silnik i bedziesz sobie plul w brode ze nie zmieniales za czesto.

Pamietaj tez ze masz nowy silnik to tam jeszcze schodza opilki zelaza. Pamietam ze w USA zalecane bylo aby z nowym silnikem wymienic olej po 1tys potem po 2tys a potem juz normalnie.

Ja u siebie zmieniem co 6 tys. Olej jest dla silnika najwazniejszy. Nie zaluj na nim - szczegolnie z nowym silnikiem.

2000 Eclipse GS (2.4L I4)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-08-2007, 10:24   

turbo zawsze musi byc chlodzone olejem
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 10:30   

bez przesady w seryjnym silniku nie jest konieczna wymiana czesciej niz co 15tys, pozniej przy wiekszych przebiegach mozna zmienic przy 10tys (ja tak robie, 223tys, choc dopiero od 210tys.), wiec nie popadajmy w skrajnosc.
oczywiscie mozna zmieniac co tydzien tylko po co?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 16:34   

Krzyzak napisał/a:
turbo zawsze musi byc chlodzone olejem


Nie zawsze - vide nowe silniki VW 1.8TFSI które mają kolektor wydechowy od razu przechodzący w podstawę turbawki która jest chłodzona płynem z obiegu silnika. Oleum tam tylko do smarowania jest używane.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 18:42   

Wiekszosc modeli Mitsu uzywa oleju do chlodzenia Turbo wiec co za tym idzie ten olej sie szybciej zuzywa. I jesli ktos uwaza ze nie potrzeba - jest demokracja. Ja wiem tyle ze "chlopaki z turbo" w USA mieli dobre doswiadczenie z olejem co sie szybko "wytracal" i tracil swoje wlasciwosci poprzez duze grzanie.

Musimy pamietac ze wydech turbo w niektorych samochodach dochodzi do 700-1000 st F lub wyzej, czyli ~380-650 st C (jesli dobrze licze) a to o wiele wiecej niz ta temperatura na ktorej silnik bez turbo chodzi.

Skoro ten olej przez turbo przechodzi to ma doczynienia z tak wysokimi temperaturami...

...dlatego w silnikach z turbo polecalbym nie oszczedzac i zmieniac olej czesciej.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2007, 20:10   

allias napisał/a:
Wiekszosc modeli Mitsu uzywa oleju do chlodzenia Turbo


Ekhm
Mitsu w swoich turbinach (seria TD) uzywa oleju do smarowania i chlodzenia a dodatkowo plynu do chlodzenia.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 20:11   

Jestem pozytywnie porażony :wink: szybkością i ilością opinii na zadany temat.

To miłe,że producent nie wymaga częstszych niż co 15 000 km wymian oleju,

jednak przychylam się do opinii ,że częstsza wymiana nie zaszkodzi (a ja lubię dopieszczać

swoje autka i może dzięki temu nigdy się na nich poważniej nie zawiodłem).
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 20:15   

allias napisał/a:
Musimy pamietac ze wydech turbo w niektorych samochodach dochodzi do 700-1000 st F lub wyzej, czyli ~380-650 st C (jesli dobrze licze) a to o wiele wiecej niz ta temperatura na ktorej silnik bez turbo chodzi.


dokladnie mialem to wczesniej napisac, mianowicie to ze olej traci swoje wlasciwosci w okreslonej temp. z regoly 120C, bo olej sam z siebie sie nie zuzywa (oczywiscie operujemy tu przebiegami miedzy przegladami).
wiec zamiast wylewac olej co 7 tys lepiej zainwestowac w czujnik i wyswietlacz temp.
i co najwazniejsze mowimy tu o grzebanych silnikach, np. wieksze turbo w benzynie, mapa w dieslu.
dla normalnie uzytkowanego auta wystarcza wymiany miedzy przegladami zalecanymi przez producenta ale to nie oznacza ze dla lepszego samopoczucia nie mozemy oleju zmieniac 2x 3x czesciej :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2007, 21:21   

allias napisał/a:
Musimy pamietac ze wydech turbo w niektorych samochodach dochodzi do 700-1000 st F
Celsjusza.

Przyjmuje, ze przy spokojnej jezdzie temp gazow wylotowych to okolo 700. Przy palowaniu moze dojsc do 900-950stopni. Jak jest wiecej to plyna seryjne tloki. Znaczy moga poplync ;-) ale nie polecam prob.

allias napisał/a:
380-650 st C
to w dieslu choc widzialem tlok stopiony z TDI. Zle napisany program czyli cienki chip
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2007, 10:36   

No to teraz zlozmy to do k#py...

Cytat:
mianowicie to ze olej traci swoje wlasciwosci w okreslonej temp. z regoly 120C, bo olej sam z siebie sie nie zuzywa


Cytat:
Przyjmuje, ze przy spokojnej jezdzie temp gazow wylotowych to okolo 700. Przy palowaniu moze dojsc do 900-950stopni


Wniosek jeden - nie ma co przedluzac uzywania oleju zbyt dlugo. Wedlug mnie 15 to zdecydowanie za dlugo na benzyne z turbo.
 
 
Misiek_Haribo
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 16:05   

A ja zalecam zdrowy rozsądek i miałbym wzgląd na środowisko naturalne i bez potrzeby nie produkowałbym zużytego oleju. Dlatego osobiście będę zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta auta.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2007, 19:50   

Misiek_Haribo napisał/a:
Dlatego osobiście będę zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta auta.
A czytałeś to drobnym drukiem :?: ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Misiek_Haribo
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2007, 15:23   

Hubeeert napisał/a:
Misiek_Haribo napisał/a:
Dlatego osobiście będę zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta auta.
A czytałeś to drobnym drukiem :?: ;-)


Czytałem, ale zwróć uwagę, że w tym wątku niektórzy wypowiadają się za częstszą wymianą oleju i to do nich piszę. Zresztą może jak ktoś zamierza jeździć jednym autem przez 10 albo 15 lat to taka dbałość o żywotność silnika rzeczywiście może mieć znaczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.