[CA1A 1.3] Temperatura silnika... |
Autor |
Wiadomość |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:33 [CA1A 1.3] Temperatura silnika...
|
|
|
Colcika kupiłem całkiem niedawno.Z odłaczona nagrzewnica i bez termostatu.Jezdiłem tak jakis czas i temp.silnika zawsze była za połowa skali,nieduzo ale zawsze w miescie wyzej podchodziła,wentyl właczał sie na ok 3sekundy i milkł.Wymieniłem nagrzewnice,podłaczyłem ja.Misiek dostał tez nową uzywana chłodnice(wraz z czujnikiem temp) bo tamta zaczeła cieknąć.Termostatu jeszcze niezałożyłem.Ale dziwi mnie fakt iz na trasie temp.jest przed połową lub na jak ostrzej jade(jak wlacze ogrzewanie dosyc mocno to spada i trzyma sie ponizej polowy-jak dla mnie za nisko)a w miescie tak jak poprzednio za połową,wiatrak sie zalącza na dłużej niz 3sekundy powiedzmy gdzies 10sek na postoju ale temp. nie spada w miescie nawet do połowy a niemam termostatu wogule..autko szybko sie nagrzewa jak na jazde bez termostatu.Moje pytanie:
przy jakiej temp.powinien sie wlączyc wiatrak?i czy ta temp silnika nie jest czasem podejrzana?aa i jeszcze czy sa termostaty inne niz na 88 stopni?cos mi sie wydaje,ze jak włoze termostat to bedzie sie jeszcze bardziej grzał...:-(
Z góry dzieki za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-09-2007, 22:01
|
|
|
są też termostaty 82 |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-09-2007, 23:13
|
|
|
radoskór, odpowiedziałeś sam sobie na pytanie. Brak termostatu powoduje te anomalie. To typowe. Czemu go jeszcze nie założyłeś? To koszt 30 zł i masz problem z głowy. Termostat steruje chłodzeniem silnika i musi być na swoim miejscu. |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 18:19
|
|
|
NIezakładałem termostatu bo nagrzewnicy niemiałem.Załozyłem ja w sobote.Dzis termostat z JC 88st,sprawdzałem go w domu w garnuszku na gazie i otwarł sie tak niecały centymetr,niemiałem termometru by spr.w jakiej temp to nastapiło ale na moje oko cos pózno.Załozyłem go i temp. utrzymuje sie za połowa skali czy trasa czy miasto(na miescie ciutke wyzej).Czytam,ze optymalna temp. jest w połowie skali a ja mam za połowa o tyle:
Wiatrak sie załacza przy tej temp.pochodzi troszke i milknie.Czy na dłuzsza mete moge jezdzic z ta temp?i gdzie moge dostac termostat do miska na 82st(moze on pomoze utrzymac w połowie temp.)bo u mnie w miescinie niema takiego:-( |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-09-2007, 21:26
|
|
|
Ta wskazówka jest za wysoko. Powinna być ok. milimetr poniżej połowy. Może masz zapowietrzony układ chłodzenia. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 04-09-2007, 23:28
|
|
|
hehe, bądź mądry...
a u mnie wskazówka przepisowo , jak w C52 a na datalogerze temp 70stC
co robić, jutro demontuje termostat i tak samo - garnuszek i i zobaczymy czy się rusza coś, jak na razie szykuję się na wymianę |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 02:01
|
|
|
Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się sam, natomiast może to być problem z uszczelką pod głowicą , zobacz czy w płynie chłodniczym nie widać śladów oleju i na odwrót oraz czy autko pali nie za dużo oleju.Odpowiednia temp silnika to wskazówka ok. 2mm pod połową skali. |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 14:37
|
|
|
Poziom oleju skrupulatnie kontroluje od kilku tyg i cały czas jest równo w połowie,niewidac na bagnecie sladów płynu.W płynie przy spuszczeniu całego tez niezauwazyłem oleju.w naczyniu w które zlałem płyn zauważyłem kilka oczek przezroczystych(jak w rosole)ale to mogłobyc spowodowane moimi rekoma(całe w brudne)i na tyle litrów plynu tylko kilka oczek tłustych?
z rury nie kpoci na zimnym.Troszke pary jak jest wilgotno i to wszystko.
Oprócz uszelki moga byc jakies inne przyczyny tej temp?moze ten termostat za pozno badz za wąsko sie otwiera hmm |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 15:00
|
|
|
Mógł też ktoś rozbierać licznik, by np. cofnąć przebieg. Potem źle złożył i tak to teraz wygląda.
W jakim miejscu znajduje się wskazówka, gdy silnik jest całkiem zimny? Powinna być kilka mm poniżej najniższej kreski. |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 19:44
|
|
|
I tak mniej wiecej jest ta wskazówka...
Ma ktos jeszcze pomysły na ta temp?
 |
|
|
|
 |
Monia
Mitsumaniak Misiubishi

Auto: CA0 GLI 94 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 06 Mar 2007 Posty: 1358 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:20
|
|
|
u mnie jest mniej wiecej po środku jak się zapali silnik hmm i tak jest od samego poczatku
ale na zminym silniku jest opadnieta tak jak ma byc
PS.Przepraszam jak nie na temat... |
_________________
=> 01055/KMM <= |
Ostatnio zmieniony przez Monia 08-09-2007, 15:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 22:36
|
|
|
radoskór napisał/a: | tak mniej wiecej jest ta wskazówka... |
Ja sprawdzałem na zimnym u siebie i wskazówka od temp jest jakieś 5mm pod dolną białą kreską ( czyli tak wygląda jak by u ciebie była troszke wyżej), więc może coś z tą wskazówką nie tak.
Monia napisał/a: | u mnie jest mniej wiecej po środku jak się zapali silnik hmm i tak jest od samego poczatku |
A to bardzo dziwne widocznie też masz popsutą wskazówkę |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 14:55
|
|
|
hmm to mozliwe,ze mam wskazóweczke za wysoko przytwierdzona...
Prosiłbym innych forumowiczów o wypowiedzenie sie jakie jest u nich połozenie wskazówki od temp.na zimnym silniku.Z góry dzięki za pomoc.A jeszcze lepiej jagby ktos fotke zamiescił jak to wyglada u niego.
Wskazówka-w zyciu bym na to niewpadł hehe |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-09-2007, 15:13
|
|
|
Ok. 3-4 mm poniżej kreseczki. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 15:58
|
|
|
U mnie w obu autach kilka jak u Kuczana i Hugo. W Lancerze na 200% nie było nic robione przy zegarach. |
|
|
|
 |
|