Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Temperatura silnika...
Autor Wiadomość
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 21:33   [CA1A 1.3] Temperatura silnika...

Colcika kupiłem całkiem niedawno.Z odłaczona nagrzewnica i bez termostatu.Jezdiłem tak jakis czas i temp.silnika zawsze była za połowa skali,nieduzo ale zawsze w miescie wyzej podchodziła,wentyl właczał sie na ok 3sekundy i milkł.Wymieniłem nagrzewnice,podłaczyłem ja.Misiek dostał tez nową uzywana chłodnice(wraz z czujnikiem temp) bo tamta zaczeła cieknąć.Termostatu jeszcze niezałożyłem.Ale dziwi mnie fakt iz na trasie temp.jest przed połową lub na jak ostrzej jade(jak wlacze ogrzewanie dosyc mocno to spada i trzyma sie ponizej polowy-jak dla mnie za nisko)a w miescie tak jak poprzednio za połową,wiatrak sie zalącza na dłużej niz 3sekundy powiedzmy gdzies 10sek na postoju ale temp. nie spada w miescie nawet do połowy a niemam termostatu wogule..autko szybko sie nagrzewa jak na jazde bez termostatu.Moje pytanie:
przy jakiej temp.powinien sie wlączyc wiatrak?i czy ta temp silnika nie jest czasem podejrzana?aa i jeszcze czy sa termostaty inne niz na 88 stopni?cos mi sie wydaje,ze jak włoze termostat to bedzie sie jeszcze bardziej grzał...:-(
Z góry dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-09-2007, 22:01   

są też termostaty 82
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-09-2007, 23:13   

radoskór, odpowiedziałeś sam sobie na pytanie. Brak termostatu powoduje te anomalie. To typowe. Czemu go jeszcze nie założyłeś? To koszt 30 zł i masz problem z głowy. Termostat steruje chłodzeniem silnika i musi być na swoim miejscu.
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2007, 18:19   

NIezakładałem termostatu bo nagrzewnicy niemiałem.Załozyłem ja w sobote.Dzis termostat z JC 88st,sprawdzałem go w domu w garnuszku na gazie i otwarł sie tak niecały centymetr,niemiałem termometru by spr.w jakiej temp to nastapiło ale na moje oko cos pózno.Załozyłem go i temp. utrzymuje sie za połowa skali czy trasa czy miasto(na miescie ciutke wyzej).Czytam,ze optymalna temp. jest w połowie skali a ja mam za połowa o tyle:

Wiatrak sie załacza przy tej temp.pochodzi troszke i milknie.Czy na dłuzsza mete moge jezdzic z ta temp?i gdzie moge dostac termostat do miska na 82st(moze on pomoze utrzymac w połowie temp.)bo u mnie w miescinie niema takiego:-(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-09-2007, 21:26   

Ta wskazówka jest za wysoko. Powinna być ok. milimetr poniżej połowy. Może masz zapowietrzony układ chłodzenia.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-09-2007, 23:28   

hehe, bądź mądry...
a u mnie wskazówka przepisowo , jak w C52 a na datalogerze temp 70stC
co robić, jutro demontuje termostat i tak samo - garnuszek i i zobaczymy czy się rusza coś, jak na razie szykuję się na wymianę
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2007, 02:01   

Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się sam, natomiast może to być problem z uszczelką pod głowicą , zobacz czy w płynie chłodniczym nie widać śladów oleju i na odwrót oraz czy autko pali nie za dużo oleju.Odpowiednia temp silnika to wskazówka ok. 2mm pod połową skali.
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2007, 14:37   

Poziom oleju skrupulatnie kontroluje od kilku tyg i cały czas jest równo w połowie,niewidac na bagnecie sladów płynu.W płynie przy spuszczeniu całego tez niezauwazyłem oleju.w naczyniu w które zlałem płyn zauważyłem kilka oczek przezroczystych(jak w rosole)ale to mogłobyc spowodowane moimi rekoma(całe w brudne)i na tyle litrów plynu tylko kilka oczek tłustych?
z rury nie kpoci na zimnym.Troszke pary jak jest wilgotno i to wszystko.
Oprócz uszelki moga byc jakies inne przyczyny tej temp?moze ten termostat za pozno badz za wąsko sie otwiera hmm
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2007, 15:00   

Mógł też ktoś rozbierać licznik, by np. cofnąć przebieg. Potem źle złożył i tak to teraz wygląda.
W jakim miejscu znajduje się wskazówka, gdy silnik jest całkiem zimny? Powinna być kilka mm poniżej najniższej kreski.
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 19:44   

I tak mniej wiecej jest ta wskazówka...
Ma ktos jeszcze pomysły na ta temp?
 
 
Monia 
Mitsumaniak
Misiubishi


Auto: CA0 GLI 94 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 06 Mar 2007
Posty: 1358
Skąd: Sanok
Wysłany: 06-09-2007, 21:20   

u mnie jest mniej wiecej po środku jak się zapali silnik hmm i tak jest od samego poczatku :)
ale na zminym silniku jest opadnieta tak jak ma byc :)

PS.Przepraszam jak nie na temat...
_________________

=> 01055/KMM <=
Ostatnio zmieniony przez Monia 08-09-2007, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 22:36   

radoskór napisał/a:
tak mniej wiecej jest ta wskazówka...

Ja sprawdzałem na zimnym u siebie i wskazówka od temp jest jakieś 5mm pod dolną białą kreską ( czyli tak wygląda jak by u ciebie była troszke wyżej), więc może coś z tą wskazówką nie tak.
Monia napisał/a:
u mnie jest mniej wiecej po środku jak się zapali silnik hmm i tak jest od samego poczatku

A to bardzo dziwne :shock: widocznie też masz popsutą wskazówkę
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 14:55   

hmm to mozliwe,ze mam wskazóweczke za wysoko przytwierdzona...
Prosiłbym innych forumowiczów o wypowiedzenie sie jakie jest u nich połozenie wskazówki od temp.na zimnym silniku.Z góry dzięki za pomoc.A jeszcze lepiej jagby ktos fotke zamiescił jak to wyglada u niego.
Wskazówka-w zyciu bym na to niewpadł hehe
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-09-2007, 15:13   

Ok. 3-4 mm poniżej kreseczki.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 15:58   

U mnie w obu autach kilka jak u Kuczana i Hugo. W Lancerze na 200% nie było nic robione przy zegarach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.