Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E5xx] Stuki w silniku, stukanie
Autor Wiadomość
t0masz
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 22:52   [E5xx] Stuki w silniku, stukanie

Wiatm, kupiłem ostatnio Galanta 2.5 V6 [6G73] 4wd. Z silnika dochodzą niepokojące stuki. Chcę to zdiagnozować i chciał bym :) bardzo żeby pierwsza diagnoza była trafna. Stuk jest metaliczny, nie słychac go na biegu jałowym, dopiero gdzies około 2000-2500 obr. Niesie po bloku wiec obstawiam ze tłok stuka po głowicy lub zaworach. Moja diagnoza to panewka, tylko troszke dziwne bo samochud ma udokumentowany przebieg 150000, wymieniłem olej nie był spalony, nie wyglada na ugotowany. Samochód w sumie zadbany, wiec co mu za niedola była. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-07-2010, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Artur86r
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2007, 12:58   

Te silniki maja hydrauliczne popychacze wiec prawdopodobnie stuka ci poprostu zawor. Jaki olej wlales bo jezeli jakis slaby jakosciowo to napewno to nie minie.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 21-08-2007, 13:16   

zależy po jakim porzebiegu zmieniasz olej i jakiej marki. Ja pilnuję wymiany co 10 tyś.km i zalewam MOBIL1 5W50 a przebieg mam większy.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
t0masz
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2007, 17:30   

Przebieg orginał 150 tyś. a olej 10w40 castrola magnatec. Ale niesie stuk po bloku i jak go przeciazyłem 5 bieg 1500 obr to czulem wsrodku ze sie tucze i szarpie.
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 10:24   

pewny jesteś, że słychać od strony silnika? może układ wydechowy????
 
 
t0masz
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 13:05   

Na 100 %, ale dzis sie wyjasni. Na pierwszy ogień swiece może coś przez nie bedzie widać, później misa i ogladne panewki, a jak tam nic to głowice :) . Czy ja się na każdym Japońcu musze doktoryzować :) ).
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 16:27   

z doświadczenia wiem, że silnik to ostatnie miejsce gdzie można szukać problemów w japońcach. Ja dalej pozostałbym przy układzie wydechowym, a najbardziej chyba przy plecionce przed katalizatorem. W hondzie tak miałem (taki dźwięk metaliczny) i okazało się, że to dziurawa plecionka.

Tobie też tego życzę... zawsze taniej wymienić plecionkę niż robić jakikolwiek remont w silniku ;-)

Pozdrawiam
i czekamy na finał...
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 22-08-2007, 17:35   

chyba też bym stawiała na łącznik elastyczny krótki.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
t0masz
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 03:09   

I się wyjaśniło. Miałem rację i trafiłem od pierwszego razu. Panewka poszła się paść na pierwszym tłoku od rozrządu - przód. Pozatym korba wybita więc kaplica. Mam już drógi motor na podmiankę, a raczej całego Galanta :) . Założe po niedzieli nowy temat z listą życzeń.
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 06:38   

szkoda, że miałeś rację... moja diagnoza byłaby tańsza w naprawie, ale cóż - takie życie...

skoro masz drugiego galanta na podmiankę, to może byś część tego Galanta sprzedał? bym miał kilka rzeczy do kupienia ;-)

Pozdrawiam
 
 
t0masz
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2007, 22:44   

A tak z ciekawości co trzeba zrobic żeby obrucic panewke w japoncu przy smiesznym przebiegu 150 tys?
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 05-09-2007, 19:02   

nic nietrzeba zrobic , ksiązki serwisowe sie podrabia a przebieg w rzeczywistosci jest taki ze panewka sie obróci hihi
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-09-2007, 19:05   

Wystarczy pojeździć bez oleju (albo z bardzo niskim stanem)

[ Dodano: 05-09-2007, 19:06 ]
waldi-1, znam silniki po ponad 500 000 km, w których panewki są oryginalne z pierwszego montażu, więc trop z megagigantycznym przebiegiem raczej odpada
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 05-09-2007, 19:30   

trop 2 rózni własciciele <cudacy>
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-09-2007, 21:41   

Przykładowo Almerach z silnikiem 1.8 tych co maja tylko 3l oleju w obiegu często się dziwne rzeczy działy jak olej zszedł do minimum (a ten silnik lubi go pić) to wtedy w obiegu są 2 litry no i kuku gotowe w typie obróconej panewki czy zgrzanego lub zatartego motoru.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.