[E5xx] Stuki w silniku, stukanie |
Autor |
Wiadomość |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:52 [E5xx] Stuki w silniku, stukanie
|
|
|
Wiatm, kupiłem ostatnio Galanta 2.5 V6 [6G73] 4wd. Z silnika dochodzą niepokojące stuki. Chcę to zdiagnozować i chciał bym bardzo żeby pierwsza diagnoza była trafna. Stuk jest metaliczny, nie słychac go na biegu jałowym, dopiero gdzies około 2000-2500 obr. Niesie po bloku wiec obstawiam ze tłok stuka po głowicy lub zaworach. Moja diagnoza to panewka, tylko troszke dziwne bo samochud ma udokumentowany przebieg 150000, wymieniłem olej nie był spalony, nie wyglada na ugotowany. Samochód w sumie zadbany, wiec co mu za niedola była. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-07-2010, 12:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Artur86r [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2007, 12:58
|
|
|
Te silniki maja hydrauliczne popychacze wiec prawdopodobnie stuka ci poprostu zawor. Jaki olej wlales bo jezeli jakis slaby jakosciowo to napewno to nie minie. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-08-2007, 13:16
|
|
|
zależy po jakim porzebiegu zmieniasz olej i jakiej marki. Ja pilnuję wymiany co 10 tyś.km i zalewam MOBIL1 5W50 a przebieg mam większy. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2007, 17:30
|
|
|
Przebieg orginał 150 tyś. a olej 10w40 castrola magnatec. Ale niesie stuk po bloku i jak go przeciazyłem 5 bieg 1500 obr to czulem wsrodku ze sie tucze i szarpie. |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2007, 10:24
|
|
|
pewny jesteś, że słychać od strony silnika? może układ wydechowy???? |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2007, 13:05
|
|
|
Na 100 %, ale dzis sie wyjasni. Na pierwszy ogień swiece może coś przez nie bedzie widać, później misa i ogladne panewki, a jak tam nic to głowice . Czy ja się na każdym Japońcu musze doktoryzować ). |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2007, 16:27
|
|
|
z doświadczenia wiem, że silnik to ostatnie miejsce gdzie można szukać problemów w japońcach. Ja dalej pozostałbym przy układzie wydechowym, a najbardziej chyba przy plecionce przed katalizatorem. W hondzie tak miałem (taki dźwięk metaliczny) i okazało się, że to dziurawa plecionka.
Tobie też tego życzę... zawsze taniej wymienić plecionkę niż robić jakikolwiek remont w silniku
Pozdrawiam
i czekamy na finał... |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-08-2007, 17:35
|
|
|
chyba też bym stawiała na łącznik elastyczny krótki. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 03:09
|
|
|
I się wyjaśniło. Miałem rację i trafiłem od pierwszego razu. Panewka poszła się paść na pierwszym tłoku od rozrządu - przód. Pozatym korba wybita więc kaplica. Mam już drógi motor na podmiankę, a raczej całego Galanta . Założe po niedzieli nowy temat z listą życzeń. |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 06:38
|
|
|
szkoda, że miałeś rację... moja diagnoza byłaby tańsza w naprawie, ale cóż - takie życie...
skoro masz drugiego galanta na podmiankę, to może byś część tego Galanta sprzedał? bym miał kilka rzeczy do kupienia
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 22:44
|
|
|
A tak z ciekawości co trzeba zrobic żeby obrucic panewke w japoncu przy smiesznym przebiegu 150 tys? |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-09-2007, 19:05
|
|
|
Wystarczy pojeździć bez oleju (albo z bardzo niskim stanem)
[ Dodano: 05-09-2007, 19:06 ]
waldi-1, znam silniki po ponad 500 000 km, w których panewki są oryginalne z pierwszego montażu, więc trop z megagigantycznym przebiegiem raczej odpada |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-09-2007, 21:41
|
|
|
Przykładowo Almerach z silnikiem 1.8 tych co maja tylko 3l oleju w obiegu często się dziwne rzeczy działy jak olej zszedł do minimum (a ten silnik lubi go pić) to wtedy w obiegu są 2 litry no i kuku gotowe w typie obróconej panewki czy zgrzanego lub zatartego motoru. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|