Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego samochod sie szybciej nagrzewa ...
Autor Wiadomość
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 08-12-2005, 23:08   Dlaczego samochod sie szybciej nagrzewa ...

Mógłby mi ktos naukowo wyjasnic dlaczego samochod jadac sie szybciej nagrzewa niz stojac?
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2005, 23:16   

poniewaz samochod jadac pracuje na wyzszych obrotach niz obroty jalowe i przez to szybciej sie nagrzewa silnik i im szybsze sa obroty tym szybszy przeplyw plynu?

zauwazylem u mnie cos takiego ze jak przyspieszam do czerwonego pola to ogrzewanie wydajniej dziala.

czyli :?: silnik osiaga wieksza temperature i rozgrzewa plyn chlodniczy.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-12-2005, 23:23   

No wszystko to prawda ale czy ciągniecię zimnego samochodu do czerwonego pola jest rozsądne ?? Nie powiedziałbym.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 08-12-2005, 23:31   

Chodzilo mi raczej o to ze na ssaniu sa obroty ok 1600rpm, jechac mozna tez bez problemu na takich obrotach. Moze mi sie wydaje ale szybciej mi sie auto nagrzewa jak jade niz jak odpale i czekam az sie zagrzeje.
_________________

 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2005, 23:32   

Karwos nikt tu nie mowi o wkrecaniu zimnego auta na czerwone pole.


deenbe napisał/a:
zauwazylem u mnie cos takiego ze jak przyspieszam do czerwonego pola to ogrzewanie wydajniej dziala.

czyli Question silnik osiaga wieksza temperature i rozgrzewa plyn chlodniczy.


tutaj sytuacja z wpelni rozgrzanym autem.

[ Dodano: Czw Gru 08, 2005 11:33 pm ]
Artii napisał/a:
Chodzilo mi raczej o to ze na ssaniu sa obroty ok 1600rpm, jechac mozna tez bez problemu na takich obrotach. Moze mi sie wydaje ale szybciej mi sie auto nagrzewa jak jade niz jak odpale i czekam az sie zagrzeje.



no ale tez jezdzisz przynajmniej w zakresie 2000obr i powyzej.

slyszalem ze podobno nagrzewanie silnika bez obciazenia nie sluzy mu, ktos moze wie dlaczego? :?:
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-12-2005, 23:34   

Cytat:
No wszystko to prawda ale czy ciągniecię zimnego samochodu do czerwonego pola jest rozsądne ?? Nie powiedziałbym.

no tak od razu to nie, ale potem to nie przeszkadza, przecież od momentu zapłonu silnik dąży do osiągnięcia optymalnej temperatury własnie podwyższonymi obrotami.
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2005, 23:34   

Szybciej jedziesz = wiecej mocy = więcej ciepła
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2005, 23:40   

zulu napisał/a:
Szybciej jedziesz = wiecej mocy = więcej ciepła


no tak, ale chodzi o niekorzystne efekty rozgrzewania bez obciazenia... jak to jest?
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2005, 23:45   

Bez obciazenia jest mniejsze cisnienie oleju, czyli slabiej smaruje silnik.

Z obciazeniem - wieksze obroty- wieksze cisnienie oleju- lepiej smarowany silnik?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2005, 23:50   

deenbe napisał/a:
Bez obciazenia jest mniejsze cisnienie oleju, czyli slabiej smaruje silnik.

Z obciazeniem - wieksze obroty- wieksze cisnienie oleju- lepiej smarowany silnik?


plus do tego -> wysokie obroty i brak obciazenia - latwiej uszkodzic pasek rozrzadu ktory tam podobno tancuje

czyli sami sobie odpoowiedzielismy dlaczego w miare szybko trzeba ruszyc :)
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-12-2005, 23:51   

Ale trzeba też pamiętać że jak dasz ogrzewanie samochodu na full (szczególnie jak jest porządnie zimno) to samochód wolniej się rozgrzewa bo płyn bardzo mocno chłodzi się w nagrzewnicy - nie jest to wielka ilość ale zawsze zwiększa czas osiągnięcia wyższej temperatury. A co do przeciążania - to właśnie przez to ciśnienie oleju - niepowinno się rozgrzewać samochodu na postoju (szczególnie jak jest bardzo zimno) bo wtedy smarowanie niejest zbyt dobre. Najlepiej osiągać obr optymalne dla benzynki - tak od 2200 do 2500. Ale każdy samochód i tak inaczej się rozgrzewa - ja po przejechaniu 800m przy 2 - 0 st mam rozgrzany płyn do 20 st i przełącza się na gaz. Więc to chyba dość szybko.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2005, 00:56   

Zgadzam się. Ruszać od razu i obroty na poczatku 2000-2500, ale nie wolno też deptać gazu mocno na niskich obrotach. Kiedyś czytałem, że w ekstremalnie niskich temperaturach zalecają ruszać jak tylko można, przejechać 100 metrów, poczekać chwilę i znowu ruszyć.
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2005, 10:39   

Pompa z reguly daje wieksze cisnienie na zimnym.. moze tu chodzi nei o wartosc cisnienia tylko jakies paramtery smarowania?
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-12-2005, 17:18   

zulu napisał/a:
przejechać 100 metrów, poczekać chwilę i znowu ruszyć.

To zauważyłem - że jak podjadę gdzieś ok 200m i zgasze silnik - po ponownym włączeniu po jakichś 5 min - wskazówka temp jest wyżej niż po zgaszeniu - i to sporo.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2005, 00:15   

a ja myslalem ze zalecane jest ruszanie zaraz po odpaleniu ze wzgledu na katalizator a nie na jakis rozrzad i smarowanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.