Dlaczego samochod sie szybciej nagrzewa ... |
Autor |
Wiadomość |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:08 Dlaczego samochod sie szybciej nagrzewa ...
|
|
|
Mógłby mi ktos naukowo wyjasnic dlaczego samochod jadac sie szybciej nagrzewa niz stojac? |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:16
|
|
|
poniewaz samochod jadac pracuje na wyzszych obrotach niz obroty jalowe i przez to szybciej sie nagrzewa silnik i im szybsze sa obroty tym szybszy przeplyw plynu?
zauwazylem u mnie cos takiego ze jak przyspieszam do czerwonego pola to ogrzewanie wydajniej dziala.
czyli silnik osiaga wieksza temperature i rozgrzewa plyn chlodniczy. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:23
|
|
|
No wszystko to prawda ale czy ciągniecię zimnego samochodu do czerwonego pola jest rozsądne ?? Nie powiedziałbym. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:31
|
|
|
Chodzilo mi raczej o to ze na ssaniu sa obroty ok 1600rpm, jechac mozna tez bez problemu na takich obrotach. Moze mi sie wydaje ale szybciej mi sie auto nagrzewa jak jade niz jak odpale i czekam az sie zagrzeje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:32
|
|
|
Karwos nikt tu nie mowi o wkrecaniu zimnego auta na czerwone pole.
deenbe napisał/a: | zauwazylem u mnie cos takiego ze jak przyspieszam do czerwonego pola to ogrzewanie wydajniej dziala.
czyli Question silnik osiaga wieksza temperature i rozgrzewa plyn chlodniczy. |
tutaj sytuacja z wpelni rozgrzanym autem.
[ Dodano: Czw Gru 08, 2005 11:33 pm ]
Artii napisał/a: | Chodzilo mi raczej o to ze na ssaniu sa obroty ok 1600rpm, jechac mozna tez bez problemu na takich obrotach. Moze mi sie wydaje ale szybciej mi sie auto nagrzewa jak jade niz jak odpale i czekam az sie zagrzeje. |
no ale tez jezdzisz przynajmniej w zakresie 2000obr i powyzej.
slyszalem ze podobno nagrzewanie silnika bez obciazenia nie sluzy mu, ktos moze wie dlaczego? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:34
|
|
|
Cytat: | No wszystko to prawda ale czy ciągniecię zimnego samochodu do czerwonego pola jest rozsądne ?? Nie powiedziałbym.
|
no tak od razu to nie, ale potem to nie przeszkadza, przecież od momentu zapłonu silnik dąży do osiągnięcia optymalnej temperatury własnie podwyższonymi obrotami. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:34
|
|
|
Szybciej jedziesz = wiecej mocy = więcej ciepła |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:40
|
|
|
zulu napisał/a: | Szybciej jedziesz = wiecej mocy = więcej ciepła |
no tak, ale chodzi o niekorzystne efekty rozgrzewania bez obciazenia... jak to jest? |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:45
|
|
|
Bez obciazenia jest mniejsze cisnienie oleju, czyli slabiej smaruje silnik.
Z obciazeniem - wieksze obroty- wieksze cisnienie oleju- lepiej smarowany silnik? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:50
|
|
|
deenbe napisał/a: | Bez obciazenia jest mniejsze cisnienie oleju, czyli slabiej smaruje silnik.
Z obciazeniem - wieksze obroty- wieksze cisnienie oleju- lepiej smarowany silnik? |
plus do tego -> wysokie obroty i brak obciazenia - latwiej uszkodzic pasek rozrzadu ktory tam podobno tancuje
czyli sami sobie odpoowiedzielismy dlaczego w miare szybko trzeba ruszyc |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-12-2005, 23:51
|
|
|
Ale trzeba też pamiętać że jak dasz ogrzewanie samochodu na full (szczególnie jak jest porządnie zimno) to samochód wolniej się rozgrzewa bo płyn bardzo mocno chłodzi się w nagrzewnicy - nie jest to wielka ilość ale zawsze zwiększa czas osiągnięcia wyższej temperatury. A co do przeciążania - to właśnie przez to ciśnienie oleju - niepowinno się rozgrzewać samochodu na postoju (szczególnie jak jest bardzo zimno) bo wtedy smarowanie niejest zbyt dobre. Najlepiej osiągać obr optymalne dla benzynki - tak od 2200 do 2500. Ale każdy samochód i tak inaczej się rozgrzewa - ja po przejechaniu 800m przy 2 - 0 st mam rozgrzany płyn do 20 st i przełącza się na gaz. Więc to chyba dość szybko. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2005, 00:56
|
|
|
Zgadzam się. Ruszać od razu i obroty na poczatku 2000-2500, ale nie wolno też deptać gazu mocno na niskich obrotach. Kiedyś czytałem, że w ekstremalnie niskich temperaturach zalecają ruszać jak tylko można, przejechać 100 metrów, poczekać chwilę i znowu ruszyć. |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2005, 10:39
|
|
|
Pompa z reguly daje wieksze cisnienie na zimnym.. moze tu chodzi nei o wartosc cisnienia tylko jakies paramtery smarowania? |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 09-12-2005, 17:18
|
|
|
zulu napisał/a: | przejechać 100 metrów, poczekać chwilę i znowu ruszyć. |
To zauważyłem - że jak podjadę gdzieś ok 200m i zgasze silnik - po ponownym włączeniu po jakichś 5 min - wskazówka temp jest wyżej niż po zgaszeniu - i to sporo. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2005, 00:15
|
|
|
a ja myslalem ze zalecane jest ruszanie zaraz po odpaleniu ze wzgledu na katalizator a nie na jakis rozrzad i smarowanie. |
|
|
|
 |
|