Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym?
Autor Wiadomość
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 20:17   

Wkoncu zdjalem glowice. Co sie okazalo to wszystkie zawory dostaly. Na tlokach sa malutkie slady po uderzeniu w zawory. Teraz mnie ciekawi czy takie uderzenie moze cos zrobic z walem? W poniedzialek plaowanie drugiej glowicy i skladanie wszystkiego.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2007, 20:27   

Darek napisał/a:
Teraz mnie ciekawi czy takie uderzenie moze cos zrobic z walem?
Owszem
Darek napisał/a:
Co sie okazalo to wszystkie zawory dostaly

Wszystkie do wymiany i prowadnice też bym zmienił.
Darek napisał/a:
Na tlokach sa malutkie slady po uderzeniu w zawory.
Już widziałem zdjęcia silnika zmasakrowanego tłokami, które miały takie ślady a potem się rozsypały
Darek napisał/a:
W poniedzialek plaowanie drugiej glowicy i skladanie wszystkiego.

Ja bym to widział tak:
1. Wał do sprawdzenia
2. Tłoki - wymiana
3. Głowica - wiadomo
4. Zasatanowić się nad panewkami.

Przykro mi.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-09-2007, 09:18   

To jest 8V, więc siły działające na wał nie były tak duże jak w 16V. Wałem i panewkami bym się nie przejmował.

Małe rysy na tłokach - wyjąć, obejrzeć dokładnie, czy nie ma pęknięć przy sworzniach, , wypolerować i składać.

Głowica - obligatoryjnie zawory+prowadnice+uszczelniacze - potem dotarcie zaworów do gniazd (zakładam, że była obrabiana wcześniej) i naprzód.

[ Dodano: 09-09-2007, 09:19 ]
ps. planowanie jest integralną częścią usługi wymiany prowadnic
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2007, 20:32   

Glowica jest z drugiego silnika. Poniewaz mialem ja po kapitalnym remoncie. Jutro planowanie glowicy i skladanie. A co do tej glowicy to z czasem ja wyremontuje zeby byla na zapas. Jakby znow cos z paskie sie stalo, znajac moje szczescie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-09-2007, 17:12   

Bartek napisał/a:
po pierwsze - WSZYSTKIE 4g15 są kolizyjne (8v i 12v), 4G13 również - sprawdzone własnoręcznie i organoleptycznie

no wlasnie ja tez w Colcie sprawdzalem i kolizji nie czulem
kiedys jeszcze Hexe Hary z Tczewa tak samo sprawdzal

byc moze jest tak jak Wojtek pisze - wolny obrot vs. szybki obrot
w Galancie nie sprawdzalem kolizyjnosci, ale chlopaki z USA pisali, ze 4G37 jest nikolizyjny
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-09-2007, 17:47   

Krzyzak napisał/a:
no wlasnie ja tez w Colcie sprawdzalem i kolizji nie czulem


Jakim sposobem drogi Darku to sprawdzałeś??
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-09-2007, 18:35   

krecac walem przy rozpietym rozrzadzie - czyli tak samo, jakby pekl pasek (glowica stoi, wal sie kreci)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-09-2007, 20:15   

Oczywiście krzywki na wałku tak ustawione że zawór ssący a później wydechowy opuszczone maksymalnie w dół do tłoka...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-09-2007, 20:37   

Krzyzak, sprwadziłeś więc, że ZAMKNIĘTE zawory mijają tloki - to nic odkrywczego (zapewniam Cię, że kaźdy silnik spalinowy dzięki takiemu testowi zakwalifikowałbyś jako bezkolizyjny), ponieważ to normalne zjawisko w każdym momencie gdy tłok jest w TDC. Kolizyjność sprawdza się dokładnie odwrotnie - tłoki ustawiasz w TDC i kręcisz wałkiem rozrządu.........

Przy pęknięciu paska rozrządu wałek wykonyje jeszcze kilka obrotów zanim stanie (bezwładność kilku kilogramów stali kręcącej się ponad 1000 rpm jest duża.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-09-2007, 23:58   

Jest kolizyjny jeden i drugi tzn 4g37 i 4g15
a mechanika jest taka przy peknietym pasku silnik gasnie i zaczyna wirowac /uklad tlokowy/do zatrzymania podobnie walek w glowicy jezeli ustawi sie w martwym punkcie to zawory sa przymkniete sprezyny zaworow tak dzialaja na walek w glowicy poprzez klawiature hipotetycznie jesli wlaczysz sprzeglo odrazu po zerwaniu - nie bedzie momentu od strony kol /skrzyni hamowanie silnikiem/ - masz szanse ze silnik nie dostanie az tak silnie by byly jakies numery gorzej jak probujesz np. odpalic na rozruszniku - to zawory tloki moga dostac strasznie
silnik bez kolizyjny to taki ze w najwyzszym polozeniu tloka tlok nie moze sie spotkac z otwartym zaworem glowicy - praktycznie ani jeden z tych silnikow nie spelnia tych warunkow
z Bartkiem reanimowalismy 4 g15 8v /Niebieski Przyplyw bylem nim na zlocie/ tam odpadlo glowne kolo tzn to na wale silnika ale obroty byly w okolicach 4000 bezwladnosc wirujacych elementow byla bardzo duza
--tloki mialy slady tak do 1,5 mil zrobione przez zawory ale uklad tlokowy bez remontu dziala do dzisiaj
problem z panewkami nie wystapil ani sworznie tlokow tez nie ucierpialy --- Mysle Hubeeert, ze no troche za bardzo straszysz / w innych przypadkach w jakich sie grzebalem to gdyby przed kolizja wystepowal luz na panewkach /skok powiedzmy 1mm/ to denko tloka moglo by sie rozpasc - a tak nagar zazwyczaj i jednak sprezystosc trzonka zaworu ugiecie klawiatury znacznie pochlaniaja te sily
osobiscie bardziej bym sie bal o klawiature niz o tloki ale licho nie spi :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2007, 17:47   

Bartek napisał/a:
Przy pęknięciu paska rozrządu wałek wykonyje jeszcze kilka obrotów zanim stanie (bezwładność kilku kilogramów stali kręcącej się ponad 1000 rpm jest duża.....

Co do tego, to trudno mi gdybac - mam za male doswiadczenie. Sadzilem, ze przez nacisk sprezyn zaworowych zrobi max. 1 obrot...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-09-2007, 17:53   

Krzyzak napisał/a:
. 1 obrot


i to wystarczy, żeby narobić bigosu.....widać po silnikach- potrafią być pokrzywione tylko zawory na 2 garach (czyli wałek zatrzymał się w pozycji zamkniętych zaworów zanim 2 pozostałe tłoki znalazły się w TDC)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 20:57   

Bartek napisał/a:
potrafią być pokrzywione tylko zawory na 2 garach


znam to bardzo dobrze jak wyglądało moje 4g67. Pierwszego i czwartego gara nie było. Zawory się urwały i prowadnice poszły łącznie z gniazdami. Ale 2 i 3 były nietknięte i stani dobrym. Muszę zdjęcia zrobić tej głowicy, bo jeszcze nie poszła na złom i przetopieni na puszki do piwa ... ;)

Tam się działo ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.