czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym? |
Autor |
Wiadomość |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2007, 20:17
|
|
|
Wkoncu zdjalem glowice. Co sie okazalo to wszystkie zawory dostaly. Na tlokach sa malutkie slady po uderzeniu w zawory. Teraz mnie ciekawi czy takie uderzenie moze cos zrobic z walem? W poniedzialek plaowanie drugiej glowicy i skladanie wszystkiego. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-09-2007, 20:27
|
|
|
Darek napisał/a: | Teraz mnie ciekawi czy takie uderzenie moze cos zrobic z walem? | Owszem
Darek napisał/a: | Co sie okazalo to wszystkie zawory dostaly |
Wszystkie do wymiany i prowadnice też bym zmienił.
Darek napisał/a: | Na tlokach sa malutkie slady po uderzeniu w zawory. | Już widziałem zdjęcia silnika zmasakrowanego tłokami, które miały takie ślady a potem się rozsypały
Darek napisał/a: | W poniedzialek plaowanie drugiej glowicy i skladanie wszystkiego. |
Ja bym to widział tak:
1. Wał do sprawdzenia
2. Tłoki - wymiana
3. Głowica - wiadomo
4. Zasatanowić się nad panewkami.
Przykro mi. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-09-2007, 09:18
|
|
|
To jest 8V, więc siły działające na wał nie były tak duże jak w 16V. Wałem i panewkami bym się nie przejmował.
Małe rysy na tłokach - wyjąć, obejrzeć dokładnie, czy nie ma pęknięć przy sworzniach, , wypolerować i składać.
Głowica - obligatoryjnie zawory+prowadnice+uszczelniacze - potem dotarcie zaworów do gniazd (zakładam, że była obrabiana wcześniej) i naprzód.
[ Dodano: 09-09-2007, 09:19 ]
ps. planowanie jest integralną częścią usługi wymiany prowadnic |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 20:32
|
|
|
Glowica jest z drugiego silnika. Poniewaz mialem ja po kapitalnym remoncie. Jutro planowanie glowicy i skladanie. A co do tej glowicy to z czasem ja wyremontuje zeby byla na zapas. Jakby znow cos z paskie sie stalo, znajac moje szczescie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-09-2007, 17:12
|
|
|
Bartek napisał/a: | po pierwsze - WSZYSTKIE 4g15 są kolizyjne (8v i 12v), 4G13 również - sprawdzone własnoręcznie i organoleptycznie |
no wlasnie ja tez w Colcie sprawdzalem i kolizji nie czulem
kiedys jeszcze Hexe Hary z Tczewa tak samo sprawdzal
byc moze jest tak jak Wojtek pisze - wolny obrot vs. szybki obrot
w Galancie nie sprawdzalem kolizyjnosci, ale chlopaki z USA pisali, ze 4G37 jest nikolizyjny |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2007, 17:47
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | no wlasnie ja tez w Colcie sprawdzalem i kolizji nie czulem |
Jakim sposobem drogi Darku to sprawdzałeś?? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-09-2007, 18:35
|
|
|
krecac walem przy rozpietym rozrzadzie - czyli tak samo, jakby pekl pasek (glowica stoi, wal sie kreci) |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-09-2007, 20:15
|
|
|
Oczywiście krzywki na wałku tak ustawione że zawór ssący a później wydechowy opuszczone maksymalnie w dół do tłoka... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2007, 20:37
|
|
|
Krzyzak, sprwadziłeś więc, że ZAMKNIĘTE zawory mijają tloki - to nic odkrywczego (zapewniam Cię, że kaźdy silnik spalinowy dzięki takiemu testowi zakwalifikowałbyś jako bezkolizyjny), ponieważ to normalne zjawisko w każdym momencie gdy tłok jest w TDC. Kolizyjność sprawdza się dokładnie odwrotnie - tłoki ustawiasz w TDC i kręcisz wałkiem rozrządu.........
Przy pęknięciu paska rozrządu wałek wykonyje jeszcze kilka obrotów zanim stanie (bezwładność kilku kilogramów stali kręcącej się ponad 1000 rpm jest duża..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-09-2007, 23:58
|
|
|
Jest kolizyjny jeden i drugi tzn 4g37 i 4g15
a mechanika jest taka przy peknietym pasku silnik gasnie i zaczyna wirowac /uklad tlokowy/do zatrzymania podobnie walek w glowicy jezeli ustawi sie w martwym punkcie to zawory sa przymkniete sprezyny zaworow tak dzialaja na walek w glowicy poprzez klawiature hipotetycznie jesli wlaczysz sprzeglo odrazu po zerwaniu - nie bedzie momentu od strony kol /skrzyni hamowanie silnikiem/ - masz szanse ze silnik nie dostanie az tak silnie by byly jakies numery gorzej jak probujesz np. odpalic na rozruszniku - to zawory tloki moga dostac strasznie
silnik bez kolizyjny to taki ze w najwyzszym polozeniu tloka tlok nie moze sie spotkac z otwartym zaworem glowicy - praktycznie ani jeden z tych silnikow nie spelnia tych warunkow
z Bartkiem reanimowalismy 4 g15 8v /Niebieski Przyplyw bylem nim na zlocie/ tam odpadlo glowne kolo tzn to na wale silnika ale obroty byly w okolicach 4000 bezwladnosc wirujacych elementow byla bardzo duza
--tloki mialy slady tak do 1,5 mil zrobione przez zawory ale uklad tlokowy bez remontu dziala do dzisiaj
problem z panewkami nie wystapil ani sworznie tlokow tez nie ucierpialy --- Mysle Hubeeert, ze no troche za bardzo straszysz / w innych przypadkach w jakich sie grzebalem to gdyby przed kolizja wystepowal luz na panewkach /skok powiedzmy 1mm/ to denko tloka moglo by sie rozpasc - a tak nagar zazwyczaj i jednak sprezystosc trzonka zaworu ugiecie klawiatury znacznie pochlaniaja te sily
osobiscie bardziej bym sie bal o klawiature niz o tloki ale licho nie spi |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2007, 17:47
|
|
|
Bartek napisał/a: | Przy pęknięciu paska rozrządu wałek wykonyje jeszcze kilka obrotów zanim stanie (bezwładność kilku kilogramów stali kręcącej się ponad 1000 rpm jest duża..... |
Co do tego, to trudno mi gdybac - mam za male doswiadczenie. Sadzilem, ze przez nacisk sprezyn zaworowych zrobi max. 1 obrot... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2007, 17:53
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | . 1 obrot |
i to wystarczy, żeby narobić bigosu.....widać po silnikach- potrafią być pokrzywione tylko zawory na 2 garach (czyli wałek zatrzymał się w pozycji zamkniętych zaworów zanim 2 pozostałe tłoki znalazły się w TDC) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 20:57
|
|
|
Bartek napisał/a: | potrafią być pokrzywione tylko zawory na 2 garach |
znam to bardzo dobrze jak wyglądało moje 4g67. Pierwszego i czwartego gara nie było. Zawory się urwały i prowadnice poszły łącznie z gniazdami. Ale 2 i 3 były nietknięte i stani dobrym. Muszę zdjęcia zrobić tej głowicy, bo jeszcze nie poszła na złom i przetopieni na puszki do piwa ...
Tam się działo ... |
|
|
|
 |
|