przepustnica-podgrzewanie-bypass |
Autor |
Wiadomość |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 28-09-2007, 00:16 przepustnica-podgrzewanie-bypass
|
|
|
Pytanie do znawców, po jakiego czorta doprowadzone jest podgrzewanie do przepustnicy (bypass) z układu chłodzenia (dwa wężyki dołączone do krokowca). Na co może mieć wpływ ten wynalazek i co może spowodować brak tego podgrzewania na skutek np. zapchania wężyka, jego zagięcia itp. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-09-2007, 01:14
|
|
|
w zimie możesz mieć problemy z przepustnicą |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-09-2007, 08:48
|
|
|
Przepływ powietrza ochładza przepustnicę co przy pewnych warunkach może doprowadzić do jej oblodzenia gdy punkt rosy będzie dość nisko i temperatura spadnie w okolice zera. Dlatego przepustnica jest ogrzewana - tak samo jak przy instalacji LPG parownik. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2007, 17:55
|
|
|
no to ja napisze, po co tak naprawde to jest: w przepustnicy jest zawor termiczny, ktory zamyka sie ze wzrostem temperatury silnika
zawor ten steruje kanalem powietrza - wlasnie bypasem, by zimny silnik mial wiecej powietrza nawet przy zamknietej przepustnicy
to jest cala filozofia - nie ma chlodzenia, nie ma problemow zima tylko mozliwe sa problemy przy puszczonym gazie na zimnym silniku |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-09-2007, 18:14
|
|
|
Hmm... jak zimny silnik ma mieć więcej powietrza? Toć przecież ma mieć bogatszą mieszankę więc więcej paliwa i mniej powietrza
Szkoda że nie cyknąłem ubiegłej zimy fotki z kumpla przepustnicy co mu zamarzła na amen bo wąż grzewczy się załamał i nie puszczał ciepłego - normalnie oblodziło ją - fakt że ma LPG ale parownik był ogrzewany normalnie jednak od przepustnicy, przez mikser wszystko to był jeden lód.
Pewnie to podgrzewanie załatwia kilka spraw na raz. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2007, 18:24
|
|
|
Bartku - gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja.
Zauwaz, ze przy zimnym silniku sa tez wyzsze obroty - wlasnie dlatego, ze jest wiecej powietrza i stosownie do tego wiecej paliwa. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-09-2007, 19:53
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja. |
A ja się nie zgodzę:)
C52 nie ma żadnego bypass'u, a przepustnicę ma całą grzaną. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2007, 20:03
|
|
|
a co? kroiles ze wiesz?
faktem jest, ze C5x nie ma bypasu - po co jest tu grzana, to nie wiem |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-09-2007, 20:58
|
|
|
Jeszcze nie miałem przyjemności ani potrzeby rozbierać przepustnicy od 4G93 ale wierzę ci na słowo, że skoro tu jest kanał tylko do bypasu to takie widać było zamierzenie projektantów i tak ona działa. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Dominik77 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2007, 00:54
|
|
|
Przepustnice sterowane elektronicznie też nie posiadają bypasu, a są podgrzewane. Głównym celem tego rozwiązania jest zapobieganie oblodzeniu. Zawarta wilgoć w powietrzu w warunkach jakie występują w okolicach przepustnicy skrapla się i zamarza. |
|
|
|
 |
|