Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przepustnica-podgrzewanie-bypass
Autor Wiadomość
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 28-09-2007, 00:16   przepustnica-podgrzewanie-bypass

Pytanie do znawców, po jakiego czorta doprowadzone jest podgrzewanie do przepustnicy (bypass) z układu chłodzenia (dwa wężyki dołączone do krokowca). Na co może mieć wpływ ten wynalazek i co może spowodować brak tego podgrzewania na skutek np. zapchania wężyka, jego zagięcia itp.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-09-2007, 01:14   

w zimie możesz mieć problemy z przepustnicą
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-09-2007, 08:48   

Przepływ powietrza ochładza przepustnicę co przy pewnych warunkach może doprowadzić do jej oblodzenia gdy punkt rosy będzie dość nisko i temperatura spadnie w okolice zera. Dlatego przepustnica jest ogrzewana - tak samo jak przy instalacji LPG parownik.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2007, 17:55   

no to ja napisze, po co tak naprawde to jest: w przepustnicy jest zawor termiczny, ktory zamyka sie ze wzrostem temperatury silnika
zawor ten steruje kanalem powietrza - wlasnie bypasem, by zimny silnik mial wiecej powietrza nawet przy zamknietej przepustnicy

to jest cala filozofia - nie ma chlodzenia, nie ma problemow zima tylko mozliwe sa problemy przy puszczonym gazie na zimnym silniku
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-09-2007, 18:14   

Hmm... jak zimny silnik ma mieć więcej powietrza? Toć przecież ma mieć bogatszą mieszankę więc więcej paliwa i mniej powietrza :)

Szkoda że nie cyknąłem ubiegłej zimy fotki z kumpla przepustnicy co mu zamarzła na amen :D bo wąż grzewczy się załamał i nie puszczał ciepłego - normalnie oblodziło ją - fakt że ma LPG ale parownik był ogrzewany normalnie jednak od przepustnicy, przez mikser wszystko to był jeden lód.

Pewnie to podgrzewanie załatwia kilka spraw na raz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2007, 18:24   

Bartku - gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja.
Zauwaz, ze przy zimnym silniku sa tez wyzsze obroty - wlasnie dlatego, ze jest wiecej powietrza i stosownie do tego wiecej paliwa.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-09-2007, 19:53   

Krzyzak napisał/a:
gdyby mialo podgrzewac przepustnice czy ja chlodzic, to kanal wodny bylby naokolo niej! A jest doprowadzony TYLKO do bypasu i TYLKO taka jest jego funkcja.


A ja się nie zgodzę:)
C52 nie ma żadnego bypass'u, a przepustnicę ma całą grzaną.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2007, 20:03   

a co? kroiles ze wiesz? :P
faktem jest, ze C5x nie ma bypasu - po co jest tu grzana, to nie wiem
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-09-2007, 20:58   

Jeszcze nie miałem przyjemności ani potrzeby rozbierać przepustnicy od 4G93 ale wierzę ci na słowo, że skoro tu jest kanał tylko do bypasu to takie widać było zamierzenie projektantów i tak ona działa. :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2007, 00:54   

Przepustnice sterowane elektronicznie też nie posiadają bypasu, a są podgrzewane. Głównym celem tego rozwiązania jest zapobieganie oblodzeniu. Zawarta wilgoć w powietrzu w warunkach jakie występują w okolicach przepustnicy skrapla się i zamarza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.