Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
ppio
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 08:31   wymiana płynu chłodzącego

witam ,mam takie pytanko jak wylać stary płyn w całości z silnika czy jest
jakiś zaworek w bloku bo odkręcenie węza u dołu w chłoodnicy niezda egzaminu
bo wąż jest przy silniku wysoko a mi chodzi by wymienić cały płyn.
Pozdrowienia
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2007, 15:21   

jest sruba na klucz 14 - mniej wiecej tu:
 
 
ppio
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 21:38   

wielkie dzięki ! jutro biore się za wymiane płynu.
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 15-10-2007, 23:05   

a ja myślałem, że najniższy punkt, to zaworek spustowy w chłodnicy
Krzyżak a gdzie dokładnie jest ta śruba, pod rurkami od płynu chłodzącego w bloku? :shock: :?:
bo tak to wygląda, a jutro chciałem płyn wymieniać :!:
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2007, 18:04   

w bloku, pod rurkami :)
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 16-10-2007, 23:33   

dzięki za info, dziś nie zdążyłem z zakupami i robótka poczeka do weekendu, ale przynajmniej wiem jak się do tego zabrać, poprzednim razem spuściłem tylko z chłodnicy i myślałem, że jest ok. oczywiście na ciepłym silniku, ale weszło mi tylko 3-4 litry płynu, a powinno chyba 7
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2007, 18:09   

romek555 napisał/a:
a powinno chyba 7

kolo 5
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 17-10-2007, 23:02   

ja mam większą chłodnicę i wchodzi do niej trochę więcej płynu, ale zamiana na małą z powrotem i kupuję tylko 5 litrów, dzięki za podpowiedź
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2007, 09:25   

Aby nie zakładać nowego tematu, mam pytanko o chłodzenie silnika.

Gdy odpalam aktualnie samochód przy niskich temperaturach po jakiejś chwili stojąc przy jadąc powoli rozgrzewa się do normalnej temperatury i wszystko gra, kiedy jednak jadę troszkę szybciej to temperatura spada lekko i jest poniżej normalnego poziomu.

Czy można zatkać kratkę przez którą wpada powietrze, aby silnik był cieplejszy? Widziałem takie rozwiązanie, lecz nie wiem czy jest rozsądne. Proszę o porady. Dodam, że chłodnica jest nówka (ma niecały rok).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-10-2007, 09:50   

Filip_S napisał/a:
stojąc przy jadąc powoli rozgrzewa się do normalnej temperatury i wszystko gra, kiedy jednak jadę troszkę szybciej to temperatura spada lekko i jest poniżej normalnego poziomu.
Wymiana termostatu rozwiąże Twój problem.
Filip_S napisał/a:
Czy można zatkać kratkę przez którą wpada powietrze, aby silnik był cieplejszy?
Że też co chwilę ktoś wpada na tak idiotyczny pomysł? Jeśli masz na względzie dobro i prawidłową pracę silnika swojego auta to zapomnij o kawałku tektury w zderzaku. Sprawny układ chłodzenia zimą nagrzewa się może 1-2 min. dłużej niż latem. Wymień termostat i niech Ci więcej nie przychodzą do głowy takie pomysły.
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2007, 11:26   

Hugo napisał/a:
Że też co chwilę ktoś wpada na tak idiotyczny pomysł? Jeśli masz na względzie dobro i prawidłową pracę silnika swojego auta to zapomnij o kawałku tektury w zderzaku. Sprawny układ chłodzenia zimą nagrzewa się może 1-2 min. dłużej niż latem. Wymień termostat i niech Ci więcej nie przychodzą do głowy takie pomysły.


Ok, zadałem pytanie, bo widziałem na drogach w każdą zimę, setki takich rozwiązań, pewnie dlatego ludzie wpadają na te idiotyczne pomysły.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2007, 07:57   

Filip_S, oprócz krótkiego okresu czasu gdy miałem uszkodzony termostat nie widziałem wachań wskazówki temperatury. I to w żadnych warunkach czy to +40 czy to -30. Rozgrzewa się, wskazówka staje 0,5 mm poniżej połowy i się już nie rusza.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.