Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] 2 pytanka (olej do skrzyni; nierówne obroty)
Autor Wiadomość
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 01:05   [CA1A 1.3] 2 pytanka (olej do skrzyni; nierówne obroty)

Witam wszystkich Mitsumaniaków!
To mój pierwszy post. Miesiąc temu stałem się szczęślwicym posiadaczem Colcika z 1992 r. Silnik 1.3 GLi. Troche juz zdazylem poznac to autko i w zwiazku z tym mam 2 pytania:
Chcialem wymienic olej w skrzyni biegów i mam pytanie: na jaki? Dodam, ze nie wiem co jest wlane aktualnie i kiedy byl ostatnio zmieniany. Prosilbym o jakies konkretne typy (najlpeszy stosunek cena/jakość)

Druga sprawa to to, ze przy przyspieszaniu (szczegolnie na zimnym silniku ale nie wiem czy to ma jakis wplyw) silnik "faluje" tzn. pedał gazu w jednym polozeniu a silnik tak jakby tracil moc na pol sekundy pozniej przez sekunde ciagnie normalnie, pozniej znowu sie na chwilke zamula i tak na okraglo. Dzieje sie tak zawsze przy dodawaniu gazu. Dodam, ze na rozgrzanym silnku, problem tez wytepuje ale nie jest tak bardzo odczuwalny. Mam wrazenie tez ze silnik zaczal pracowac troszke jak diesel (chodzi o dzwiek)
Dodam rowniez ze, swiece, przewody, rozrzad, wszystkie paski, olej silnikowy, plyn chlodniczy byly wymieniane zaraz po zakupie. Byc moze problem pojawil sie po wymianie rozrzadu, jednak nie jestem do konca pewien...

Prosilbym o jakies sugestie co moze byc nie tak.

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 07:58   

jacobs napisał/a:
Mam wrazenie tez ze silnik zaczal pracowac troszke jak diesel (chodzi o dzwiek)


Moze jest to znak ze trzeba juz ustawic zawory??

jacobs napisał/a:
yc moze problem pojawil sie po wymianie rozrzadu, jednak nie jestem do konca pewien...


Mozliwe ze podczas wymiany rozrzadu przestawiles go o zabek :]
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-10-2007, 11:28   

olej SAE 75W-90 wchodzi okolo 1,8 litra
_________________

 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 12:56   

SlaVkoEg napisał/a:
Mozliwe ze podczas wymiany rozrzadu przestawiles go o zabek :]


Dzieki za odpowiedz. Kolejne pytanie: Czy mozna tak jezdzic jakis czas, czy grozi to czyms powaznym? Chodzi o to, ze czas zebym tam zerknal znajde dopiero za 2 tygodnie. Czy mozna do tego czasu spokojnie jedzic czy tez nie?

konrad1704 napisał/a:
olej SAE 75W-90 wchodzi okolo 1,8 litra


Co do odpowiedzi o olej to sprawdzalem na stronie Valvoline to pod ta klasa lepkosci mozna kupic minerlany, polsyntetyczny i syntetyczny. Jaki kupic? Czy Valvoline to dobry wybor?

Pozdrawiam
Lukasz
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-10-2007, 13:11   

jacobs napisał/a:
Jaki kupic?
Pełen syntetyk.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 15:11   

Podłączę się do tematu oleju przekładniowego.

Wiem, że optymalne parametry to 75W-90 w klasie GL4 ale....

czy na pewno dobrze jest lać pełen syntetyk do skrzyni w 14-15 letnim aucie ???

Ja zalałem jeden z najlepszych olejów przekładniowych CASTROL TAF-X 75W-90 zalecany dla skrzyń zarówno wymagających GL4 jak i GL5 - JEST TO FULL SYNTETYK !!! wcześniej wylałem ze skrzyni Valvoline Dura Blend po miesiącu jeżdżenia bo był z symbolem GL5 - a był to SEMISYNTETYK !!!! Postraszono mnie " Chłopie - wykończysz synchronizatory " dlatego go wylałem. Nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej lany. W sklepach dostępny jest w tej klasie mineralny HIPOL 75W-90 GL4 !!! Czy nie jest tak, że na stare lata powinno się lać minerał, tak jak w przypadku silników???

U mnie na tym super TAF-X zaczeła bardzo mocno czasami zgrzytać dwójka i stawiać opór, więc znów się zastanawiam czy nie wylać syntetycznego castrola i nie wlać mineralnego hipola !!!????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.