 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] 2 pytanka (olej do skrzyni; nierówne obroty) |
Autor |
Wiadomość |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 01:05 [CA1A 1.3] 2 pytanka (olej do skrzyni; nierówne obroty)
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniaków!
To mój pierwszy post. Miesiąc temu stałem się szczęślwicym posiadaczem Colcika z 1992 r. Silnik 1.3 GLi. Troche juz zdazylem poznac to autko i w zwiazku z tym mam 2 pytania:
Chcialem wymienic olej w skrzyni biegów i mam pytanie: na jaki? Dodam, ze nie wiem co jest wlane aktualnie i kiedy byl ostatnio zmieniany. Prosilbym o jakies konkretne typy (najlpeszy stosunek cena/jakość)
Druga sprawa to to, ze przy przyspieszaniu (szczegolnie na zimnym silniku ale nie wiem czy to ma jakis wplyw) silnik "faluje" tzn. pedał gazu w jednym polozeniu a silnik tak jakby tracil moc na pol sekundy pozniej przez sekunde ciagnie normalnie, pozniej znowu sie na chwilke zamula i tak na okraglo. Dzieje sie tak zawsze przy dodawaniu gazu. Dodam, ze na rozgrzanym silnku, problem tez wytepuje ale nie jest tak bardzo odczuwalny. Mam wrazenie tez ze silnik zaczal pracowac troszke jak diesel (chodzi o dzwiek)
Dodam rowniez ze, swiece, przewody, rozrzad, wszystkie paski, olej silnikowy, plyn chlodniczy byly wymieniane zaraz po zakupie. Byc moze problem pojawil sie po wymianie rozrzadu, jednak nie jestem do konca pewien...
Prosilbym o jakies sugestie co moze byc nie tak.
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 07:58
|
|
|
jacobs napisał/a: | Mam wrazenie tez ze silnik zaczal pracowac troszke jak diesel (chodzi o dzwiek) |
Moze jest to znak ze trzeba juz ustawic zawory??
jacobs napisał/a: | yc moze problem pojawil sie po wymianie rozrzadu, jednak nie jestem do konca pewien... |
Mozliwe ze podczas wymiany rozrzadu przestawiles go o zabek :] |
|
|
|
 |
konrad1704
Mitsumaniak

Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 1002 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2007, 11:28
|
|
|
olej SAE 75W-90 wchodzi okolo 1,8 litra |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 12:56
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Mozliwe ze podczas wymiany rozrzadu przestawiles go o zabek :] |
Dzieki za odpowiedz. Kolejne pytanie: Czy mozna tak jezdzic jakis czas, czy grozi to czyms powaznym? Chodzi o to, ze czas zebym tam zerknal znajde dopiero za 2 tygodnie. Czy mozna do tego czasu spokojnie jedzic czy tez nie?
konrad1704 napisał/a: | olej SAE 75W-90 wchodzi okolo 1,8 litra |
Co do odpowiedzi o olej to sprawdzalem na stronie Valvoline to pod ta klasa lepkosci mozna kupic minerlany, polsyntetyczny i syntetyczny. Jaki kupic? Czy Valvoline to dobry wybor?
Pozdrawiam
Lukasz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-10-2007, 13:11
|
|
|
jacobs napisał/a: | Jaki kupic? | Pełen syntetyk. |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2007, 15:11
|
|
|
Podłączę się do tematu oleju przekładniowego.
Wiem, że optymalne parametry to 75W-90 w klasie GL4 ale....
czy na pewno dobrze jest lać pełen syntetyk do skrzyni w 14-15 letnim aucie ???
Ja zalałem jeden z najlepszych olejów przekładniowych CASTROL TAF-X 75W-90 zalecany dla skrzyń zarówno wymagających GL4 jak i GL5 - JEST TO FULL SYNTETYK !!! wcześniej wylałem ze skrzyni Valvoline Dura Blend po miesiącu jeżdżenia bo był z symbolem GL5 - a był to SEMISYNTETYK !!!! Postraszono mnie " Chłopie - wykończysz synchronizatory " dlatego go wylałem. Nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej lany. W sklepach dostępny jest w tej klasie mineralny HIPOL 75W-90 GL4 !!! Czy nie jest tak, że na stare lata powinno się lać minerał, tak jak w przypadku silników???
U mnie na tym super TAF-X zaczeła bardzo mocno czasami zgrzytać dwójka i stawiać opór, więc znów się zastanawiam czy nie wylać syntetycznego castrola i nie wlać mineralnego hipola !!!???? |
|
|
|
 |
|
|