Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] zwiekszone spalanie
Autor Wiadomość
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-10-2007, 19:03   

maxwell61 napisał/a:
mam pytanie...mianowicie wymienialem 3 miechy temy tłumik środkowy..od tej pory na chwile po kilku minutach jazdy zapalala sie lampka od silnika i po 2 minutach gasła... obecnie, gdy przekręcam kluczyk przed odpaleniem kontrolka ta nie gasnie i po odpaleniu także nie gaśnie... więc... czy to raczej sonda lambda?? czy przepustnica???

Przepustnica to by Ci chyba dawała i inne objawy. Pewnie sonda.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 18-10-2007, 19:16   

tez tak mysle, ale wole sie upewnić...ale dziwi mnie że zmiana tlumika by ja w jakis sposób zepsuła :(
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-10-2007, 19:21   

maxwell61 napisał/a:
tez tak mysle, ale wole sie upewnić...ale dziwi mnie że zmiana tlumika by ja w jakis sposób zepsuła :(

A może coś jest źle zamontowane i jakieś "krzywe" dane dostaje?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-10-2007, 19:41   

Nie prościej najpierw odczytać jaki jest kod usterki zamiast gdybać?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 18-10-2007, 19:55   

saphire, wiesz jak jest...ile za sam odczyt??
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-10-2007, 20:13   

Nie wiem czy w 1.6 zwarcie spinaczem pinu 1 i 4 nie wymryga czasem błędu kontrolką ale jak nie to pewnie w każdym warsztacie ci to zczytają bo to chyba zwykłe OBD2 a nie JOBD2 jak w GDI. Gdyby jednak nie zczytali to w ASO za stówę zrobią choć zawsze można ponegocjować z mechaniorem i bywa że za 1/4 tej kwoty się da ;) a to i tak taniej niż zgadywanie i kombinowanie z gratami.

[ Dodano: 18-10-2007, 21:14 ]
PS. Sondę przecież można pomierzyć woltomierzem - na chodzącym silniku wkłuć się w druty sygnałowe a potem poobserwować jak się zmienia napięcie przy przygazowaniach.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 18-10-2007, 20:22   

no własnie bede musiał cos pokombinowac....bo samo odpiecie klemy to wątpie aby pomogło...zapytam sie kumpli w pracy czy maja woltomierz i sprawdze..o ile dobrze pamietam to jesli jest napiecie w granicach 0.1-0.6V to sonda do wymiany???...i tym woltomierzem to chyba tylko to określę nie??...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-10-2007, 21:10   

lambda ma falować w zakresie 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-10-2007, 21:12   

saphire napisał/a:
lambda ma falować w zakresie 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V

Są jakieś reguły przy jakich obrotach jaka powinna być wartość?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-10-2007, 21:20   

Nie bo to nie od obrotów zależne tylko od składu mieszanki - generalnie komp w dozowaniu paliwa ma dążyć dynamicznie do składu stechio a sprawdza to właśnie lambdą która w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje odpowiednie napięcie. W przybliżeniu im więcej tlenu tym bardziej uboga mieszanka i odwrotnie czyli im więcej tlenku węgla tym bogatsza mieszanka. Stan jest dynamicznie nieustalony więc i takie tez są napięcia z lambdy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-10-2007, 21:24   

saphire napisał/a:
Nie bo to nie od obrotów zależne tylko od składu mieszanki - generalnie komp w dozowaniu paliwa ma dążyć dynamicznie do składu stechio a sprawdza to właśnie lambdą która w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje odpowiednie napięcie. W przybliżeniu im więcej tlenu tym bardziej uboga mieszanka i odwrotnie czyli im więcej tlenku węgla tym bogatsza mieszanka. Stan jest dynamicznie nieustalony więc i takie tez są napięcia z lambdy.

Dzięki.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 18-10-2007, 21:42   

saphire napisał/a:
0-1V a zwykle 0.2-0.8 V
czyli. 0.1-0.6 jest już odstepstwem...jednkaże jutro wypróbuje metode spinacza do kodów...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.