|
[Cari 1.6] zwiekszone spalanie |
| Autor |
Wiadomość |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:03
|
|
|
| maxwell61 napisał/a: | | mam pytanie...mianowicie wymienialem 3 miechy temy tłumik środkowy..od tej pory na chwile po kilku minutach jazdy zapalala sie lampka od silnika i po 2 minutach gasła... obecnie, gdy przekręcam kluczyk przed odpaleniem kontrolka ta nie gasnie i po odpaleniu także nie gaśnie... więc... czy to raczej sonda lambda?? czy przepustnica??? |
Przepustnica to by Ci chyba dawała i inne objawy. Pewnie sonda. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:16
|
|
|
tez tak mysle, ale wole sie upewnić...ale dziwi mnie że zmiana tlumika by ja w jakis sposób zepsuła |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:21
|
|
|
| maxwell61 napisał/a: | tez tak mysle, ale wole sie upewnić...ale dziwi mnie że zmiana tlumika by ja w jakis sposób zepsuła |
A może coś jest źle zamontowane i jakieś "krzywe" dane dostaje? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:41
|
|
|
| Nie prościej najpierw odczytać jaki jest kod usterki zamiast gdybać? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:55
|
|
|
| saphire, wiesz jak jest...ile za sam odczyt?? |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-10-2007, 20:13
|
|
|
Nie wiem czy w 1.6 zwarcie spinaczem pinu 1 i 4 nie wymryga czasem błędu kontrolką ale jak nie to pewnie w każdym warsztacie ci to zczytają bo to chyba zwykłe OBD2 a nie JOBD2 jak w GDI. Gdyby jednak nie zczytali to w ASO za stówę zrobią choć zawsze można ponegocjować z mechaniorem i bywa że za 1/4 tej kwoty się da a to i tak taniej niż zgadywanie i kombinowanie z gratami.
[ Dodano: 18-10-2007, 21:14 ]
PS. Sondę przecież można pomierzyć woltomierzem - na chodzącym silniku wkłuć się w druty sygnałowe a potem poobserwować jak się zmienia napięcie przy przygazowaniach. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 18-10-2007, 20:22
|
|
|
| no własnie bede musiał cos pokombinowac....bo samo odpiecie klemy to wątpie aby pomogło...zapytam sie kumpli w pracy czy maja woltomierz i sprawdze..o ile dobrze pamietam to jesli jest napiecie w granicach 0.1-0.6V to sonda do wymiany???...i tym woltomierzem to chyba tylko to określę nie??...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-10-2007, 21:10
|
|
|
| lambda ma falować w zakresie 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-10-2007, 21:12
|
|
|
| saphire napisał/a: | | lambda ma falować w zakresie 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V |
Są jakieś reguły przy jakich obrotach jaka powinna być wartość? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-10-2007, 21:20
|
|
|
| Nie bo to nie od obrotów zależne tylko od składu mieszanki - generalnie komp w dozowaniu paliwa ma dążyć dynamicznie do składu stechio a sprawdza to właśnie lambdą która w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje odpowiednie napięcie. W przybliżeniu im więcej tlenu tym bardziej uboga mieszanka i odwrotnie czyli im więcej tlenku węgla tym bogatsza mieszanka. Stan jest dynamicznie nieustalony więc i takie tez są napięcia z lambdy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-10-2007, 21:24
|
|
|
| saphire napisał/a: | | Nie bo to nie od obrotów zależne tylko od składu mieszanki - generalnie komp w dozowaniu paliwa ma dążyć dynamicznie do składu stechio a sprawdza to właśnie lambdą która w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje odpowiednie napięcie. W przybliżeniu im więcej tlenu tym bardziej uboga mieszanka i odwrotnie czyli im więcej tlenku węgla tym bogatsza mieszanka. Stan jest dynamicznie nieustalony więc i takie tez są napięcia z lambdy. |
Dzięki. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 18-10-2007, 21:42
|
|
|
| saphire napisał/a: | | 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V | czyli. 0.1-0.6 jest już odstepstwem...jednkaże jutro wypróbuje metode spinacza do kodów...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
|
|