Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A 2.4] Wymiana świec w silniku 2,4 GDI
Autor Wiadomość
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
  Wysłany: 18-10-2007, 11:58   [EA3A 2.4] Wymiana świec w silniku 2,4 GDI

Witam wszystkich, czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć co ile tys. km należy wymieniać świece w Galancie 2,4GDI, czy jest to standardowy okres jak w innych benzyniakach, czy może świece te mają jakiś swój okres używalności?
Czekam na pomoc i serdecznie pozdrawiam.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-10-2007, 12:15   

NGK zrobiło serię świec wyłącznie do 4G64 GDI. To są IZFR5B. Na pewno o tym wiesz, ale przypominam, że NIE MA zamienników. Kupuj wszędzie, tylko nie w... ASO. Nie wiem co oni robią, ale świece u nich kosztują 2- 3 razy tyle co na rynku.
Do rzeczy, wymiana teoretycznie:
1. co 50k mil czyli co 90k km (dane z broszury NGK).
2. co 30k mil (50k km) wg. angielskiego serwisu
3. w mojej praktyce co 20k mil (35k km) - o tym niżej:

...benzyna nie jest doskonała i jednak coś tam sie osadza na świeczkach, co w zwykłych benzynówkach nie miałoby znaczenia, natomiast w GDI jakość iskry ma znaczenie. Jak podaje serwis manual - "w ciągu eksploatacji na świecach może osadzać się ciemno-brązowy osad, co wynika ze specyfiki spalania zubożonej mieszanki". Problem w tym, że jakiekolwiek czyszczenie świec powoduje ich uszkodzenie, więc lepiej sobie zapodać częstsze wymiany.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
Wysłany: 18-10-2007, 12:48   

Dzięki serdecznie za pomoc. Wiem , że tylko jedna firma robi te świece ale nie miałem informacji o czasie użytkowania. Jeśli chodzi o jakoś paliwa to tankuję tylko Shella V-Power i nie ma żadnych problemów. W moim poprzednim aucie (Escort 1.6 16V), świece wyjąłem po 60tys. km i wymieniłem tylko dlatego, że kupiłem już nowe ale stare były w idealnym stanie.
Nie wiem tylko ,czy poprzedni właściciel je wymieniał (samochód ma przebieg 70000km).
Muszę je więc sprawdzić i zobaczymy co dalej. Jeszcze raz wielkie dzięki za info i pozdrawiam.
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2007, 08:26   

Wiekszy problem bedzie pewnie z kluczem :)
Specyficzny o bardzo cienkiej sciance.Sam chcialem kiedys je sprawdzic i sie poddalem bo nikt nie mial takiego klucza.

pozdr.
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
  Wysłany: 19-10-2007, 09:09   

To mnie kolego trochę zmartwiłeś, chcę tam zajrzeć w przyszłym tygodniu, obym się nie zdziwił ale dzięki za ostrzeżenie, przynajmniej psychicznie będę nastawiony, bo sprzętowo może być gorzej.
___________
Pozdrawiam
steve69[/u]
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2007, 17:47   

Ztcw. to Bartek dorabial taki klucz. Trzeba kupic wysokiej jakosci dluga nasadke 16mm i stoczyc na mniejszy wymiar, bo w GDI jest takie przewezenie i zwykle nasadki nie pasuja.
A klucz musi byc wysokiej jakosci, bo te tandetne po stoczeniu po prostu pekaja.
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
Wysłany: 19-10-2007, 20:33   

:lol: Raczej nie będę bawił sie w dorabianie kluczy,najpierw pojeżdżę po kolegach mechanikach, a jeśli to nic nie da, no to trzeba będzie zapukać do drzwi szanownego serwisu. No i zawsze zostanie ta deska ratunku, kupić dobrą nasadkę i przerobić.
Dzięki za odpowiedź na moje pytanie. Zawsze doceniam dobre chęci.
Pozdrawiam serdecznie
steve69
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-10-2007, 21:08   

Zamiast toczyć to można kupić rurkowy klucz do świec za około 12zł z gumka w środku aby złapać swiece, który ma bardzo cienka scianke, i napewno wytrzyma wymiane 4 swiec i to nie raz. Nie robisz tego na codzień wiec sie napewno nie zuzyje. ja tak zrobiłem w carismie jak miałem.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
  Wysłany: 19-10-2007, 21:24   

:lol: Ten pomysł zdecydowanie bardziej mi się podoba. Bardzo cieszy mnie, że tylu jest ludzi , którzy chcą pomóc. Jestem tu nowicjuszem ale już b. mi się podoba.
dziękuje za pomoc i pozdrawiam :!:
(miła z Was parka)
steve69
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-10-2007, 23:53   

Jutro sprawdzę jaka to firma, ale są klucze dość profesjonalne do tych silników. Mam taki, kosztował 8 GBP. Długa rurka, wcale nie cienka, z gumką i magnesem. Są naprawdę świetne. Od góry mają gniazdo na 1/2 cala grzechotkę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
  Wysłany: 20-10-2007, 22:05   

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę i informację.
Miłego weekendu.
steve69
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-10-2007, 23:26   

No więc klucze do świec które idealnie pasują w 2.4 GDI (4G64) produkuje firma LASER. Nie wiem czy w Polsce mają swoją ofertę, ale w UK klucz w sklepie kosztuje 11 GBP, a online dostałem go za 8 GBP. Hm... napisałem, że od góry jest gniazdo na grzechotkę 1/2 cala (tak mi się zdawało), ale w opisie jest że to na 3/4 cala.
Link do strony: http://www.laserhandtools.com Sama firma zajmuje się produkcją narzędzi do warsztatów samochodowych i ma w UK dość dobrą opinię.

Sam klucz wygląda tak: klucz do GDI. Przykład z sieci sklepów "Halfords".
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
  Wysłany: 22-10-2007, 00:10   

Dzięki, że zadałeś sobie trud i napisałeś o tym kluczu. Niestety, mimo usilnych poszukiwań w necie, nie natrafiłem na żaden trop tej firmy w Polsce, popytam jeszcze może ludzi z warsztatów, może oni coś słyszeli. Ale to nie jest aż tak wielki problem, jeśli nic innego nie znajdę, są jeszcze inne wyjścia. Na razie silnik pracuje ok, więc ze świecami powinno być ok.
Tylko dlaczego w tym kraju ze wszystkim jest zawsze problem?
Pozdrawiam kolegę na emigracji, hej :p
steve69
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.