[EA3A 2.4] Wymiana świec w silniku 2,4 GDI |
Autor |
Wiadomość |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 18-10-2007, 11:58 [EA3A 2.4] Wymiana świec w silniku 2,4 GDI
|
|
|
Witam wszystkich, czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć co ile tys. km należy wymieniać świece w Galancie 2,4GDI, czy jest to standardowy okres jak w innych benzyniakach, czy może świece te mają jakiś swój okres używalności?
Czekam na pomoc i serdecznie pozdrawiam. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-10-2007, 12:15
|
|
|
NGK zrobiło serię świec wyłącznie do 4G64 GDI. To są IZFR5B. Na pewno o tym wiesz, ale przypominam, że NIE MA zamienników. Kupuj wszędzie, tylko nie w... ASO. Nie wiem co oni robią, ale świece u nich kosztują 2- 3 razy tyle co na rynku.
Do rzeczy, wymiana teoretycznie:
1. co 50k mil czyli co 90k km (dane z broszury NGK).
2. co 30k mil (50k km) wg. angielskiego serwisu
3. w mojej praktyce co 20k mil (35k km) - o tym niżej:
...benzyna nie jest doskonała i jednak coś tam sie osadza na świeczkach, co w zwykłych benzynówkach nie miałoby znaczenia, natomiast w GDI jakość iskry ma znaczenie. Jak podaje serwis manual - "w ciągu eksploatacji na świecach może osadzać się ciemno-brązowy osad, co wynika ze specyfiki spalania zubożonej mieszanki". Problem w tym, że jakiekolwiek czyszczenie świec powoduje ich uszkodzenie, więc lepiej sobie zapodać częstsze wymiany. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 18-10-2007, 12:48
|
|
|
Dzięki serdecznie za pomoc. Wiem , że tylko jedna firma robi te świece ale nie miałem informacji o czasie użytkowania. Jeśli chodzi o jakoś paliwa to tankuję tylko Shella V-Power i nie ma żadnych problemów. W moim poprzednim aucie (Escort 1.6 16V), świece wyjąłem po 60tys. km i wymieniłem tylko dlatego, że kupiłem już nowe ale stare były w idealnym stanie.
Nie wiem tylko ,czy poprzedni właściciel je wymieniał (samochód ma przebieg 70000km).
Muszę je więc sprawdzić i zobaczymy co dalej. Jeszcze raz wielkie dzięki za info i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2007, 08:26
|
|
|
Wiekszy problem bedzie pewnie z kluczem
Specyficzny o bardzo cienkiej sciance.Sam chcialem kiedys je sprawdzic i sie poddalem bo nikt nie mial takiego klucza.
pozdr. |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 19-10-2007, 09:09
|
|
|
To mnie kolego trochę zmartwiłeś, chcę tam zajrzeć w przyszłym tygodniu, obym się nie zdziwił ale dzięki za ostrzeżenie, przynajmniej psychicznie będę nastawiony, bo sprzętowo może być gorzej.
___________
Pozdrawiam
steve69[/u] |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:47
|
|
|
Ztcw. to Bartek dorabial taki klucz. Trzeba kupic wysokiej jakosci dluga nasadke 16mm i stoczyc na mniejszy wymiar, bo w GDI jest takie przewezenie i zwykle nasadki nie pasuja.
A klucz musi byc wysokiej jakosci, bo te tandetne po stoczeniu po prostu pekaja. |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 19-10-2007, 20:33
|
|
|
Raczej nie będę bawił sie w dorabianie kluczy,najpierw pojeżdżę po kolegach mechanikach, a jeśli to nic nie da, no to trzeba będzie zapukać do drzwi szanownego serwisu. No i zawsze zostanie ta deska ratunku, kupić dobrą nasadkę i przerobić.
Dzięki za odpowiedź na moje pytanie. Zawsze doceniam dobre chęci.
Pozdrawiam serdecznie
steve69 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10684 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-10-2007, 21:08
|
|
|
Zamiast toczyć to można kupić rurkowy klucz do świec za około 12zł z gumka w środku aby złapać swiece, który ma bardzo cienka scianke, i napewno wytrzyma wymiane 4 swiec i to nie raz. Nie robisz tego na codzień wiec sie napewno nie zuzyje. ja tak zrobiłem w carismie jak miałem.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 19-10-2007, 21:24
|
|
|
Ten pomysł zdecydowanie bardziej mi się podoba. Bardzo cieszy mnie, że tylu jest ludzi , którzy chcą pomóc. Jestem tu nowicjuszem ale już b. mi się podoba.
dziękuje za pomoc i pozdrawiam
(miła z Was parka)
steve69 |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-10-2007, 23:53
|
|
|
Jutro sprawdzę jaka to firma, ale są klucze dość profesjonalne do tych silników. Mam taki, kosztował 8 GBP. Długa rurka, wcale nie cienka, z gumką i magnesem. Są naprawdę świetne. Od góry mają gniazdo na 1/2 cala grzechotkę. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 20-10-2007, 22:05
|
|
|
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę i informację.
Miłego weekendu.
steve69 |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-10-2007, 23:26
|
|
|
No więc klucze do świec które idealnie pasują w 2.4 GDI (4G64) produkuje firma LASER. Nie wiem czy w Polsce mają swoją ofertę, ale w UK klucz w sklepie kosztuje 11 GBP, a online dostałem go za 8 GBP. Hm... napisałem, że od góry jest gniazdo na grzechotkę 1/2 cala (tak mi się zdawało), ale w opisie jest że to na 3/4 cala.
Link do strony: http://www.laserhandtools.com Sama firma zajmuje się produkcją narzędzi do warsztatów samochodowych i ma w UK dość dobrą opinię.
Sam klucz wygląda tak: klucz do GDI. Przykład z sieci sklepów "Halfords". |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 22-10-2007, 00:10
|
|
|
Dzięki, że zadałeś sobie trud i napisałeś o tym kluczu. Niestety, mimo usilnych poszukiwań w necie, nie natrafiłem na żaden trop tej firmy w Polsce, popytam jeszcze może ludzi z warsztatów, może oni coś słyszeli. Ale to nie jest aż tak wielki problem, jeśli nic innego nie znajdę, są jeszcze inne wyjścia. Na razie silnik pracuje ok, więc ze świecami powinno być ok.
Tylko dlaczego w tym kraju ze wszystkim jest zawsze problem?
Pozdrawiam kolegę na emigracji, hej
steve69 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|