[Cari 1.8 GDI] problem z silnikem GDi carisma |
Autor |
Wiadomość |
grzechu1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 21:39 [Cari 1.8 GDI] problem z silnikem GDi carisma
|
|
|
witam jestem nowym tutaj na forum tak jak posiadaczem carismy GDI . moj problem jest nastepujacy a wiec gdy silnik sie rozgrzeje to niemoge nim praktycznie jechac bo go szarpie tak jakby niedostawal paliwa! too jest takie chwilowe i znow autko jedzie i znow to samo i tak w kolko !! a przy mocniejszym wcisnieciu gazu zapala sie kontrolka silnika , puszczam i gasnie! pomuznie mi do najbliszego servisu mitsu mam okolo 70 km i nieda rady autkiem jechac bo szarpie. z gory dziekuje pozdrawiam
|
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 22:14
|
|
|
skontaktuj się z użytkownikiem forum Bartek, z tego co piszesz wyciada Ci elektroniczna przepustnica. I żadne ASO Mitsubishi tego Ci nie naprawi. Oni jedynie to wymieniają. A nowa kosztuje ok. 8 koła |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 26-10-2007, 22:46
|
|
|
grzechu1,
1. kiedy czyściłeś przepustnice???
2. kiedy wymieniales przewody WN i świece??
ja obstawian zasyfiona przepustnica |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 26-10-2007, 23:35
|
|
|
cy_cek napisał/a: | A nowa kosztuje ok. 8 koła |
nie przesadzaj za 2 tys. można dostać nówkę.
grzechu1,
napisz więcej o Cari bo faktycznie mało informacji podałeś.Co wymienialeś, ile przebiegu itp. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-10-2007, 07:19
|
|
|
Wypadało by też podpiąć się do kompa i sprawdzić jakie kody usterek wystąpiły. Po co kombinować w ciemno. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
grzechu1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 09:39
|
|
|
Cari 1.8 GDI 1998r 195 tys km przebiegu przepustica czyszczona niedawno, swiece wymienione 2 tyg temu na orginalne Ngk przewody niewymieniane bo tam sa fajkocewki!! jak juz wspomnialem do najbizszego aso mam 70 km i nieda sie jechac tym samochodem a o przyspieszaniu niema mowy bo szarpie jak nieopamietana przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. jakby bylo odciete paliwo na moment wtedy apala sie kontrolka silnika a jak puszam gaz to przeztaje swiecic!! pozdrawiam
ps dodam ze przy wymianie swiec jedna z nich byla mokra tak jak by olejem |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-10-2007, 10:33
|
|
|
Obstawiam problem z ciśnieniem paliwa - albo pompa niskiego albo wysokiego ciśnienia aczkolwiek możesz spróbować wymrygać kontrolką CE jaki jest kod usterki - wyłączasz silnik, spinaczem zmostujesz w złączu diagnostycznym pin 1 i 4 włączasz stacyjkę i zliczasz długi i krótkie błyski kontrolki silnika. Problem tylko w tym ze w niektórych GDI to nie działa ale jak będziesz miał farta to ci wymryga kod usterki. Jak nie będziesz miał farta to czeka cię dojazd do ASO niestety. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
grzechu1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 11:18
|
|
|
a gdzie znajde to zlacze diagnostyczne?? pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-10-2007, 12:57
|
|
|
Pod kierownicą, pod jej kolumną tuż nad prawym goleniem kierowcy - tak między kostą a kolanem po prawej. Zanurkuj tam a znajdziesz. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 28-10-2007, 13:23
|
|
|
saphire, wszystkie objawy wskazują na Twoją diagnozę ale chciałbym wiedzieć jakie byłyby objawy zapchanego filtra paliwa ? |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 14:39
|
|
|
pogadaj z Bartkiem. Wydaje mi się iż przepsutnica padła lub pada. Norma w tych autach. Bartek umie to naprawić. Komp jest w trybue awaryjnym i nie jedzie. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-10-2007, 14:41
|
|
|
Zauważcie że przy 150 zalecana jest wymiana filtra paliwa. Sami wiecie dotego jaki syf może trafić do naszego baku.moze poprstu filtr przypchany? To chyba by było najtańsze rozwiązanie. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-10-2007, 14:48
|
|
|
cy_cek napisał/a: | Norma w tych autach |
eee a w cale nie
poprostu jesli jezdzi sie na zapchanej lub zasyfionej przepustnicy to owszem moze sie "zepsuc"...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
grzechu1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 16:39
|
|
|
saphire napisał/a: | Obstawiam problem z ciśnieniem paliwa - albo pompa niskiego albo wysokiego ciśnienia aczkolwiek możesz spróbować wymrygać kontrolką CE jaki jest kod usterki - wyłączasz silnik, spinaczem zmostujesz w złączu diagnostycznym pin 1 i 4 włączasz stacyjkę i zliczasz długi i krótkie błyski kontrolki silnika. Problem tylko w tym ze w niektórych GDI to nie działa ale jak będziesz miał farta to ci wymryga kod usterki. Jak nie będziesz miał farta to czeka cię dojazd do ASO niestety. |
zloczylem te dwa piny i wymrugalo mi dwa kody 12 i 56 ! co to moze oznaczac dziekuje |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-10-2007, 07:42
|
|
|
Wg. Autodaty:
P0012 = Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-retarded - valve timing, engine mechanical fault, CMP actuator -> albo walnięty czujnik położenia wałka albo przeskoczył pasek i wałek o ząbek lub więcej się późni - skontrolować ustawienie rozrządu
P0056 = Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 2, heater control - circuit high -> przepalona grzałka sondy lambda? - omomierzem sprawdzić obwód grzałki
Proponuję też sprawdzić w Workshop Manualu czy takie same są wyjaśnienia tych kodów (akurat nie mam go pod ręką) |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|