[CA4A 1.6] Prosze o opis jak krok po kroku zmienić sprzęgło. |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-11-2007, 17:15
|
|
|
cns80, dyfer jest zanurzony w oleju. Jak go nie spuścisz, to po wypięciu pierwszej półośki będziesz taplał się w oliwie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 12-11-2007, 17:57
|
|
|
Czyli jak nie wyciagam ze skrzyni półosi to nie musze spuszczać oleju tylko dla własnego bezpieczeństwa. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 13-11-2007, 08:04
|
|
|
Bartek napisał/a: | cns80, dyfer jest zanurzony w oleju. Jak go nie spuścisz, to po wypięciu pierwszej półośki będziesz taplał się w oliwie | Ale jak rozumiem nie muszę wyciągać półosi z mechanizmu różnicowego, tylko mogę od strony koła ? Zawsze tak robiłem. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2007, 17:06
|
|
|
i co potem??? z dwoma polosiami wiszacymi i majtajacymi sie po zawieszeniu zrzucasz skrzynie, ktora tez wazy sporo???
juz manewrowanie sama skrzynia jest niewygodne, a co mowic z taka 'osmiornica'
zawsze najpierw od strony kola a potem ze skrzyni (zreszta inaczej nie wyjdzie) |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2007, 17:35
|
|
|
a co robisz z dlugim przegubem? jak przechodzi przez belke pod silnikiem? |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 15-11-2007, 11:24
|
|
|
A ja mam pytanie, co robicie z węzykami od sprzęgła?? Odkręcacie od skrzyni i je zaślepiacie?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2007, 18:49
|
|
|
odkrecasz caly wysprzeglik od skrzyni i mocujesz gdzies do gory, zeby sie nie majtal
nie trzeba wtedy spuszczac plynu itd. - w ogole dziwne pytanie, bo przeciez po co sobie utrudniac zycie demontazem hydrauliki sprzegla?
tylko wazne, by zdemontowany wysprzeglik scisnac i owinac tasma, zeby nie wylazil za mocno |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 16-11-2007, 12:09
|
|
|
Żeby całkowicie wyjąć skrzynie to chyba trzeba odłączyć hydraulike? Chodzi mi np. o wymiane synchronizatorów. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 13:22
|
|
|
no wlasnie to napisalem
a synchronizatory to sa wewnatrz skrzyni, wiec jeszcze trzeba umiec ja rozebrac |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 16-11-2007, 13:23
|
|
|
A to coś skomplikowanego ?? ,
Wyjąć ją już potrafie, tak więc może i rozebrać się naucze |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 15:16
|
|
|
skomplikowane moze nie jest, ale trzeba wiedziec co i w jakiej kolejnosci robic, zeby nie zespuc
no i na koniec trzeba uzyc dobrych (wymiarami) podkladek, zeby byl odpowiedni luz na biezniach lozysk
ogolnie bez prasy nie zrobisz tego sensownie |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 16-11-2007, 15:45
|
|
|
A te synchronizatory to jest komplet czy na każde przełożenie jest osobny??
I jeśli się orientujesz to w jakiej cenie mniej więcej by to wyszło? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 15:48
|
|
|
kazdy bieg procz wstecznego ma synchronizator osobny (wsteczny nie ma wcale)
do tego wspolnym elementem jest przesowka - 1i2 oraz 3i4 biega maja wspolna
kosztow nie znam |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 16-11-2007, 16:08
|
|
|
ok, dzięki za informacje. |
|
|
|
 |
|