Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeskakujące zapłony???
Autor Wiadomość
dNa
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 00:50   Przeskakujące zapłony???

Witam
Mam problem mianowicie od zamontowania instalacji gazowej w moim Galu 91r. 2.0 8V zaczęły przeskakiwać zapłony autko strasznie dużo pali benzyny i gazu (19l w mieście gazu) ale do rzeczy mianowicie chodzi mi o ustawienie aparatu zapłonowego nie znam się wogóle w tym temacie czy aparat w wyzej opisanym aucie trzeba ustawiać na lampę stroboskopową czy u elektronika na kompie? Jeżeli znajdzie się ktoś z Bydgoszczy proszę o namiary na dobrego i w miare taniego :lol: fachowca. Dziekuje z gory za zainteresowanie tematem i Pozdrawiam.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 11:25   

podłacze sie do tematu i zapytam naszych Guru czy zapłon ustawia sie co jakiś czas bo coś sie może przestawić rozkalibrować ? czy raz poprawnie ustawiony utrzymuje sie stale, oraz czym obajawia sie nie do końca dobrze ustawiony zapłon :) od tak chciałem wiedzieć co by kiedys nie musieć o to pytać i byc bogatszy o kilka rad :)
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 13:52   

kiedys mialem problem z zaoplonem i dzieki krzyzakowi sam go ustawilem (zreszta nie raz) ja to robilem na bzyczka ale jedyna pewna metoda jest lampa nie jest to wielki koszt a wieksza pewnoc ze jest OK to co ja robilem jest na forum (poszukac) -opis oczywiscie nie moj tylko ten ktorym ja sie wspieralem
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-11-2007, 15:24   

Zapłon najlepiej sprawdzać co 20000 tys. km zwłaszcza jesli auto chodzi na gazie :wink: Ustawienie fabryczne zapłonu wynosi 5 stopni , plus minus 2 stopnie ale na gazie najlepiej miec ok. 8 stopni najlepiej wtedy chodzi :) ustawienie zapłonu nie jest trudne nawet bez lampy można ustawic ale dla pewnosci lepiej zeby była :wink: Prawidłowo ustawiony aparat powinien byc mniejwiecej po srodku regulacji tzn. jak jest śruba kontrujaca na klucz 13 to po srodku dokłdnie tej sruby wtedy jest ok 7 , 8 stopni wyprzedzenia zapłonu . Krecac aparatem patrząc od przodu auta w prawo przyspieszamy zapłon wtedy obroty sie zwiekszaja bedzie to odczuwalne a w lewo opózniamy zapłon obroty bedą sie zmniejszać i silnikiem zacznie telepać to tak na marginesie :)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 17-11-2007, 16:26   

he he tak na marginesie to śruba aparatu jest na klucz 12, w Miśkach nie ma takiego klucza jak 13,no chyba że ktoś składa jak leci
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-11-2007, 18:56   

Tak to prawda sruba na klucz 12-cie zgadzam się :wink: ale ja ma na 13-cie to w niczym nie przeszkadza gwinty te same krótko mówiąc śuba 8-ka z łebkiem na klucz 13-ka :wink:
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 17-11-2007, 20:14   

Witam. Panowie z 8 są jeszcze na klucz płaski 14 i 10
i wiele innych (inbus, krzyżak ,śrubokręt płaski)
Nie ma powodu sobie dogryzać.


Pozdrawiam. :p
_________________
JPR
 
 
 
dNa
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 10:40   

Dziekuje za zainteresowanie tematem :D mam jeszcze pytanie:

bartekdeejay napisał/a:
Zapłon najlepiej sprawdzać co 20000 tys. km zwłaszcza jesli auto chodzi na gazie :wink:


Czyli nalezy rozumiec ze na gazie moze sie latwiej i szybciej rozregulowac aparat zapłonowy? Czy przy rozregulowanym aparacie autko moze duzo wiecej palic?

Czym obajawia sie źle ustawiony aparat zapłonowy. W jaki sposób można to poznać?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2007, 11:13   

Jeżdząc na gazie warto sprawdzić zapłon tak jak pisałem bo wiadomo ze gaz jest suchy i jego kalorycznośc jest mniejsza dlatego auto na gazie jest słabsze i jak bedzie żle ustawiony to zawory w głowicy długo nie wytrzymają :wink: Pytasz czy auto bedzie wiecej palic jak bedzie zle ustawiony tak :!: dlatego jak najszybciej podjedz do dobrego mechanika który ma lampe i ustaw zapłon :wink: a czym sie objawia zle ustawiony zapłon otóż brak mocy zbyt duże spalanie, szarpanie przy przyspieszaniu i tzw. strzelanie w rure przy schodzeniu z obrotów . Ps. Sam bym ci ustawił bo lampe , ale tel 350 km :wink: Powodzenia dNa
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 11:21   

bartekdeejay napisał/a:
a czym sie objawia zle ustawiony zapłon otóż brak mocy zbyt duże spalanie, szarpanie przy przyspieszaniu i tzw. strzelanie w rure przy schodzeniu z obrotów


17,5 L gazu na 100 km i czasami strzelanie z wydechu pasuje :D
do tego szarpanie przy przyśpieszaniu też ;D

ale moc jest chyba ok :D chyba że może być jeszcze lepiej to ja się nie pogniewam :D :D :D
 
 
dNa
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 12:44   

bartekdeejay napisał/a:
Sam bym ci ustawił bo lampe , ale tel 350 km :wink: Powodzenia dNa


Dziekuje za pomoc i chęci :lol: jutro dzwonie do mechaniora zeby sie umowic. Palil mi 19 ale wymienilem sonde i zszedl do 16.5 pozostały jeszcze te objawy co pisales: szarpanie przy przyspieszaniu, strzelanie w rure itd. wiec napewno aprat do ustawienia. Jeszcze raz dziekuje i Pozdrawiam
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 18-11-2007, 14:12   

no ja nieprzestawiałem zapłonu jeszcze nigdy i sam mi sie tez nieprzestawił więc gaz niewpływa na samoprzestawienie zapłonu no ale sprawdzić warto, a najlepiej wyczuc żle ustawiony zapłon na słuch, silnik chodzi głośniej i jest sztywny tak jakby wibracje przechodziły na bude, oczywiście pali tez więcej i jest mulasty a na zimnym silniku podczas zapalania kopci na czarno, kolor rury wydechowej tez jest nietaki jak powinien być i kolor świec też :p
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-11-2007, 01:27   

Waldi-1 Wydaje mi się, że kopcenie na czarno nijak ma się do ustawienia zapłonu ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 19-11-2007, 16:41   

Maretzky85, a jednak ma uwierz mi
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2007, 17:17   

Waldi kopcenie z rury świadczy tylko o zbyt bogatej mieszance a nie ze złym ustawieniem zapłonu kopci dlatego bo moze sonda zle odczytuje mieszanke a ECU daje tyle paliwa ile sonda mu Pokaze :wink:

[ Dodano: 19-11-2007, 17:19 ]
[quote="bartekdeejay"]Waldi kopcenie z rury świadczy tylko o zbyt bogatej mieszance a nie ze złym ustawieniem zapłonu kopci dlatego bo moze sonda zle odczytuje mieszanke a ECU daje tyle paliwa ile sonda mu pokaze lub wtryski podlewają :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.