Przeskakujące zapłony??? |
Autor |
Wiadomość |
dNa [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2007, 00:50 Przeskakujące zapłony???
|
|
|
Witam
Mam problem mianowicie od zamontowania instalacji gazowej w moim Galu 91r. 2.0 8V zaczęły przeskakiwać zapłony autko strasznie dużo pali benzyny i gazu (19l w mieście gazu) ale do rzeczy mianowicie chodzi mi o ustawienie aparatu zapłonowego nie znam się wogóle w tym temacie czy aparat w wyzej opisanym aucie trzeba ustawiać na lampę stroboskopową czy u elektronika na kompie? Jeżeli znajdzie się ktoś z Bydgoszczy proszę o namiary na dobrego i w miare taniego fachowca. Dziekuje z gory za zainteresowanie tematem i Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2007, 11:25
|
|
|
podłacze sie do tematu i zapytam naszych Guru czy zapłon ustawia sie co jakiś czas bo coś sie może przestawić rozkalibrować ? czy raz poprawnie ustawiony utrzymuje sie stale, oraz czym obajawia sie nie do końca dobrze ustawiony zapłon od tak chciałem wiedzieć co by kiedys nie musieć o to pytać i byc bogatszy o kilka rad |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2007, 13:52
|
|
|
kiedys mialem problem z zaoplonem i dzieki krzyzakowi sam go ustawilem (zreszta nie raz) ja to robilem na bzyczka ale jedyna pewna metoda jest lampa nie jest to wielki koszt a wieksza pewnoc ze jest OK to co ja robilem jest na forum (poszukac) -opis oczywiscie nie moj tylko ten ktorym ja sie wspieralem |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-11-2007, 15:24
|
|
|
Zapłon najlepiej sprawdzać co 20000 tys. km zwłaszcza jesli auto chodzi na gazie Ustawienie fabryczne zapłonu wynosi 5 stopni , plus minus 2 stopnie ale na gazie najlepiej miec ok. 8 stopni najlepiej wtedy chodzi ustawienie zapłonu nie jest trudne nawet bez lampy można ustawic ale dla pewnosci lepiej zeby była Prawidłowo ustawiony aparat powinien byc mniejwiecej po srodku regulacji tzn. jak jest śruba kontrujaca na klucz 13 to po srodku dokłdnie tej sruby wtedy jest ok 7 , 8 stopni wyprzedzenia zapłonu . Krecac aparatem patrząc od przodu auta w prawo przyspieszamy zapłon wtedy obroty sie zwiekszaja bedzie to odczuwalne a w lewo opózniamy zapłon obroty bedą sie zmniejszać i silnikiem zacznie telepać to tak na marginesie |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 17-11-2007, 16:26
|
|
|
he he tak na marginesie to śruba aparatu jest na klucz 12, w Miśkach nie ma takiego klucza jak 13,no chyba że ktoś składa jak leci |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-11-2007, 18:56
|
|
|
Tak to prawda sruba na klucz 12-cie zgadzam się ale ja ma na 13-cie to w niczym nie przeszkadza gwinty te same krótko mówiąc śuba 8-ka z łebkiem na klucz 13-ka |
|
|
|
 |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 17-11-2007, 20:14
|
|
|
Witam. Panowie z 8 są jeszcze na klucz płaski 14 i 10
i wiele innych (inbus, krzyżak ,śrubokręt płaski)
Nie ma powodu sobie dogryzać.
Pozdrawiam. |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
dNa [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2007, 10:40
|
|
|
Dziekuje za zainteresowanie tematem mam jeszcze pytanie:
bartekdeejay napisał/a: | Zapłon najlepiej sprawdzać co 20000 tys. km zwłaszcza jesli auto chodzi na gazie |
Czyli nalezy rozumiec ze na gazie moze sie latwiej i szybciej rozregulowac aparat zapłonowy? Czy przy rozregulowanym aparacie autko moze duzo wiecej palic?
Czym obajawia sie źle ustawiony aparat zapłonowy. W jaki sposób można to poznać? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2007, 11:13
|
|
|
Jeżdząc na gazie warto sprawdzić zapłon tak jak pisałem bo wiadomo ze gaz jest suchy i jego kalorycznośc jest mniejsza dlatego auto na gazie jest słabsze i jak bedzie żle ustawiony to zawory w głowicy długo nie wytrzymają Pytasz czy auto bedzie wiecej palic jak bedzie zle ustawiony tak dlatego jak najszybciej podjedz do dobrego mechanika który ma lampe i ustaw zapłon a czym sie objawia zle ustawiony zapłon otóż brak mocy zbyt duże spalanie, szarpanie przy przyspieszaniu i tzw. strzelanie w rure przy schodzeniu z obrotów . Ps. Sam bym ci ustawił bo lampe , ale tel 350 km Powodzenia dNa |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2007, 11:21
|
|
|
bartekdeejay napisał/a: | a czym sie objawia zle ustawiony zapłon otóż brak mocy zbyt duże spalanie, szarpanie przy przyspieszaniu i tzw. strzelanie w rure przy schodzeniu z obrotów |
17,5 L gazu na 100 km i czasami strzelanie z wydechu pasuje
do tego szarpanie przy przyśpieszaniu też ;D
ale moc jest chyba ok chyba że może być jeszcze lepiej to ja się nie pogniewam |
|
|
|
 |
dNa [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2007, 12:44
|
|
|
bartekdeejay napisał/a: | Sam bym ci ustawił bo lampe , ale tel 350 km Powodzenia dNa |
Dziekuje za pomoc i chęci jutro dzwonie do mechaniora zeby sie umowic. Palil mi 19 ale wymienilem sonde i zszedl do 16.5 pozostały jeszcze te objawy co pisales: szarpanie przy przyspieszaniu, strzelanie w rure itd. wiec napewno aprat do ustawienia. Jeszcze raz dziekuje i Pozdrawiam |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 18-11-2007, 14:12
|
|
|
no ja nieprzestawiałem zapłonu jeszcze nigdy i sam mi sie tez nieprzestawił więc gaz niewpływa na samoprzestawienie zapłonu no ale sprawdzić warto, a najlepiej wyczuc żle ustawiony zapłon na słuch, silnik chodzi głośniej i jest sztywny tak jakby wibracje przechodziły na bude, oczywiście pali tez więcej i jest mulasty a na zimnym silniku podczas zapalania kopci na czarno, kolor rury wydechowej tez jest nietaki jak powinien być i kolor świec też |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-11-2007, 01:27
|
|
|
Waldi-1 Wydaje mi się, że kopcenie na czarno nijak ma się do ustawienia zapłonu ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-11-2007, 17:17
|
|
|
Waldi kopcenie z rury świadczy tylko o zbyt bogatej mieszance a nie ze złym ustawieniem zapłonu kopci dlatego bo moze sonda zle odczytuje mieszanke a ECU daje tyle paliwa ile sonda mu Pokaze
[ Dodano: 19-11-2007, 17:19 ]
[quote="bartekdeejay"]Waldi kopcenie z rury świadczy tylko o zbyt bogatej mieszance a nie ze złym ustawieniem zapłonu kopci dlatego bo moze sonda zle odczytuje mieszanke a ECU daje tyle paliwa ile sonda mu pokaze lub wtryski podlewają |
|
|
|
 |
|