[CA4A 1.6] błąd 11 w ECU i sprawdzenie sondy.... pomóżcie |
Autor |
Wiadomość |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 15:19
|
|
|
jestes pewien ze ta sonda bedzie dobra do mojego Colta? kolo pisze na stronce ze o takich samych kolorach kabli.... czyli 2 białe szary i czarny a ja mam 2 czarne bialy i niebieski ..... teraz jak skapować ktory jest ktory :>? bo ja Kuczan nie naleze do kumatych i Ci wszyscy mechanicy tez nie |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 15:51
|
|
|
Będzie pasować na 100% jeszcze sam ją podłączysz, masz instrukcje josiego jak coś ->
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=lambda |
Ostatnio zmieniony przez Kuczan 27-11-2007, 15:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 15:54
|
|
|
no tak ale z tymi kolorami to na bank ? bo wiesz.... zeby nie odwalic przy podlaczeniu....skoro kolory sa inne.... te dwa biale to podejrzewam ze grzalka tak jak u mnie tera te dwa czarne ale mam jeszcze bialy i niebieski a tu jest to szary i czarny...i teraz ktory jest ktory |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 15:57
|
|
|
W temacie do którego podałem ci link wyżej masz post josiego i tam masz rysunek wtyczki (przy silniku) i opis który pin jest do czego.Miłej zabawy z lutownicą |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 16:33
|
|
|
zamowilem tą sonde.... polecil mi KUCZAN jest to sonda NGK/NTK uniwersalna czteroprzewodowa.....luknijcie.... czy dobrze zrobilem czy moglem jakąs inną zamowic??
http://www.allegro.pl/ite...wodowa_ngk.html |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 16:37
|
|
|
bardzo dobrze zrobiłes
teraz tylko czekaj na paczke, wymieniaj sonde i ciesz sie sprawnym autem |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 16:40
|
|
|
hehe ciesze sie jesli chodzi o wybór skoro tak mowicie...ale jesli chodzi o sprawne auto to poczekalbym z tym do wymiany napewno jeszcze napisze przed wymiana bo bede mial jakies watpliwosci jesli chodzi o podlaczenie ale JOSIE napisal z wtyczka co i jak a na stronie krzyzaka jest wszystko opisane wiec powinno byc dobrze ale w razie czego sie odezwe mile widziane inne opinie na temat tej sondy...zapraszam komentujcie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2007, 17:01
|
|
|
na mojej stronie masz info odnosnie sondy jednoprzewodowej - czyli majac 1 przewod nie mozna sie pomylic przy podlaczaniu
a jak sa 4, to korzystasz z linku podanego przez Kuczan i wg niego lutujesz kable |
|
|
|
 |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 19:03
|
|
|
Bron Boże nie lutować kabli od sondy! kable od sondy łączy się takimi złączkami i zaciskarka do nich. Mozna je np znalezc w uniwersalnej sondzie NGK. |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 19:20
|
|
|
Bajurny napisał/a: | Bron Boże nie lutować kabli od sondy |
Jeśli tak uważasz to wytłumacz dlaczego ? |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 27-11-2007, 21:24
|
|
|
KaRoLaS a jakim miernikiem robisz pomiary bo jak cyfrowy -wyświetlacz oczywiście
to on nie nadąża za zmianami napięć wiele lepszy wskazówkowy |
|
|
|
 |
Brzucho [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 21:26
|
|
|
Kuczan, dokladnie CI teraz nie powiem. Czytałem kiedys o tym. Z reszta sie potwierdzilo ostatnio. Jak bylem u mechanika i mowilem mu ze musze nowa sonde polutowac ze stara wtyczka. To sie popatrzyl na mnie i postukal w glowe... Z tego co pamietam to chodzilo cos o przewodnictwo itd. Takie rurki sa w ktore wkladasz przewody ( zdjęta izolacja oczywiscie) i zaciskasz zaciskarka i sie trzyma jak glupie. Ja mialem u siebie w sondzie jeszcze takie fajne gumowe "uszczelki" nasuwane na te rureczki i do tego koszulki termokurczliwe. I cacy jest. Aha. I w instrukcji bylo napisane zeby laczenia kabli robic nie w tym samym miejscu tylko np bodajze co 4cm. i wychodza ladnie 4 laczenia w roznym miejscu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 22:44
|
|
|
no cyfrowym... z tym ze nie wygladalo to na niezadązanie a analogowego nie mam.... poza tym i tak ECU wykazuje mi blad nr 11 czyli LAMBDE wiec wole wymienic i dostosowac sie do wskazowek chlopakow....i pali mi zbyt duzo....na gazie porazka bo z 19 a na benzynie z 11.... a jak polutuje to bedzie zle??? chyba tez mozna nie? pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2007, 22:59
|
|
|
KaRoLaS napisał/a: | a jak polutuje to bedzie zle??? chyba tez mozna nie? |
Pewnie, że można. Co do przewodnictwa lutu, a zaciskanej końcówki, to miałbym odmienne zdanie od tego mechanika.
Do polutowania trzeba mieć dobrą pastę, żeby pobielić przewody - są cynkowane czy nie wiem z czego zrobione i trzeba być cierpliwym. Jak zmieniałem kiedyś kumplowi to wszystkie się pobieliły a jeden nie chciał ni ch... - został złączony złączką zaciskaną |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 10:40
|
|
|
z niecierpliwoscią czekam na sondę az dojdzie do mnie wkoncu.... tymczasem mam pare pytan:
czy moze autko najpierw wyregulować wolne obroty wedlug krzyzaka przed zmianą sondy
potem wymienic sonde zresetowac kompa i znowu wyregulować wedlug Krzyzaka ze stronki czy poprostu od razu wymienic sonde i zresetowac ECU i zobaczyc co bedzie?...ewentualnie potem regulacja wolnych... przypomninam ze autko kula na wolnych obrotach i duzo pali.... wymienione świece ngk przewody bosha filtr powietrza japonski jakis i filt paliwa. Komp wykazal blad nr 11 lecz osobiscie czuje ze sama sonda nie zalatwi sprawy....moze spalania ale reszte nie wiem..... pomozcie chłopaki jak z tą kolejnąscią działania regulacji obrotow i wymiany sondy..... |
|
|
|
 |
|