| [E32A 1.8] Jakie powietrze powinno docierać do silnika ?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2007, 12:12   [E32A 1.8] Jakie powietrze powinno docierać do silnika ?? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, wczoraj stwierdziłem, że rozgrzany silnik ciągnie sobie powietrze znad kolektorów... Czy to normalne ?? Kiedy silnik powinien "ciągnąć" zimne, a kiedy ciepłe znad kolektora wydechowego ??
 Jakiś czas temu zrobiłem przemeblowanie w podciśnieniach gaźnika w/g schematu ze strony krzyżaka, ale nie dam głowy czy czegoś nie popierniczyłem, dlatego się pytam
  Mechanizm "klapkowy" otwierający lub zamykający dopływ ciepłe/zimne jest na podciśnienie :> |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2007, 17:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie znam sie na gaznikach, ale wtryskowe wszystkie maja dolot zimnego nawet nie wiedzialem, ze taka klapka w gaznikach jest...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | josie   Mitsumaniak
 majsterklepka
 
  
 Auto: Omega B 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 167 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 2517
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2007, 18:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | nawet nie wiedzialem, ze taka klapka w gaznikach jest... | 
 
 Klapka jest w obudowie filtra powietrza
   Chyba że miałeś na myśli gaźnik=auto
 
 
 
  	  | Maretzky85 napisał/a: |  	  | stwierdziłem, że rozgrzany silnik ciągnie sobie powietrze znad kolektorów... Czy to normalne ?? Kiedy silnik powinien "ciągnąć" zimne, a kiedy ciepłe znad kolektora wydechowego
 | 
 
 Dodaj trochę gazu - powinien zacząć ciągnąć zimne. Tak mi się przynajmniej wydaje, bo Astra na jednopunkcie też ma takie ustrojstwo i też na ciepłym nawet silniku na wolnych bierze znad kolektora
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2007, 18:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | josie napisał/a: |  	  | miałeś na myśli gaźnik=auto | 
 oczywiscie - skrot myslowy
 tak samo jak wtrysk to auto z wtryskiem a nie przepustniczka we wtryskiwaczu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2007, 19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, postaram się sprawdzić jutro czy przy dodaniu gazu bierze zimne   
 Edit:
 albo zimne zaczyna brać od 2 tys w góre, albo ma już taką dawkę, że powietrza za dużo mu nie potrzeba
  ... |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JPR   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 1.8  16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 05 Cze 2007
 Posty: 72
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2007, 13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. W choplu w  filtrze powietrza jest taka klapka przestawiałem zawsze na zimę dolot ciepłego powietrza. A w miśku to nawet nie wiem.
 Ale luknę przy okazji.
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ JPR
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil 15 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2007, 16:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | siemka. Mam problem z odpaleniem silnika a mianowicie odpala i odrazu gaśnie, pewnego dnia zabrakło mi wachy i od tamtej pory tak jest. Czego to moze byc wina??? prosze was o szybką odpowiedz bo na jutro to musze zrobic |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojmi1   Mitsumaniak
 lancer kombi i gal
 
  
 Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 49 razy
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 1579
 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2007, 17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | W ukladzie z gaznikiem jest klapka sterowana pocisnieniem z gardzieli i ona sobie sama reguluje  bo jest na koncu bimetal /poprostu czujnik dziala jak termostat/ jezeli trzeba to se otworzy jezeli nie to przymyka np niskie obroty - spada temperatura na kolektorze wydechowym.   
 
  	  | kamil 15 napisał/a: |  	  | siemka. Mam problem z odpaleniem silnika a mianowicie odpala i odrazu gaśnie, pewnego dnia zabrakło mi wachy i od tamtej pory tak jest. Czego to moze byc wina??? prosze was o szybką odpowiedz bo na jutro to musze zrobic | 
 Jezeli masz gaznik to konieczna jest regulacja poziomu paliwa w komorze plywaka
 juz to kiedys opisywalem jezeli trzeba to moge ponownie...
 inna kwestja to mozesz miec po wypalaniu resztek benzyny przytkany filtr paliwa  i sitko na kroccu wlotowym do gaznika
   inna kwestja to moze byc koniecznosc regulacji automatycznego ssania
 |  
				| _________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil 15 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2007, 11:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mój gal jest na wtrysku, ale możliwe że to filtr paliwa bo samochud stał wcześniej 2 lata nie używany i pewnie było troche syfu w baku. Wymienie dziś ten filtr i jak cały czas tak będzie to się odezwe. Dzięki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | waldi-1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 25 Paź 2006
 Posty: 1577
 Skąd: Chechło City
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil 15 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2007, 14:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak nie da sie jechac. Ale potym jak on stał 2 lata to juz jezdziłem nim około tygodnia i było wszystko dobrze. Więc to chyba nie wina wtrysków? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | waldi-1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 25 Paź 2006
 Posty: 1577
 Skąd: Chechło City
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil 15 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2007, 15:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak słychać |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | waldi-1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 25 Paź 2006
 Posty: 1577
 Skąd: Chechło City
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil 15 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2007, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiesz może gdzie jest filtr paliwa? Ja mam gala na wtrysku.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |